Jozeff - Forum en Sales Moderator |
22-4-2005 17:21 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robingx3
ik heb een probleempje met me 50cc import cylinde voor me honda mt.
Als ik de zuiger(met veren) in de cylinder probeer te doen dan past het niet. Als ik de veren fijn druk dan zijn ze wat groter de dan zuiger zelf.
heeft iemand ervaring met dit probleem?
heb je de veren niet verkeerd om zitten?
zit een schuine kant aan namelijk en in de zuigerveergroef ook
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
xeno |
22-4-2005 17:23 |
 Posts: 1189 |
dat had ik ook en toen zaten mijn zuigerveren iddd ook andersom
|
|
|
|
Markos |
22-4-2005 18:28 |
 Posts: 5048 |
ehm.. hoe kan ik mijn zuiger loskrijgen als hij kk vast zit in je cilinder?
Heb da ding al warm zitten stoken. En op de zuiger geramd.. komt geen millimeter beweging in..
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
Tijzzz |
22-4-2005 19:04 |
 Posts: 4215 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markos
ehm.. hoe kan ik mijn zuiger loskrijgen als hij kk vast zit in je cilinder? 
Heb da ding al warm zitten stoken. En op de zuiger geramd.. komt geen millimeter beweging in..
Als je hem er echt uit wil hebben:
Leg je cilinder op de bankschroef, en maak het gat van die bankschroef zo groot dat je zuiger er door kan. Dan een as(je) en een hamer.
Of met een dikke pijp een paar keer er een ros op geven.
|
|
|
|
Tijzzz |
22-4-2005 19:06 |
 Posts: 4215 |
Ik ben dus bezig met mn wiellagers te vervangen (van MB velgen).
Kheb nu mn wiel er uit, en dan het je dus een rubberen 'ring' voor de afdichting.
Maar hoe krijg ik die er (onbeschadigd) uit?
K durf er namelijk niet echt met een schroevendraaier in te gaan poeren.
En dan nog n vraagje: Als ik mn brommer in zn 1 zet en ik rij een stukje en knijp dan mn koppeling in, dan rijd ie gewoon door. Doe ik hetzelfde in zn 4 bij 60km/h ofzo, dan ontkoppelt ie wel.
Ligt dat aan mn platen?
|
|
|
|
Roedie |
22-4-2005 19:08 |
 Posts: 3531 |
kan gewoon met je schroevendraaier. heb k ook gedaan en daarna dr gewoon weer inklappen met hamer
|
|
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng |
|
Markos |
22-4-2005 20:09 |
 Posts: 5048 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz
[...]
Als je hem er echt uit wil hebben:
Leg je cilinder op de bankschroef, en maak het gat van die bankschroef zo groot dat je zuiger er door kan. Dan een as(je) en een hamer.
Of met een dikke pijp een paar keer er een ros op geven.
ja maar dat zal niet lukken.. wat het blok zit er nog aan
krijg de cilinder niet los van het blok en de zuiger zit oko net op het dooie punt.
Zuiger zit vastgeroest aan de cilinder en zit muurvast.
Heb hem verwarm en erop zitten beuken en kruipolie (naaimachine olie, dus nog dunner) roestoplosser
en hij wil nog steeds niet los
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
[RRT] Lost-P |
22-4-2005 20:14 |
Posts: 4578 |
Slijptol?
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Markos |
22-4-2005 20:15 |
 Posts: 5048 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
Slijptol?
zuiger mag gerust kapot, de rest niet
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
[RRT] Lost-P |
22-4-2005 20:17 |
Posts: 4578 |
hehe...hmmm....je kan niks onder of tussen de cilinder en t blok krijgen, zodat je deze omhoog kan duwen, waardoor de zuiger ook stukje okhoog komt, krukas draaait iets, dus zuiger niet meer op odp, waardoor je miss. iets makkelijker los kan slaan?
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Markos |
22-4-2005 20:22 |
 Posts: 5048 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
hehe...hmmm....je kan niks onder of tussen de cilinder en t blok krijgen, zodat je deze omhoog kan duwen, waardoor de zuiger ook stukje okhoog komt, krukas draaait iets, dus zuiger niet meer op odp, waardoor je miss. iets makkelijker los kan slaan?
nee helaas :-(
zou ik misschien hetvolgende kunnen doen? Er is al een draadeind uit het blok (draad zat vaster aan de moer dan aan het blok :S) dat ik er nog eentje uit draai en dan het blok ga proberen te splitsen?
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
[RRT] Lost-P |
22-4-2005 20:23 |
Posts: 4578 |
Leuke theorie :-p Zou in principe moeten werken! Alleen ff kijken of er niks anders blijft steken oid  Maar dat is een oplossing
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Markos |
22-4-2005 20:24 |
 Posts: 5048 |
maar zou er misschien oko een andere manier zijn? want dit is wel erg veel tering werk..
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
martin honda |
22-4-2005 20:36 |
 Posts: 85 |
hay k heb een vraagje,
k heb een honda NSR heb 50cc orgineel en heb er vandaag een 16mm carb en 16mm spruit opgezet.
maar nu ik krijg dat ding niet goed afgesteld ik kom niet boven de 8000 toeren stationair. met me oude carb kwam ik stat. 10000 toeren.
nou is de vraag wat zou mijn probleem kunnen zijn?????
|
|
|
|
Pitre |
22-4-2005 21:25 |
 Posts: 4066 |
eeyz.. kheb een vraagje, hoe kun je het beste je ouders overtuigen van het kopen van een nsr... kheb namelijk nu een citta en kwil geen snor meer... das kut!! kwil een schakel! maar me ouders zeggen nu dat ze het maar onzin vinden dat ik nu weer een nieuwe brommer wil omdat ik deze net maandje heb.. (heb nog geen certi btw) nu zeggen ze ook nog dat ze op het volgende rapport willen wachte.. (eindrapport) kheb vandaag me 3e gekregen en krijg pas net voor de zomervakantie me 4e!! maar ik wil echt niet zo lang wachte.......
iemand nog tips om ze over te halen?
khoor het wel!
|
|
Ja en? |
|