Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vervroegd vliegwiel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 710 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27896 - Vervroegd vliegwiel
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 6175 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

peanutpouwer 9-4-2005 15:13 Print topicpost

Posts: 229
Hey, ik heb een vervroegd vliegwiel op mijn Honda ss50 gezet ipv een originele hitachi ontsteking. Deze was al wel vast gezet (de begrenzer)
Na wat gepruts zit hij er nu op, maar toen ik hem aan probeerde te lopen leek het alsof hij geen vonk gaf.
Moet ik de contactpuntjes opnieuw stellen, of is er iets anders?

Op het doosje waar het vervroegde vliegwiel in zat staat:
vervroegd vliegw.
mit.12v hit.6v 4takt

Wat betekent die mit.12v ?

Dit bericht is ge-edit door peanutpouwer op 9-4-2005 15:14
 

meneer zuigerveer 9-4-2005 15:32 Print reply

Posts: 1395

ontsteking later zetten

Dit bericht is ge-edit door meneer zuigerveer op 9-4-2005 15:32
 
...
Ed Honda CB50J 9-4-2005 15:53 Print reply

Posts: 4190
Gewoon contact puntjes weer afstellen op 0.35mm
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
peanutpouwer 9-4-2005 16:25 Print reply

Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Gewoon contact puntjes weer afstellen op 0.35mm


ok, ik ga er is naar kijken
 
the ghansman 9-4-2005 16:29 Print reply

Posts: 227
Vervroegd vliegwiel?
Ik wist niet dat een vliegwiel vroeg of laat kon zijn.
Is het niet een vervroegde ontstekinsplaat?
 
Altijd druk met heelveel niks
Ed Honda CB50J 9-4-2005 16:30 Print reply

Posts: 4190
o ja, ben je soms het spietje niet vergeten ?

Was ik van de week namelijk ook vergeten met me PC50
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Ed Honda CB50J 9-4-2005 16:31 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the ghansman

Vervroegd vliegwiel?
Ik wist niet dat een vliegwiel vroeg of laat kon zijn.
Is het niet een vervroegde ontstekinsplaat?


nee vliegwiel vervroegd, zit op iedere Honda 4takt voor zover ik weet


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
jona 9-4-2005 16:31 Print reply
Posts: 404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the ghansman

Vervroegd vliegwiel?
Ik wist niet dat een vliegwiel vroeg of laat kon zijn.
Is het niet een vervroegde ontstekinsplaat?


ik denk dat het nokje voor de contactpuntjes anders gepositioneerd is bij een vervroegend vliegwiel, maar ik kan verkeerd zijn
 
peanutpouwer 9-4-2005 16:33 Print reply

Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the ghansman

Vervroegd vliegwiel?
Ik wist niet dat een vliegwiel vroeg of laat kon zijn.
Is het niet een vervroegde ontstekinsplaat?


Nee ik weet in ieder geval dat het bij een honda ss50 zo is dat er standaard, bij de nederlandse uitvoeringen, een begrenzer op zit. Die begrenzer is een gewichtje die bij hoge snelheden van het vliegwiel naar buiten gaat door de gkracht en dan ervoor zorgt dat de ontsteking wordt verlaat bij hoge toeren. Je krijgt dus minder krant bij hoge toeren.
Dit systeem kan je vast zetten waardoor je de begrenzer op heft, maar er is ook een vliegwiel dat omgekeerd werkt, het vervroegd de ontsteking bij meer toeren.
Die heb ik er nu op gezet, maar hij doet het nog niet.
 
Ed Honda CB50J 9-4-2005 16:34 Print reply

Posts: 4190
In het vliegwiel zit een soort mechanisme, dat zodra het toeren gaat maken zet het uit door de G krachten van de rotatie van het vliegwiel.

Het nokje dat ervoor zorgt dat de contact-punten open en dicht gaan zit daaraan vast. het zit gewoon los in het vliegwiel... Dus hoe meer toeren je maakt hoe meer het nokje draait, hoe eerder of later je onsteking plaats vind.

Heel simpel eigenlijk, als je het ziet snap je het meteen..

Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 9-4-2005 16:36
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
peanutpouwer 9-4-2005 16:37 Print reply

Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

o ja, ben je soms het spietje niet vergeten ?

Was ik van de week namelijk ook vergeten met me PC50


nee dat ben ik niet vergeten, het vliegwiel draait ook gewoon rond, maar als ik hem aanloop pakt hij hem niet, waarschijnlijk staat de ontsteking nou te vroeg, en moet ik de contactpuntjes verlaten, maar daar is het weer er niet echt naar.
 
Ed Honda CB50J 9-4-2005 16:39 Print reply

Posts: 4190
Kan ook idd...

Misschien na al dat lopen niet verzopen ?

Kijk anders ff of die wel vonkt, dus bougie eruit en tegen de cilinder houden...

En tjah anders, benzine kraan open ? contact aan ?
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
peanutpouwer 9-4-2005 16:40 Print reply

Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

In het vliegwiel zit een soort mechanisme, dat zodra het toeren gaat maken zet het uit door de G krachten van de rotatie van het vliegwiel.

Het nokje dat ervoor zorgt dat de contact-punten open en dicht gaan zit daaraan vast. het zit gewoon los in het vliegwiel... Dus hoe meer toeren je maakt hoe meer het nokje draait, hoe eerder of later je onsteking plaats vind.

Heel simpel eigenlijk, als je het ziet snap je het meteen..

Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 9-4-2005 16:36

precies, heb jij het ook gedaan?
Weet jij misschien waarom hij dan nu geen goede ontsteking geeft, of dat wat hier boven staat het probleem?
 
Ed Honda CB50J 9-4-2005 16:45 Print reply

Posts: 4190
Nou ik zal je eerlijk vertellen, bij het vliegwiel van me PC50 zat dit ook, dus ik denk, hup laten we hem vast gaan zetten. Dus ik het veertje in 2e geknipt ( dan is die stakker en zou hij harder moeten kunnen ) ik veertje en alles weer netjes vastgezet, vliegwiel erop.

en toen....

ik aanlopen, yep deed het meteen, gasreactie was beter als eerst. ik blij, ik 400m verder

zakt hij ineens in tot 4km/u

ik terug, wat bleek, was het spietje afgebroken en het spietje van een PC50 is nogal KUT. en ja het vliegwiel zat echt wel goed...

maargoed, mij ervaringen op dat gebied zijn dus iets minder

Maar op me CB zit ook een vervroegend vliegwiel en dat werkt super
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Ed Honda CB50J 9-4-2005 16:46 Print reply

Posts: 4190
mjah, kijk eerst eens of die wel vonkt....
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
peanutpouwer 9-4-2005 16:55 Print reply

Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

mjah, kijk eerst eens of die wel vonkt....


Op het doosje waar het vervroegde vliegwiel in zat staat:
vervroegd vliegw.
mit.12v hit.6v 4takt

Wat betekent die mit.12v ?

Weet jij misschien wat dat betekend, want heb je niet voor sommige vliegwielen een 12v krukas(een zwaardere) nodig?
 

Dit topic is 6175 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved