Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vraagje over de luchtstelschroef

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 816 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27860 - Vraagje over de luchtstelschroef
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erikl 7-4-2005 22:33 Print topicpost

Posts: 214
Ik kan dit eigenlijk nergens echt heel duidelijk vinden.

Maar als je de luchtstelschroef afsteld (20mm mikuni), stel je dan alleen af voor stationair en heel weinig toeren of ook voor de toptoeren?
 

christianos 7-4-2005 22:40 Print reply

Posts: 20445
volgens mij voor het gehele toerental, het regelt alleen extra lucht erbij of eraf bij het aanzuigen
 
Frysk 7-4-2005 22:42 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erikl

Ik kan dit eigenlijk nergens echt heel duidelijk vinden.

Maar als je de luchtstelschroef afsteld (20mm mikuni), stel je dan alleen af voor stationair en heel weinig toeren of ook voor de toptoeren?
in is meer toeren en uit is minder

ik heb daar mijn brommer mee laten stationair laten draaien 3k :P
 
giggitybyte
christianos 7-4-2005 22:43 Print reply

Posts: 20445
dat is wel heel kort door de bocht..

edit: volgens mij draaide jij dan aan het verkeerde schroefje..

Dit bericht is ge-edit door christianos op 7-4-2005 22:43
 
Erikl 7-4-2005 22:44 Print reply

Posts: 214
Mijn bougie is wel mooi koffiebruin maar ik denk dat ie beter zou lopen op een piepklein beetje extra benzine. Ik dacht nou dan ga ik de luchtstelschroef wel ff indraaien want dan krijgt ie minder lucht en is hetzelfde principe (alleen als dit voor het hele toerengebied geldt). Ik kan ook 1 maar grotere sproeier kopen en de luchtstelschroef heel klein beetje uit doen. Wat is het beste?
 
christianos 7-4-2005 22:45 Print reply

Posts: 20445
als ie perfect afgesteld is kan je best aan de luchstelscgroef zitten voor de fijnafstelling hoor
je kan ook je gasnaald stand veranderen bijv. dat is goedkoper dan een nieuwe sproeier
 
Erikl 7-4-2005 22:45 Print reply

Posts: 214

[...]
in is meer toeren en uit is minder

ik heb daar mijn brommer mee laten stationair laten draaien 3k :P


Das onzin, dat was toevallig in jou geval zo maar hoeft niet. Je zal wel aan de stationairschroef hebben gedraaid ja.
 
Erikl 7-4-2005 22:51 Print reply

Posts: 214
BTW mijn bougie is echt lichtbruin (koffie met best veel melk) maar in mijn puch is de bougie donker bruin (weinig melk), daarom dacht ik dat het beter zou zijn de bougie iets donkerder te maken, dus 1 maatje grotere sproeier of iets minder lucht. Maar nu weet ik niet of je zo veel kan corrigeren met de luchtstelschroef, hij staat namelijk maar 2 slagen uit dus kan hem niet meer zoveel in doen.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-4-2005 23:02 Print reply

Posts: 10835
dan probeer je dat toch gewoon

die luchtschroef wat verder in of uit draaien is minder werk dan hier op brommeforum een bericht typen.
bij wijze van spreken
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Erikl 7-4-2005 23:03 Print reply

Posts: 214
Ja maar mijn vraag was ook in welk toerengebied dat geldt als je de luchtstelschroef afstelt

 
Bart-DRD 7-4-2005 23:24 Print reply

Posts: 1838


luchtstelschroef voor de allereerst 25% vanje gas..

kan je lekker je gasreactie mee afstellen, en zorgen dat die wat beter start als die koud is...


 
stom stuk ei uit blik...
GU/\/SY 8-4-2005 10:46 Print reply

Posts: 341
Ik ben gisteren ook beetje aan het afstellen geweest. Ik had die luchtschroef helemaal dicht. Nu beetje open, brommer maakt wel wat ander geluid, stationair en als je het gas los laat. Wel pruttelt ie minder als je gas geeft, en ik kan nu eindelijk half gas rijden.
volgens mij is de verbranding nu beter.

Me schroefje zat wel helemaal los, had ik niet door. Ik naar me stage rijde, ding helemaal losgetrild. Ding liep toen voor geen meter meer ( vol gas geven, en ding ging bijna uit ). Te ver uitdraaien lijkt op het aanzuigen van valse lucht
 

Dit topic is 689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved