Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 772 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28143 - cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1380 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

marco16 17-4-2005 22:07 Print topicpost
Posts: 74
Op mijn cilinder staat in de zijkant dat het een 49.9 cc cilinder is.

Echter als ik de boring nameet met een schuifmaat kom ik op 45 mm uit. Na mijn weten is het dan een 70 cc want een 49.9 cc had meende ik een borin van 39 mm.

Klopt mijn redenering?

Alvast bedankt
 

Joscross 17-4-2005 22:15 Print reply

Posts: 12501
Klopt.
 
Tsxdude AKU MicheL 17-4-2005 22:17 Print reply

Posts: 10676
sommige cilinders zijn uitgevoert met een 49cm? logo terwijl het een snelle cilinder is...

Is vaak om politie enz te `` misleiden``
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
brutus 17-4-2005 22:17 Print reply

Posts: 7934
klopt als een bus
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
marco16 17-4-2005 22:23 Print reply
Posts: 74
stoer, alleen wat minder is, is mijn zo juist ontdekte vastloper

Dit bericht is ge-edit door marco16 op 17-4-2005 22:23
 
christianos 17-4-2005 22:32 Print reply

Posts: 20445
tijdens het rijden?

 
[RRT] Lost-P 17-4-2005 22:33 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

tijdens het rijden?



Jah, ff door de uitlaat heen kijken
 
Chille Tune shit dan
DaVaRo 17-4-2005 23:34 Print reply

Posts: 1382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

[...]


Jah, ff door de uitlaat heen kijken


 
marco16 18-4-2005 8:16 Print reply
Posts: 74
nops. had em gekocht en blok kon wel een revisie beurt gebruike. Dan kom je tot de ontdekking dat de vorige idioot (eigenaar) er een veel te lange bougie in had en dat de cilinder ooit eens een keer een vastloper gehad heeft. En overigens kwam der een zuigerveer met meer dan 1 opening uit. We weten allemaal wel wat dat beteken
Persoonlijk vind ik het totaal geen wonder waarom de brommer zo slecht liep. De vorige idioot dacht daar blijkbaar anders over. Die vond em namelijk goed lopen. Mwa..zonde dat die badmutsen er nog steeds zijn. Maar ok. Lekker sleutele en et komt weer goed


 
User 927 18-4-2005 8:21 Print reply

Posts: 6405
Hij "loopt" vast geweldig, alleen zal ut klotuh rijden met een 36 delige zuigerveer

Wat voor brom ist eigenlijk ask vragen mag?
 
riejuracertje 18-4-2005 9:33 Print reply

Posts: 30
Vorige eigenaar heeft een vastloper gehad en heeft hem daarna laten honen?
 
Start the rocket
-Tom- 18-4-2005 9:47 Print reply

Posts: 4152
Knap als jij 6mm in 1x kan honen. Ben je lang bezig. Zoiets heet dan opboren...
Maar zoals de meesten zeggen, ding is gewoon standaard 45mm, veel fabrikanten zetten er alleen 49cc op ivm wouten enzo, lief he van ze (L)
 
FTS Member
PRO TUNING 18-4-2005 9:56 Print reply

Posts: 4000
50 en 70 cc imitatie cilinders worden vaak in de zelfde mal gegoten (kostenbesparing), vandaar dat op beide 49 cc staat en niet om jullie een plezier te doen.
 
marco16 18-4-2005 10:55 Print reply
Posts: 74
Het is een honda mt50 blok. Netjes blok verder, maar zoals zegegd.... een puzzel zuigerveer is niet de juise manier
Ik weet tevens ook niet zeker of het een imitatie cilinder is. Alleen wat mij wellicht nog het meeste verbaasd is het feit dat de cilinder onder 44.5 mm groot is en boven 45. En nee, mijn schuifmaat is goed
Dus, dat word al een nieuwe cilinder

Als het aan mij liGt word het een malossi. Natuurlijk is dit een eindeloze discussie waar ook al te veel topics aan verspilt zijn. In princiepe maakt het niet zo heel erg veel uit. Of je nou bijvoorbeeld een polini of een malossi neemt. Beide zijn ze goed en worden ze verkocht. Als dat niet het geval zou zijn dan waren ze al lang uit de handel genomen. Dit geld uiteraard voor bijna alle cilinders Zo heeft elke cilinder zijn voor en nadelen. Gewoon een kwestie van proberen wat jij het beste vind zeg ik dan maar

 
MT70-nolimit 18-4-2005 11:38 Print reply

Posts: 4323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marco16

. Alleen wat mij wellicht nog het meeste verbaasd is het feit dat de cilinder onder 44.5 mm groot is en boven 45.



Cool een conische cilinder, vette uitvinding
 
gaat lang goed
-Tom- 18-4-2005 11:45 Print reply

Posts: 4152
Cilinders zijn altijd ligt conisch, dit ivm uitzetting, alleen zoveel is overdreven lijkt me.
 
FTS Member

Dit topic is 1380 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved