Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50 cc origineel meer power!!!honda mt btw

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 811 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27998 - 50 cc origineel meer power!!!honda...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3076 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zundappchefke 12-4-2005 20:02 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: michaelmt5

owkey bedankt voor de reacites.ik ga een andere nieuwe 50 snel regelen en die knal ik er gewoon op.
mazzels


jij leert ok nie egt veel


edit als je harder wil 70 er op
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the ghansman

En zo'n ori cil tunen valt heel heel heel erg tegen. Zoals ik al zei, die dingen zijn van gietstaal/ijzer, en hebben extreem kleine poorten. Daar ben je nog wel ff zoet mee als je die wilt tunen. Je kan makkelijker een andere cil kopen. Voor MT zijn die helemaal niet zo duur.


dus 70 er op

en als je persee een 50 snel wilt hebbe ga dan een goeie hale
en niet een met 6 poorten maar met 9

Dit bericht is ge-edit door zundappchefke op 12-4-2005 20:05
 
verhuist maar blijft het zelfde
Supernova 12-4-2005 20:03 Print reply

Posts: 7654
Als ie knapte bij 1500 toeren en bijna niks gereden dan is er toch echt iets fout gegaan bij de montage..
 
WP Car Customs
[RRT] Lost-P 12-4-2005 23:40 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the ghansman

En zo'n ori cil tunen valt heel heel heel erg tegen.


...

Je kan juist alles echt PRECIES zo zetten zoals je t zelf wilt...dus wat is er nou slecht/verkeerd aan...
 
Chille Tune shit dan
superior mt7 13-4-2005 0:39 Print reply

Posts: 2675
ori 50 is gewoon stronttraag ja, en met 50 snel is ook niet echt veel kracht , leg anders een imitatie 70 en een ori carb erop met techno bochtje. Loopt leuk,redelijk wat kracht, slijt niet echt en is niet al TE snel
 
V8
mr200r 13-4-2005 1:06 Print reply
Posts: 5122
Kracht krijg je door of demotor meer toeren te
laten draaien of de cilinderinhoud te vergroten.
In jouw geval zal je hem meer toeren moeten laten draaienof beide.bv een 636 kawa 125pk
bij 13500 tpm of bv een harley 1450cc 70 pk bij
lage toeren.
 
mr200r
mulder 13-4-2005 9:25 Print reply

Posts: 13701
das wel een verschil tussen 4 en 2 takt, dude..
 
[RRT] Lost-P 13-4-2005 9:27 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: amulder12

das wel een verschil tussen 4 en 2 takt, dude..


het principe om vermogen te krijgen is telfde:

Meer toeren = meer vermogen..

over t algemeen dan he
 
Chille Tune shit dan
User 927 13-4-2005 9:58 Print reply

Posts: 6405
De beste manier om meer vermogen te krijgen met je ori 50cctje:

1: Haal een dremel met een frees, frees je uitlaatpoort ongeveer 2x zo groot, beetje afschuren

2: Doe hetzelfde met je inlaatpoorten

3: Koop een powerbox, heeel belangrijk

4: Zo'n mooi glimmend powerfiltertje doet wonderen en kost bijna nix

5: werkt dit allemaal nog niet goed genoeg? Ga je naar de modelbouwzaak en haal je een flesje nitromethaan en laat je em daarop lopen

Suc6!
 
the-roadrunner 13-4-2005 10:09 Print reply
Posts: 499
wat ik deed om hem sneller temaken was een schuine kant aan de zuiger draaien.
hierdoor gingen de spoelpoorten eerder open waardor er meer mengsel naar binnen kwam.
resultaat was van 55km/h(en trek kracht van jan lik me vestje) naat 65-70km/h en behoorlijk wat trek kracht.

was op men mb met alles orgineel(alleen een standaard snelle uitlaat)
 
lalalalalala echt v@
esox 13-4-2005 11:33 Print reply

Posts: 319
kijk...
mak boor van 20 mm ofzo boor daar een gat in je uitlaat poort doe dit ook bij je inlaat
pak dan een vijl ga daar ook een beetje leuk mee in de rondte en zie het reslutaat(doe dit niet bij dure cilinders)
 
wildboy-michael 13-4-2005 19:07 Print reply

Posts: 986
hoe kan je dan een schuine kant aan je zuiger draaien?
kan je dat er niet uitzagen net zoals bij een kreidler 70 cc zuiger??
zo'n hapje eruit??
 
BROMMERS>>>KOSTEN ALLEEN MAAR GELD>>MAAR ALTIJD BETER DAN SCOOTERSSS..!!
rsracergp 13-4-2005 19:57 Print reply
Posts: 9
meer toeren meer vermogen slaat nergens op.
kijk maar us keerje naar koppelkrommer ... die stijgt nie alleen maar bij meer toeren en bij pkaas werkt dat net zo

 
MTX-speed 13-4-2005 20:29 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

wat?

ehm ja je ori 50cc is strontlangzaam (duuuhhh ) en nu heb je een 50cc die 10x meer vermogen heeft?

ehm joepie? nou niet echt een topic waardig (waarom denk je dat Nick je andere topic heeft gesloten? )


Uhhh, Bullet ben is jouw antwoord deze reply wel waardig?
Heb ik je hierop laatst al niet gewezen?

Ontopic:
Je bent er dus zojuist achter gekomen waarom een 50-origineel, 50-origineel heet.
Zoals je al hebt gezien is deze cilinder extreem traag ontworpen. Dit heeft men toen die tijd express gedaan om de brommer moeilijker opvoerbaar te maken. Dit hebben ze gedaan door: weinig/kleine spoelpoorten, "slechte" poort-timing.
Om zo'n cilinder dus te tunen, gaat er ontiegelijk veel tijd en werk in zitten. Voor hetzelfde geld heb je allang een veel snellere cilinder erop zitten. Vandaar ook de, overal verkrijgbare, 50-snel-cilinders.

Je zit dus nu met het probleem dat je meteen kunt zien dat er geen originele cilinder op zit.
Zo heeft de originele 50cc-cilinder de koelribben in een soort V-vorm zitten. De andere 50cc cilinders hebben dit niet.
Dus let op: Wettelijk mag de cilinder vervangen worden door een ander exemplaar zolang deze niet meer dan 50cc bedraagt.
Een andere cilinder mag dus wel!
Wat ik dus zou doen: zet er gewoon een 50-snel op en stel deze af op de snelheid die je hem wilt hebben, en zet daarbij er een begrenzer op.
Klaar.

Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 13-4-2005 20:36
 
stivoman 13-4-2005 21:18 Print reply

Posts: 5353
had un ori. nederlandse gietijzer cil . op mb5

50cc super standaard

37km/h max
 
4 rings rule them all
Apriliars105 13-4-2005 21:20 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stivoman

had un ori. nederlandse gietijzer cil . op mb5

50cc super standaard

37km/h max


Dan kan je gewoon niet afstellen
 
As finishing touch, God created the Dutch

Dit topic is 3076 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved