had vandaag maar een uur les en t was lekker weer dus ben weer eens aan de slag gegaan met mijn tsx...
blokje wat ik laatst had gekocht in elkaar gezet... moest nog ciil op enzo... cilgehoond zuiger erin... crap in elkaar gezet
onder tsx gebeund ori pijp geritstelt
nieuwe achterband op stx gelegt enzo
dus ik tsx starten... deed die wel liep ook enzo maar hij ging niet in zn 1 schakelde kut terug en de koppeling deed ook niet wat die doen moest....
dus ik koppelingdeksel eraf halen...
leuke verrassing...
wat zien we daar? maar 2 platen en geen pinnetjes meer aan t buitenhuis.....
al deze pinnetjes lagen onder mn schakelas waardoor die niet goed terug schakelde:
nu denk je jah en? das vaker bij tsx dat koppeling inslijt....
dus ik koppeling veren losgehaald en voorste deksel eraf....
kijk daar mist een stukje koppelingplaat... en de nokken van de plaat zijn allemaal weg
verder... platen eruit gehaald en moet van binnenhuis losgemaakt toen buitenhuis erfa getrokken...
weer leuke ontdekking...
de tandring bleef zitten.... alle klinknagels die de koppeling bij elkaar houden hadden het begeven...
zo ziet koppeling er dus van binne uit... d8 ik maar er mist een rubbertje...
dus ik andere gare koppeling slopen en dan zie je dat er weer iets anders hoort te zitten:
dus ik van 2 koppelingen 1 gemaakt... maar had geen klinknagels en wilde toch rijden... dan maar beunen en verzonken m5 boutjes zoeken:
aan de achterkant zitten gewoon moertjes die niets aanraken alles weer in elkaar gezet.... nieuwe olie erin starten...
et voila loopt perfect koppelt perfect en schakelt als de beste
nu is mn tsx echt 100% rollerbankproof