Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koelvloeistof vervangen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 852 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28271 - Koelvloeistof vervangen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rieju Rick 22-4-2005 9:40 Print topicpost
Posts: 124
Ik wil m'n koelvloeistof van mn Rieju RR vervangen. Alleen is mijn vraag hoe ik dat moet doen. Kan iemand mij dit precies vertellen?
 

kreidler rs 22-4-2005 10:06 Print reply

Posts: 6202
oude er uit laten lopen en bij je resevoir weer bijvullen tot het streepje
 
bier drinken en kut roepen
Rieju Rick 22-4-2005 10:29 Print reply
Posts: 124
Jah dat begrijp ik..
Maar met ontluchten?
hoe moet dat??
 
[RRT] Lost-P 22-4-2005 10:33 Print reply
Posts: 4578
gewoon vullen tot het bij t streepje oid staat...
Dan even stationair laten draaien, dus dat t goed wordt rondgepompt, als t goed is zie je dan t niveau zakken, omdat lucht uit t systeem wordt gedraait en door t reservoir ontsnapt, en dan steeds herhalen/bijvullen tot t goed is...
 
Chille Tune shit dan
PRO TUNING 22-4-2005 10:41 Print reply

Posts: 4000
Vervang je koelvloeistof niet door koelvloeistof wat geschikt is voor auto`s maar door koelvloeistof die geen aluminium of magnesium aantast , anders krijg je gaatjes in je carter / waterpomp.
 
arabesk 22-4-2005 11:27 Print reply

Posts: 1903
oei, heb ik vantweekend weer werk te doen


Dit bericht is ge-edit door arabesk op 22-4-2005 11:28
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
bart de scootergek 22-4-2005 13:21 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Vervang je koelvloeistof niet door koelvloeistof wat geschikt is voor auto`s maar door koelvloeistof die geen aluminium of magnesium aantast , anders krijg je gaatjes in je carter / waterpomp.


is bekend probleem bij honda cr van voor 88/89.

maar ik meen dat het opgelost is door de legering zodanig te veranderen dat het niet meer gebeurt, want ik denk dat meer dan de helft er gewoon koelvloeistof van een auto erin heeft zitten.


 
Honda RC-33
PRO TUNING 22-4-2005 13:31 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


is bekend probleem bij honda cr van voor 88/89.

maar ik meen dat het opgelost is door de legering zodanig te veranderen dat het niet meer gebeurt, want ik denk dat meer dan de helft er gewoon koelvloeistof van een auto erin heeft zitten.




Is niet alleen Honda probleem, maar geldt voor alle aluminium / magnesium legeringen.
Trouwens het probleem geldt ook nog voor nieuwe Honda`s.
 
bart de scootergek 22-4-2005 13:32 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

[...]


Is niet alleen Honda probleem, maar geldt voor alle aluminium / magnesium legeringen.
Trouwens het probleem geldt ook nog voor nieuwe Honda`s.


ja klopt, maar het is zeg maar kenmerkend voor de honda's van die bouwjaren.

ik weet ook dat het kan, maar ik vraag me af of iedereen die hier met watergekoelde brommer rijd het weet, en er ook daadwerkelijk iets van merkt.
 
Honda RC-33

Dit topic is 1748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved