Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tsx(nog slecht)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 259 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28200 - Tsx(nog slecht)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1324 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Xander 20-4-2005 0:59 Print topicpost
Posts: 79
ga nog 1x kijke of iemand me hier kan helpen:P
hij trekt inmiddels al in ze 4 maar nog steeds niet in ze 5. In ze 5de versnelling zakt hij nogsteeds in snelheid en toeren:S
enne voor 50snel met een 16 mm carb. en een 85 sproeier vind ik 55km/pu erg weinig!!!
en me cilinder en zuiger en veren zijn nog goed! nog een aardige compressie dus dat is het niet!
heb 50snel
16mm mikuni
85 sproeier
proma uitlaat
tandwiel: 13 - 53

 

Honda_driver 20-4-2005 8:56 Print reply

Posts: 1574
Carburateur verstopt? Te zwaar vertand? Ketting te strak staan?
 
mcdronkz 20-4-2005 9:02 Print reply

Posts: 32777
ontkool je uitlaat eens
 
bart de schakelgek 20-4-2005 9:03 Print reply

Posts: 5987
luchtfilter kan dicht zitten
uitlaat/demper/uitlaatpoort kan vol kool zitten
ontsteking kan fout staan, spie kan los zitten
tandwielverhouding kan niet kloppen, hoeveel toeren maakt ie maximaal? probeer tandje kleiner voortandwiel.
spuit alle gaten en leidingen van je carb eens uit.
te veel olie bij de benzine
benzinefilter zit verstopt
boegie is slecht/op
je membraan is kapot/geknapt

ik noem maar wat dingetjes op
evt een vers zuigertje/zuigerveren kunnen ook helpen, haal de kop er eens af, misschien heb je wel grote slijtsporen/krassen of zo
 
Limburger
jupiler 20-4-2005 17:00 Print reply
Posts: 846
ik denk dat je tandwielverhouding te groot is
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
Xander 22-4-2005 0:53 Print reply
Posts: 79
ja iig bedankt ik ga morgen ff een 12 tands hale en een 90 sproeiertje (5 maten omhoog dus) en 1 tand minder...
kijke hoe die dan loopt...
enne hoe kan je zien dat je membraam kapot is dan? behalve dat er dan scheurtjes inzitten ofzo.
 
MasterM 22-4-2005 0:56 Print reply

Posts: 912
Mensen.... 13-53 vind ik al gruwelijk licht hoor. Ik rijd met 16mm mikuni 85 sproeier 50snel met een 13-48. Windstil rijdt ie in zn 5 tot 8k toeren. Tegenwind heb ik zn 5 niet nodig, maar in zn 4 ook nog dikke 65 op teller.
 
Xander 22-4-2005 0:57 Print reply
Posts: 79
andere ideeen waarom die van mij maar 50 loopt dan? 16 mm mikuni 85 sproeier?
 
DaVaRo 22-4-2005 0:59 Print reply

Posts: 1382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Xander

andere ideeen waarom die van mij maar 50 loopt dan? 16 mm mikuni 85 sproeier?

versleten onderdelen? pakkingen of wat dan ook, ff alles nalopen en wat er niet meer goed uit ziet vervangen
 
MasterM 22-4-2005 1:00 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Xander

andere ideeen waarom die van mij maar 50 loopt dan? 16 mm mikuni 85 sproeier?


Je zegt dat ie in zn 4 wel trekt en 5 niet. Voel je echt dat ie in zn 5 ook minder vermogen beschikbaar heeft? In dat geval is er iets met je tandwielen waardoor ie gewoon meer weerstand heeft in zn 5. Is dit niet het geval, dan zou ik beginnen met luchtfilter schoonmaken en zorgen dat de luchttoevoer naar je filter wel helemaal vrij is (eventueel extra gaatje in luchtfilterkast, maar MEESTAL heeft dit negatief effect bij tsx. Daarna je carb openhalen en je sproeier es goed doorblazen met fietspomp ofzo. (kijk ff of alles mooi open is door tegen licht aan te houden.)

Verder zou ik nu ff niet weten, behalve al het eerdergenoemde in dit toppic. Uitlaat ontkolen kan ook helpen idd trouwens.


 
Xander 22-4-2005 1:03 Print reply
Posts: 79
neeh in ze 5 dan zakt hij in toere en snelheid... heeeeeeeeeeeeeeel kl*ten
 
ninjamtx 22-4-2005 1:06 Print reply

Posts: 138
mischien moet je juist kleinere sproeier.
kweed niet hoor maar moet je is in ze 1 wegrijden en wijnig toeren draaien en dan je shoke uittrekken . als ie dan harder rijd moet je sproeier maat omhoog als ie dan langzamer rijd of verzuipt/stilvalt moet je sproeiermaat omlaag.
ik heb zelf mtx met 50snel 16mm mikuni ook en 75 sproeier vertanding is 14 - eeh 47 denk
rijd nu iets over de 60. op auto teller van me ma.en ow ja prop uit uitlaat misschien of wacht die zit er waarschijnlijk al niet in met een proma :Snaja. khoop dat je wat heb aan dat testje met die shoke.
je kan schijnbaar ook aan de kleur van de bougie zien of je sproeier te groot of te klein is.

 
http://www.joostmtx.tk
Xander 22-4-2005 1:08 Print reply
Posts: 79
ja idd dat had/heb ik al geprobeert met die choke dan gaatie harder rijden dus daar was ik ook al half achter dattie groter moest maar iig bedankt!!maar ik denk dat hij van een sproeier niet zomaar 20km/pu harder gaat rijden.
 
Blijhoofd 22-4-2005 8:58 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Xander

ja idd dat had/heb ik al geprobeert met die choke dan gaatie harder rijden dus daar was ik ook al half achter dattie groter moest maar iig bedankt!!maar ik denk dat hij van een sproeier niet zomaar 20km/pu harder gaat rijden.


nou dat kan dus echt wel...
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Suzuki tsx 22-4-2005 10:55 Print reply

Posts: 617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperWarma

Mensen.... 13-53 vind ik al gruwelijk licht hoor. Ik rijd met 16mm mikuni 85 sproeier 50snel met een 13-48. Windstil rijdt ie in zn 5 tot 8k toeren. Tegenwind heb ik zn 5 niet nodig, maar in zn 4 ook nog dikke 65 op teller.


13-53 is niet gruwelijk licht voor een tsx
ik had eerst ook datie terug viel in de 5 en ik had dus een te grote sproeier...
 
Suzuki tsx 22-4-2005 10:55 Print reply

Posts: 617
ik heb trouwens dezelfde setup als jij en ik heb sproeier 100 nu dus kan toch wel te klein zijn als ik het zo lees
 

Dit topic is 1324 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved