Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - welke brommer?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 550 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #27892 - welke brommer?
Pagina 18 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 26677 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pitre 6-5-2005 23:49 Print reply

Posts: 4066
zal tcoh wel he?
 
Ja en?
broodkorst 6-5-2005 23:50 Print reply
Posts: 76
Mijn MT heeft ook dik 60 k op de teller en hij loopt nog perfect.
 
Blukaap2 7-5-2005 2:18 Print reply

Posts: 9984
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pitre..

kan ik dan beter een andere zoeke of gaat dat nog.. 40000 km


Niks van aantrekken, wie weet hoe vaak er al een tellertje of wat gewisseld is.
En de kosten die je kunt krijgen vallen wel mee.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pitre..

dus een nsr is echt aan te raden?! gwoon een goede keuze als schakelbrommer!?

Dit bericht is ge-edit door Pitre.. op 6-5-2005 23:19


Jah, NSR is niks mis mee, heeft eigenlijk geen echte zwakke punten, behalve de achterveer die 9vd10 keer gewoon gaar is.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 7-5-2005 2:19
 
Stoere brommers
Speakerfreak 7-5-2005 2:21 Print reply

Posts: 4941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pitre..

dus een nsr is echt aan te raden?! gwoon een goede keuze als schakelbrommer!?

Dit bericht is ge-edit door Pitre.. op 6-5-2005 23:19


zijjn leuke dingen net wat meer kappen als een mbtje maar nog steeds geen badkuip

km stand moet je eigenlijk niet meer naar kijken bij dat soort brommers... hebben vaak al 10 km tellers opgezete of 5 verschillende blokken gewoon std dingen controleren, compressie, tikjes enz.
 
Vieze naaiers hier
damientibbert1 7-5-2005 2:21 Print reply

Posts: 88
40K is een heleboel,

heb net 18 pagina's van hetzelfde gelezen.........

Die jongen wil een leuke betrouwbare brommer met comfort, niet te veel onderhoud, en hij is een twijfelaar.

ff de voor en nadelen:

Honda NSR= 400 - 900 euri
4 - 5 versnelling mb blok, veel onderdelen verkrijgbaar, beetje zenuwachtig bij stadsgebruik, volle kappen zeeeeeer moeilijk verkrijgbaar frame heeft extra aandacht nodig. qua hoogte en lengte geen probleem wel vrij smal. er zijn goeie maar ook ECHT slechte.
10 liter benz.

Derbi sm (etc.)= 950 - 1600 euri
6 versnelling Derbi blok, vrij goede kwaliteid maar trillen net als veel crossers erover. achtervork wordt vrij snel deinig, hoogte en lengte geen probleem. slechte std uitlaat. roest bij achterframe bij de ophanging van de vering komt vaker voor. onderdelen vrij duur.
7 liter benz.

Motorhispania RYZ= 1000 - 1500
6 versnelling Minarelli (AM6) blok, korte versnellingsbak, onderdelen: motorisch vrij prijzig, maar betrouwbaar blok, kappen vrij moeilijk verkrijgbaar.
hoge zit, lengte geen probleem. roest (achter frame) verdient aantekening.
6.5 liter benz

Rieju RR= 950 - 1700 euri
6 versnelling Minarelli AM6 blok, minder zenuwachtig dan RYZ of SM, feller als NSR, onderdelen gelijk aan RYZ, RS50 RX TZR, ori uitlaat (bovenlangs) smelt soms door de tank. hoogte en lenge geen probleem.
6,5 liter benz.

Motorhispania RX= 950 - 2000
6 versnellingen AM6 blok, fel door zeer korte versnellingsbak, onderdelen gelijk aan rr en ryz rs en sm, frame en bouten roesten vrij snel.
kappen zijn steeds beter verkrijgbaar, onderdelen gelijk aan RYZ, RS50 RR TZR. hoogte en lengte goed (vrij laag)
10 liter benz.

Aprilia MX= 900 - 1600
Minarelli AM6 blok, minder fel (laagtoerige cilinder & langere bak) onderdelen gelijk aan RYZ, RS50 RX TZR, beetje zweverige achterveer, bijna alles RVS, soms roest bij achterframe, hoogte en lengte goed.
6,5 liter benz.

Aprilia RS50= 1100-2100
Minarelli AM6 blok, stugge vering, zwaarste in dit rijtje, onderdelen gelijk aan RYZ, RS50 RX TZR, Kappen uitstekend verkrijgbaar (99-2005) Aluminium honingraat frame (geen roest) rest is 90% RVS, zadel comfortabel, passagier zit niet erg prettig, voelt groot aan hoogte en lengte geen probleem.
13 Liter benzine
-----------------------------------------------


Wat je uiteindelijk neemt is natuurlijk geheel aan jou. Hoe dan ook neem als je gaat kijken iemand mee die er verstand van heeft en als het niet goed aanvoelt gewoon niet doen. De huidige modellen met AM6 en de Derbi zijn zeer betrouwbaar maar in geval van reparatie wat prijzig.

any ways
Veel sterkte met uitzoeken en check mijn perso voor een plaatje van de Aprilia RS

Nogmaals zeg dit niet om bestuurders van bovenstaande brommers te dissen, gewoon een sommatie van de afgelopen 3 jaar forums en meetings. aanvullingen zijn altijd gewenst



Dit bericht is ge-edit door damientibbert1 op 7-5-2005 2:38
 
Speakerfreak 7-5-2005 2:26 Print reply

Posts: 4941
je zult echt geen brommer (nsr/mb enz) vinden met normale km stand van 5k behalve voor een hele hoge prijs, dus naar km stand kijken heeft geen nut.

senda moet je trouwens eerrrrgggg goed zoeken wil je er 1 voor 950 kunnen vinden (nm dan) 7 liter tank en trillen valt best mee.

en een senda frame roest niet hoor
 
Vieze naaiers hier
damientibbert1 7-5-2005 2:34 Print reply

Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak

senda moet je trouwens eerrrrgggg goed zoeken wil je er 1 voor 950 kunnen vinden (nm dan) 7 liter tank en trillen valt best mee.

en een senda frame roest niet hoor


srry my bad 7 liter staat erbij, achterframe bij de ophanging van de vering komt het vaak voor, niet elke maar het staat er bij als aandachtpuntje voor de koop,

trillen is crosser eigen (geen trilgewichten)rij zelf RS en Katana beiden racers, en de 1 vind t prettig en de ander weer niet.
ik heb de brommers uit het lijstje zelf gereden en de eigenaars gevraagd hoe en wat.

Dat maakt mijn info nog geen 60% maar wel meer dan ie had.

probeer dus alleen grove lijnen te scheppen en het is aan hem daar zich in te verdiepen.

ga bij alle uit van om/nm en prijs ong.

Dit bericht is ge-edit door damientibbert1 op 7-5-2005 2:37
 
SpeedY_the_Devil 7-5-2005 2:42 Print reply

Posts: 2711
nem gewoon een goede honda ns-1

- is origneel al snel
- als hij goed rijdt blijft hij ook bijna altijd goed
- vering is veel lekkerder als nsr- rs of iets
- ziet er veel mooier uit als nsr en is een beetje verglijkbaar met rs
- prijs tusse de 300 en de 900
alleen de nadelen zijn

- kuip is bijna niet verkrijgbaar
- zit bijna altijd wel meer als 35000 km op
- meer weet ik ff niet
mijn keuze is snel gemaakt
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
damientibbert1 7-5-2005 2:51 Print reply

Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_devil

nem gewoon een goede honda ns-1

- is origneel al snel
- als hij goed rijdt blijft hij ook bijna altijd goed
- vering is veel lekkerder als nsr- rs of iets
- ziet er veel mooier uit als nsr en is een beetje verglijkbaar met rs

nadelen:
- kuip is bijna niet verkrijgbaar
- zit bijna altijd wel meer als 35000 km op


goede kuipdelen zijn er idd zeer moeilijk te krijgen, of ze zijn al 3x geplamuurd.
motorisch word ook al minder makkelijk.
Duits blok zonder C.O.C. komt ook vaak voor.
Verder wel "Honda quality"
 
SpeedY_the_Devil 7-5-2005 2:56 Print reply

Posts: 2711
wat is C.O.C?

en motorisch zijn ze vaak wel goed hoor..
ja moet ze alleen wel uitkiezen want er zijn er ook wel bij die afgeragt zijn mar ja ... welke brommer heeft dat nou niet?
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
Bullet 7-5-2005 4:51 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damientibbert1

Motorhispania RYZ= 1000 - 1500
6 versnelling Minarelli (AM6) blok, korte versnellingsbak, onderdelen: motorisch vrij prijzig, maar betrouwbaar blok, kappen vrij moeilijk verkrijgbaar.
hoge zit, lengte geen probleem. roest (achter frame) verdient aantekening.
6.5 liter benz
Motorhispania RX= 950 - 2000
6 versnellingen AM6 blok, fel door zeer korte versnellingsbak, onderdelen gelijk aan rr en ryz rs en sm, frame en bouten roesten vrij snel.
kappen zijn steeds beter verkrijgbaar, onderdelen gelijk aan RYZ, RS50 RR TZR. hoogte en lengte goed (vrij laag)
10 liter benz.

Aprilia MX= 900 - 1600
Minarelli AM6 blok, minder fel (laagtoerige cilinder & langere bak) onderdelen gelijk aan RYZ, RS50 RX TZR, beetje zweverige achterveer, bijna alles RVS, soms roest bij achterframe, hoogte en lengte goed.
6,5 liter benz.

Dit bericht is ge-edit door damientibbert1 op 7-5-2005 2:38


gast wtf zit je nou te blaten?

der bestaan geen std am6 blokjes met andere bak ratio's
 
**My BungHole Will Speak Now**
suzuki gt50 7-5-2005 9:47 Print reply

Posts: 561
gt50....
nee hoor, neem een brommer waar heel veel onderdelen van te verkrijgen zijn , want ik zit dik in nesten...
 
Pitre 7-5-2005 14:31 Print reply

Posts: 4066
danku voor al uw replys!!

ik heb net wat gevonden :

http://www.marktplaa...6show_thumbnails%3D1

lijkt dat jullie iets?
 
Ja en?
mulder 7-5-2005 14:35 Print reply

Posts: 13701
beetje duur vindik
 
Pitre 7-5-2005 14:40 Print reply

Posts: 4066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder

beetje duur vindik


ja ik ook, maar alles werkt en heeft er eits in de 50000 km opzitten, maar dat wist hij niet zeker.. dus hoeveel zou ik er maximaal voor moeten betalen?
 
Ja en?

Dit topic is 26677 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 18 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved