Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #27517 - motor kopen, maar welke :-v
|
Pagina 17 van 26
|
Dit topic is 18191 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
bart de scootergek |
30-3-2005 16:28 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR
De wereld is natuurlijk groter dan die XR en die LC4. Maar XR'tjes lopen altijd stuk vanwege ouderdom, als je het goed wilt doen moet je echt alles aan het blok vervangen en dan ben je weer een rug verder. Ook heeft elk model XR wel weer specifiek z'n zwakke punten, maar meestal loopt de kop stuk, lopen er dingen in en je small end en je big end en je zuiger die opeens onverklaarbaar versleten is, dist. kettingen die knappen, kleppen die inslaan. D'r valt gewoon amper meer tegen op te werken 
Laat ik 't zo zeggen, pas er mee op. Ook zou mijn voorkeur nu veel meer richting LC4 gaan omdat de techniek stukken betrouwbaarder is, LC enzo.
ik snap dat de wereld groter is, alleen ik vertrouw een huskie te nog minder, de yamaha wr is me te duur en een suzuki dr350 zie je niet veel. dus dan hou je als betaalabre off the road modellen een xr en een lc4 over. op marktplaats staan er weinig lc4 dingen onder de 2000 euro. en als ze er staan is het erg ver weg. maar ik houd het in de gaten hoor.
iig is de keuze nu helder.
en xr reviseren, heb je er dan geen betrouwbare motor aan? want zoals ik het hoor op andere fora zeggen ze dat het een ideale beginners motor is. en ik heb kampersjaak ook nog niks horen zeggen erover, en die rijd ook al een jaar rond geloof ik.
weet iemand hoeveel het omspaken naar 17 inch velgjes kost?
Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 30-3-2005 16:29
|
|
Honda RC-33 |
|
Tsxdude AKU MicheL |
30-3-2005 16:34 |
 Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SuzukiMARC
[...]
oke dat is true.. maar wat lul je over power die je niet kan hebben als je van brommer afkomt.. ik neem aan dat je zowiezo ook een motorrijbewijs haalt voordat je motor gaat rijden?
en in de richting van 350cc is wel beter ja..
Je wil niet van een getemte cb500 waar je rijles op krijgt op ktm 520 stappen 
Maja als jij dat wel doet, vind het best...
Zeg alleen dat ie best wel een beeeetje vermogen heeft..
maak je filmpjes eerste keer?
@ jordi: Su maar 4keer  , k rijd alweer een halfjaartje hoor
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
-Tom- |
30-3-2005 16:37 |
|
Tsxdude AKU MicheL |
30-3-2005 16:38 |
 Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]
Zal best mee vallen, je moet gewoon niet als een malloot rijden.
Je doet net of je er verstand van hebt, haal eerst je rijbewijzen maar.....
Oke
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Hannes |
30-3-2005 16:49 |
 Posts: 4530 |
omspaken met eigen naven zeker 500e
|
|
Supermotard, seperates the men from the boys |
|
damage |
30-3-2005 16:50 |
Posts: 907 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
[...]
Oke
geowned door een gast in een cuore
wrom geen transalp oid? die Ntv zoals genoemd zijn irl btw ook echt leuke fietsjes, vind ik
|
|
|
|
mcdronkz |
30-3-2005 16:52 |
 Posts: 32777 |
ik stapte van classic direct op een ktm 600 ofzo :P ding viel niet mee te rijden maar das een ander verhaal
|
|
|
|
-Tom- |
30-3-2005 16:53 |
 Posts: 4152 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hannes
omspaken met eigen naven zeker 500e
Omspaken is ook zelf te doen. Aanspannen kan je beter (bij een motorfiets, bij een brommer kan het ook zelf, heb 't zelf ook gedaan) laten doen ofzow.
|
|
FTS Member |
|
Junkie XR |
30-3-2005 16:54 |
 Posts: 5753 |
Nou, een 520 zal ook wel meevallen. Zo'n ding heeft pak 'm beet 52 pk ofzo, ik vermoed zo net iets minder als m'n Husq had. Op de BM heeft ook het halve forum er op gereden. Ging allemaal prima, okay, Jeroen trok 'm maar meteen weg met een wheelie, maar dat leer je toch vanzelf wel af 
D'r valt gewoon normaal mee door 't verkeer te rijden, geloof mij. Punt blijft alleen dat voordat je er vol op kan rijden je echt wel een paar jaar verder bent ja.
XR is zeker een leuke beginners motor. Als je het onderhoud voor lief neemt.
Onthoud dat, als iets goedkoop is daar een reden voor is. Daarom zijn LC4'tjes ook wat waardevaster...
|
|
|
|
Hannes |
30-3-2005 17:03 |
 Posts: 4530 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
ik stapte van classic direct op een ktm 600 ofzo :P ding viel niet mee te rijden maar das een ander verhaal
gast, je kreeg em niet eens weg en gestart
|
|
Supermotard, seperates the men from the boys |
|
Ruben. |
30-3-2005 17:14 |
 Posts: 6131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: damage
[...]
geowned door een gast in een cuore 
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
-Tom- |
30-3-2005 17:15 |
 Posts: 4152 |
|
|
FTS Member |
|
bart de scootergek |
30-3-2005 17:29 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hannes
omspaken met eigen naven zeker 500e
hmmm dus dan maar zoals jij gietwielen erin, of onderstaande optie.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]
Omspaken is ook zelf te doen. Aanspannen kan je beter (bij een motorfiets, bij een brommer kan het ook zelf, heb 't zelf ook gedaan) laten doen ofzow.
maar ik moet dan nog wel velgen en spaken kopen, weet je ook hoe duur die zijn?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR
Nou, een 520 zal ook wel meevallen. Zo'n ding heeft pak 'm beet 52 pk ofzo, ik vermoed zo net iets minder als m'n Husq had. Op de BM heeft ook het halve forum er op gereden. Ging allemaal prima, okay, Jeroen trok 'm maar meteen weg met een wheelie, maar dat leer je toch vanzelf wel af 
D'r valt gewoon normaal mee door 't verkeer te rijden, geloof mij. Punt blijft alleen dat voordat je er vol op kan rijden je echt wel een paar jaar verder bent ja.
XR is zeker een leuke beginners motor. Als je het onderhoud voor lief neemt.
Onthoud dat, als iets goedkoop is daar een reden voor is. Daarom zijn LC4'tjes ook wat waardevaster...
ja ik twijfel er zelf ook niet aan of ik teveel vermogen onder me reet heb, aan alles kun je wennen als je het maar met beleid enzo doet.
wat vind jij veel onderhoud dan? zo af en toe oliefilter wisselen en er gratis olie van me werk in doen om te verversen, om de zoveel tijd kleppen stellen en eens in het jaar distributie ketting enzo?
en dat soort dingen heeft een ktm lc4 toch ook? ik geloof dat ktm onderdelen iig al duurder waren dan honda.
maar ik zou graag een reply willen zien van kampersjaak, die rijdt als het goed is al een jaar met een xr250 rond.
Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 30-3-2005 17:29
|
|
Honda RC-33 |
|
-Tom- |
30-3-2005 17:31 |
 Posts: 4152 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
maar ik moet dan nog wel velgen en spaken kopen, weet je ook hoe duur die zijn?
Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 30-3-2005 17:29
Dat weet ik dus niet, maar iig goedkoper als alles l?ten doen!
|
|
FTS Member |
|
Daniel_84 |
30-3-2005 17:33 |
 Posts: 1127 |
Hoe je het wendt of keert, iedere motor vraagt toch flink wat onderhoud: kleppen stellen, banden, ketting, olie noem maar op.
Tsja en teveel vermogen is naar mijn mening bullshit, je kunt ook rustig op een zware motor rijden. Gewoon rustig beginnen en steeds wat meer leren. het gevaar alleen is dat je overmoedig raakt
Edit: ik zou meteen zware motor kopen, dees dan ff afvoeren en als je dan 21 bent gewoon weer normaal maken, dat scheelt toch flink in kosten ipv dat je op je 21e een 2e motor haalt
Dit bericht is ge-edit door Daniel_84 op 30-3-2005 17:36
|
|
|
|
Dit topic is 18191 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 17 van 26
|
|