Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ik snap er niets meer van!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26238 - Ik snap er niets meer van!
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1388 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erikl 13-2-2005 12:51 Print reply

Posts: 214
en hoe zou ik dat moeten testen dan?

 
Teunmenator 13-2-2005 13:31 Print reply

Posts: 2524
Zet je plaat eens op de originele stand, ik neem aan dat hij niet kan verdraaien want er komt behoorlijk wat kracht op, Je kunt je plaat ook 180 graden draaien zorg ervoor dat je dit niet hebt gedaan. En wat ook het tijdstip beinvloed is de stand van je vliegwiel, maar dit kan maar 1 plek zijn doordat er een spietje in je vliegwiel zit zo kan hij niet draaien ten opzichte van je krukkas en staat hij ook altijd op dezelfde plaat tov de krukkas. met andere woorden zit je spietje goed?

compressie kun je kijken door aan je vliegwiel te draaien ipv. te kicken omdat dit bij een DT idd heel licht gaat.

Mocht je nog willen teste of je vonk wel sterk genoeg is, dan haal je je bougiedop van je bougiekabel. je houd het einde van je bougiekabel zo'n cm van je cilinder en kickt dan, de vonk moet gewoon 1 cm over kunnen springen.

dus ff kort:
grondplaat goed vast op de originele plek (niet 180 graden gedraaid enz.)

spietje moet goed zitten en dus niet ontbreken/kapot zijn.

kijk of hij hard genoeg vonkt (1 cm trekken)

en draai aan je vliegwiel om de compressie te controleren

het zou natuurlijk kunnen dat je valse lucht hebt, maar als je benzine in je cilinder gooit en je vonk en compressie is genoeg dan moet hij altijd iets doen.
 
wiebutt 13-2-2005 13:42 Print reply

Posts: 6264
Die 1 cm vonke is echt onzin
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Johnny B 13-2-2005 13:54 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erikl

en hoe zou ik dat moeten testen dan?



door een andere bougie te proberen
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Teunmenator 13-2-2005 14:27 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

Die 1 cm vonke is echt onzin


Het enige wat er onzin aan is is dat het heel moeilijk is om de kabel zelf 1 cm er vanaf te houden. Als ze bij een brommerzaak kijken of je bobine nog goed is, kijken ze ook of de vonk een hele cm kan trekken. Het gaat dan over de kracht van de vonk, of hij nog hard genoeg kan vonken.

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 13-2-2005 14:32
 
Erikl 13-2-2005 20:10 Print reply

Posts: 214
Ik heb een hele mooie blauwe vonk en volgens mij is ie groot genoeg want als ik de bougie een stukje van mijn frame afhou dan springt er nog steeds een vonk naar mijn frame.

Spietje en grondplaat enz. zit ook allemaal goed en ik heb de ontsteking ook op de originele stand geprobeerd.

Het is wel een 80cc dus die hoort toch heel veel compressie te hebben?? ik kan hem wel door mijn eerste versnelling duwen dus zal het aan de compressie liggen?
 
Erikl 13-2-2005 20:22 Print reply

Posts: 214
Ik weet niet of het uitmaakt maar ik zeg het maar ff. Ik heb destijds een bobine van een puch erin gezet omdat die van mij gaar was. Maakt dat uit?
 
Teunmenator 13-2-2005 20:48 Print reply

Posts: 2524
nee dat laatste maakt niet uit, heb je je uitlaat er al eens afgehaald? zit die niet potdicht ofzo? en misschien moet je eens een grotere sproeier proberen. ik weet dat benzine in het bougiegat eigenlijk altijd moet werken maar toch..
 
Erikl 13-2-2005 20:53 Print reply

Posts: 214
De laatste tijd als ik test doe ik het zonder uitlaat erop dat is als t goed is geen probleem en als ik gewoon zonder carburateur benzine in het membraam gooi hoort ie het gewoon te doen en dan maakt het dus niet uit of en welke sproeier erin zit....
 
Teunmenator 14-2-2005 10:37 Print reply

Posts: 2524
Hij kan wel gewoon fatsoenlijk lucht aanzuige?

Je hebt al een keer aan het vliegwiel gedraaid neem ik aan? Ik heb nog niet gehoord of dat moeilijk ging? Ik zou opzoek gaan naar een andere pet dat lijkt me het verstandigst..

Maar je weet zeker dat hij goed vonkt? geen knik in je kabel of af en toe wel en niet vonke, hij vonkt gewoon altijd?
 
Erikl 14-2-2005 11:16 Print reply

Posts: 214
Vonken doet ie echt perfect een hele mooie blauwe vonk, en ook altijd, hij slaat geen vonken over.

Een tijd geleden zoog ie gewoon lucht aan via het membraan dus ik denk dat dat opzich ook wel goed is maar hoe kan ik te weten komen of genoeg aanzuigt? (hij zuigt wel een beetje aan mn hand als ik mn hand voor de carburateur hou, ook zuigt ie de benzine goed naar binnen via het membraan dus dan moet ie ook lucht meezuigen dus dat zit volgens mij ook wel goed maar dat zal ik voor de zekerheid nog eens nakijken)

Ik heb ook al aan het vliegwiel gedraaid en je moet wel een beetje kracht zetten om hem door te duwen. Het is wel een 80cc dus is het niet zo dat het heel zwaar zou moeten gaan??

Het klinkt misschien heel stom, maar bedoel je met 'pet' een cilinderkop
 

Dit topic is 1388 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved