Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - membraan doorlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 550 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28315 - membraan doorlaat
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1555 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koen-z 24-4-2005 21:08 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pepijn

[...]


en hoe regel je dat dan volges jouw?


hmmz das een goeie, ik denk dat je met een standaart membraam vrij weinig te zeggen hebt. zoiets kan je al verbeteren dmv carbon. of een 4 kleppertje. en als je het zeker wilt weten pak je de schuif maat en gaat de opp. berekenen van de opening, van het membraam, en kijk je of het ruim overeen komt met de opperflakte van de carberateur.
 
pepijn 24-4-2005 21:13 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

[...]


hmmz das een goeie, ik denk dat je met een standaart membraam vrij weinig te zeggen hebt. zoiets kan je al verbeteren dmv carbon. of een 4 kleppertje. en als je het zeker wilt weten pak je de schuif maat en gaat de opp. berekenen van de opening, van het membraam, en kijk je of het ruim overeen komt met de opperflakte van de carberateur.


oke ik zal even het hele verhaal vertellen want dan begrijp je (jullie) het wat beter, wat jij nu zegt heb ik al gedaan en ik kwam er achter dat het membraan juist te groot is.

gaat om puch maxi polini membraam icm 15 bing

carb: 7,5 x 7,5 x pi = 176,6 mm2

membraan: 11 x 20 x 2 (2 kleps) = 440 mm2

membraan heeft al carbon kleppen
maar zoals je ziet is het membraan veel groter kwa oppervlakte als de carb.
 
koen-z 24-4-2005 21:21 Print reply

Posts: 3702
maarem, hoe kanzoiets nou te groot wezen? zo min mogelijk weerstand wil iedereen toch!?
 
alain87nl 24-4-2005 21:26 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

maarem, hoe kanzoiets nou te groot wezen? zo min mogelijk weerstand wil iedereen toch!?

volgens mij heeft een te groot oppervlak het nadeel dat de gassnelheid sterk omlaag gaat. en bij bepaald toerental sluiten de kleppen niet meer omdat ze te ver open staan en dus niet meer op tijd sluiten. dus groter is niet altijd beter
 
Joostvdw 24-4-2005 21:28 Print reply

Posts: 4789
neem je v-force kleppen, die bepalen zelf de doorlaat
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
pepijn 24-4-2005 21:29 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alain87nl

[...]

volgens mij heeft een te groot oppervlak het nadeel dat de gassnelheid sterk omlaag gaat. en bij bepaald toerental sluiten de kleppen niet meer omdat ze te ver open staan en dus niet meer op tijd sluiten. dus groter is niet altijd beter


precies, zoiets had ik dus ook begrepen, maar omdat het hele boek in het engels is ben ik nogal bang dat ik dingen verkeert begrijp....
bell raad volges mij ook gewoon 100 % gelijk aan dus geen 85%
 
pepijn 24-4-2005 21:29 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

neem je v-force kleppen, die bepalen zelf de doorlaat


v-force kleppen?
 
Joostvdw 24-4-2005 21:30 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pepijn

[...]


v-force kleppen?


zijn een combinatie van harde en zachte kleppen ofzo, heel maf systeem maar wel het beste (En duurste :P)

zoek maar op google ofzo
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
pepijn 24-4-2005 21:39 Print reply
Posts: 1287
mmmm beetje gesearcht, maar ben dr niet echt uitgekomen, gloof ook niet dat die er zijn voor brommers ofzo.... eerder voor crossers enz
 
bart de scootergek 25-4-2005 10:01 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


zijn een combinatie van harde en zachte kleppen ofzo, heel maf systeem maar wel het beste (En duurste :P)

zoek maar op google ofzo


je bedoelt boyesen power reeds dual-stage kleppen, is ook zoiets?

met boven de op de normale kleppen nog een stel kleinere kleppen.

v-force wordt veel in crossmotors gebruikt, en wordt 2ehands nog vaak rond de 100 euro voor gevraagd.

edit: topic gevonden: http://www.brommerforum.nl/showtopic/21110

Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 25-4-2005 10:02
 
Honda RC-33
pepijn 25-4-2005 15:44 Print reply
Posts: 1287
en dan heb je volges jullie niks meer te maken met doorlaat oppervlakte?
 
pepijn 3-5-2005 21:09 Print reply
Posts: 1287
overigins is mijn vraag nog steeds niet beantwoord, iemand nog?
 
Hondalover19 3-5-2005 23:45 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pepijn

overigins is mijn vraag nog steeds niet beantwoord, iemand nog?


mss. is je membraam niet te groot maar je carb te klein ?Wat is je setup?

anders moet je membraam 5 X 17.5 worden dan krijg je 175mm? dat is het beste wat je er kan van maken .

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 3-5-2005 23:57
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Dit topic is 1555 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved