Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gat in carter??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 828 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27101 - gat in carter??
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2862 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 14-3-2005 20:38 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning

[...]


tis wel gietijzer dat kan je niet zomaar lassen.....


honda carters zijn dacht ik niet van ijzer maar een of andere rare alu legering

maar is idd moeilijk te lassen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
De Schout 14-3-2005 20:39 Print reply
Posts: 5327
karters zijn aluminium.. wel redelijk te lassen schijnbaar. tenminste in de sobw rijden ze met nsr blokjes waar heel die 'hoek' waar de oliepomp komt afgezaagd en dichtgelast is.

Dit bericht is ge-edit door De Schout op 14-3-2005 20:41
 
tune tweak fiddle bang bummer
RJ Tuning 14-3-2005 20:40 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


honda carters zijn dacht ik niet van ijzer maar een of andere rare alu legering

maar is idd moeilijk te lassen



het is inderdaad wel heel licht.
ik denk ook dat het een legering is.
maar dat kan je niet lassen....
 
SavagePielk 14-3-2005 20:40 Print reply

Posts: 4562
lijkt me aluminium(legering) toch? gietijzeren carters hebben ze al sinds de jaren 70 niet zo veel meer dacht ik of vergis ik me nou zo ernstig?
 
RJ Tuning 14-3-2005 20:40 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

karters zijn gewoon aluminium..


neej niet van een mt blok....
 
SavagePielk 14-3-2005 20:41 Print reply

Posts: 4562
kun je prima lassen als je de goede apparatuur ervoor hebt. maar een aantal (motor)dealers hebben dat. Enige risico is dat je carters gaan kromtrekken van de hitte dus je moet wel iemand hebben die dit op de juiste manier kan doen
 
Hans F 14-3-2005 20:41 Print reply
Posts: 4326
lul niet, carters worden zo vaak gelast
 
RJ Tuning 14-3-2005 20:42 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk

kun je prima lassen als je de goede apparatuur ervoor hebt. maar een aantal (motor)dealers hebben dat. Enige risico is dat je carters gaan kromtrekken van de hitte dus je moet wel iemand hebben die dit op de juiste manier kan doen


hmm ik denk dat het het verstandigste is om zelf (of laten) lassen en als dat niet wil moet je gewoon een andere kopen diej wel goed is
 
Vatos Locos 14-3-2005 20:44 Print reply

Posts: 149
Lassen op een carter, is moeilijk vooral bij honda,s heb ooit een gat in me carter gehad . heb hem naar een revisie bedrijf gehad, hebben het gelast maar na een maand zelfde plek weer het zelfde probleem, wat jij ook had met je waterpomp, beste gewoon andre carter op de kop tikken bij johan van www.motoimport.nl
 
Hell was full so i came back
martijn_helmer 14-3-2005 20:44 Print reply

Posts: 146
Volgens mij kun je dat met koper-cilicium lassen......
 
Vatos Locos 14-3-2005 20:48 Print reply

Posts: 149
carter wordt altijd van alu legering gemaakt, elke brommer oftwel fabrikant heeft een andre samenstelling . zelfde als je verschillende soorten plastic,s hebt,. samengestelde alu legeringen is dus moeilijk goed telasse. en scheurt meestal naast de las weer af. zoals ik zeg carters worden gegoten. gewoon goede 2e hands halen verkomt je echt een boel gezeik, zo niet zelf weten ik heb je gewaarschuwd

Dit bericht is ge-edit door avus op 14-3-2005 20:49
 
Hell was full so i came back
-Wheelie-Johie- 14-3-2005 21:35 Print reply

Posts: 2814
niemand ervaring dus met kneedijzer? ik zal is kijken voor een nieuwe..
 
trots BMW e30 325i eigenaar
RJ Tuning 14-3-2005 21:36 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-

niemand ervaring dus met kneedijzer? ik zal is kijken voor een nieuwe..



ja dat hadden we toen ook een keer geprobeert maar na 2 week was iej weer open :-s
 
jona 14-3-2005 21:57 Print reply
Posts: 404
lassen is een optie, maar zoals al gezegd bestaat de kans dat het opnieuw begint te lekken.
een setje lege carters is tweedehands wel aan een deftig prijsje te vinden denk ik
 
RJ Tuning 14-3-2005 22:04 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jona

lassen is een optie, maar zoals al gezegd bestaat de kans dat het opnieuw begint te lekken.
een setje lege carters is tweedehands wel aan een deftig prijsje te vinden denk ik


mwa ik zou gewoon een andere carter halen ...
 

Dit topic is 2862 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved