gewoon vullen tot het bij t streepje oid staat...
Dan even stationair laten draaien, dus dat t goed wordt rondgepompt, als t goed is zie je dan t niveau zakken, omdat lucht uit t systeem wordt gedraait en door t reservoir ontsnapt, en dan steeds herhalen/bijvullen tot t goed is...
Vervang je koelvloeistof niet door koelvloeistof wat geschikt is voor auto`s maar door koelvloeistof die geen aluminium of magnesium aantast , anders krijg je gaatjes in je carter / waterpomp.
Vervang je koelvloeistof niet door koelvloeistof wat geschikt is voor auto`s maar door koelvloeistof die geen aluminium of magnesium aantast , anders krijg je gaatjes in je carter / waterpomp.
is bekend probleem bij honda cr van voor 88/89.
maar ik meen dat het opgelost is door de legering zodanig te veranderen dat het niet meer gebeurt, want ik denk dat meer dan de helft er gewoon koelvloeistof van een auto erin heeft zitten.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
is bekend probleem bij honda cr van voor 88/89.
maar ik meen dat het opgelost is door de legering zodanig te veranderen dat het niet meer gebeurt, want ik denk dat meer dan de helft er gewoon koelvloeistof van een auto erin heeft zitten.
Is niet alleen Honda probleem, maar geldt voor alle aluminium / magnesium legeringen.
Trouwens het probleem geldt ook nog voor nieuwe Honda`s.