Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #27742 - trekker-topic
|
Pagina 10 van 30
|
Dit topic is 31547 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
zundappchefke |
5-4-2005 18:20 |
 Posts: 1715 |
|
|
verhuist maar blijft het zelfde |
|
Bullet |
5-4-2005 18:21 |
 Posts: 12150 |
kut trekkers
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
S.Brouwer |
5-4-2005 18:21 |
 Posts: 1783 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bruins
landini
same
ferari(kut-grasmaaiertjes)
landini en same staan er in, grasmaaiers gaan we niet aan beginnen.
|
|
|
|
S.Brouwer |
5-4-2005 18:22 |
 Posts: 1783 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
kut trekkers
omdat?
is zelfde alsdat ik zeg kut buitelanders
|
|
|
|
Bullet |
5-4-2005 18:22 |
 Posts: 12150 |
kut dingen staan altijd in de weg
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
jesus_is_king |
5-4-2005 18:23 |
 Posts: 146 |
ik weet de uitslag al MF is gewoon het best
6245 RULEERT
|
|
|
|
S.Brouwer |
5-4-2005 18:23 |
 Posts: 1783 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jesus_is_king
ik weet de uitslag al MF is gewoon het best
6245 RULEERT
staat nog niet boven aan
|
|
|
|
Tijzzz |
5-4-2005 18:27 |
 Posts: 4215 |
Ford en Fiat is New Holland geworden.
Same is Deutz met een andere buitenkant
Case is New Holland met een andere buitenkant
|
|
|
|
S.Brouwer |
5-4-2005 19:51 |
 Posts: 1783 |
hoe zit het dan met cormick en case?
t was vroeger toch mc cormick? daarna werd het case en nu heb je weer appart cormick, is dat dan ook van new holland?
|
|
|
|
HayeSM |
5-4-2005 19:58 |
 Posts: 3052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz
Case is New Holland met een andere buitenkant
niet heel veel verstand van trekkers.. maaruh.. ik weet wel dat als je een case of een new holland aan hoord komen dat je duidelijk het verschil kan horen/merken!
|
|
Appie SXV550 .. the hooligans choice |
|
Sjoerd. |
5-4-2005 20:19 |
 Posts: 2607 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
BLABLA nee man wij hebben net een Renault TX ingeruilt waar 19000 uur op stond, nooit groot onderhoud gehad en altijd zwaar moeten beulen voor een kieper of een ploeg. Bij Fendt heb je ALTIJD gekloot met de bak.
Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 5-4-2005 17:36
Je lult man  ! en indd die 300-serie is niet kapot te krijgen. Altijd gekloot met de bak, een NH TM al eens goed geschakeld ( hier gaan veeeeel replies op komen  ( vuur een beetje aanporren) )!!
|
|
|
|
Sjoerd. |
5-4-2005 20:23 |
 Posts: 2607 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
[...]
Ikzelf rijd vaak genoeg met een 304LSA; (75pk) ploegen, gier rijden, zaaibedcombinatie......nooit geen problemen. Sterker nog, de meeste werktuigen die hij trekt zijn meestal voor meer dan 75pk gemaakt, maar hij trekt bijvoorbeeld MF en John Deere eruit.
De fout van de meeste mensen is om onder de 1400 toeren te rijden, dan gaat de vloeistofkoppeling constant doorslippen en fikken binnen de kortste keren de keerringen eruit. De vloeistofkoppeling heeft als voordeel weer dat de motor niet stilvalt en dat het juist de grootste klappen opvang voordat de versnellingsbak en dergelijken er onder te leiden hebben. Het fabeltje dat de vloeistofkoppeling vermogen vreet, is niet waar. Maar als je altijd een trekker zonder vloeistofkoppeling gewend bent en ineens op een Fendt Turbomatik stapt, dan lijkt het of er iets mis is. Wanneer je boven de 1400 toeren komt zul je merken dat hij net als alle andere trekker reageerd. Een misverstand is ook dat de meeste mensen zeggen dat je dan aan het vermogen onder de 1400 toeren niets hebt. Dat klopt, maar dat is bij trekkers met een gewone koppeling ook, omdat namelijk beneden de 1400 toeren het koppel dermate verlaagd dat je dan gewoon je motor dood laat vallen.
Ikzelf ben altijd de vloeistof koppeling gewend, en vindt juist weer raar om met trekkers met een gewone koppeling te rijden.
Qua de vario betreft, maken ook veel bestuurders een fout; ze schakelen namelijk op het land niet terug naar de veldgroep. Hierdoor werkt de bak teveel in het hydraulisch ipv dat het grotendeels mechanisch zou gebeuren in de veldgroep. hierdoor kan de vario-bak oververhit raken en wordt de bak elektronisch uitgeschakeld (door deze beveiliging kan dus de bak nooit uitfikken) De huidige series zijn allemaal uitgerust met een aantal oliekoelers waardoor de olietemperatuur optimaal is en overhitting wordt tegengegaan.
Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 5-4-2005 18:17
ik sta 100% achter je, je hebt egt helemaal gelijk. Oook gehad mee 515C, die vloeistofkoppeling, ook eruit bij <1400. Het gas derop!Die dingen zijn tog o zo zuinig. Was trouwes niet bij ons.
|
|
|
|
phil is chil |
5-4-2005 20:29 |
 Posts: 483 |
wou eerst gaan sparen voor een unimog maar aangezien het te duur werdt toch maar niet...
unimogs zijn wel prachtmachienes
|
|
<3 the massive |
|
Sjoerd. |
5-4-2005 20:31 |
 Posts: 2607 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: phil is chil
wou eerst gaan sparen voor een unimog maar aangezien het te duur werdt toch maar niet...
unimogs zijn wel prachtmachienes
Ja, en de uitgelegen mogelijkheid voor mensen die niet op een kleine gemotoriseerde fiets willen zitten :P. En trouwes, die krengen kunnen hard. Unimogs worden in. En die motor, aah jonge kwaliteit!!!
|
|
|
|
Luc |
5-4-2005 20:41 |
 Posts: 3590 |
|
|
|
|
Dit topic is 31547 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 10 van 30
|
|