Zet je plaat eens op de originele stand, ik neem aan dat hij niet kan verdraaien want er komt behoorlijk wat kracht op, Je kunt je plaat ook 180 graden draaien zorg ervoor dat je dit niet hebt gedaan. En wat ook het tijdstip beinvloed is de stand van je vliegwiel, maar dit kan maar 1 plek zijn doordat er een spietje in je vliegwiel zit zo kan hij niet draaien ten opzichte van je krukkas en staat hij ook altijd op dezelfde plaat tov de krukkas. met andere woorden zit je spietje goed?
compressie kun je kijken door aan je vliegwiel te draaien ipv. te kicken omdat dit bij een DT idd heel licht gaat.
Mocht je nog willen teste of je vonk wel sterk genoeg is, dan haal je je bougiedop van je bougiekabel. je houd het einde van je bougiekabel zo'n cm van je cilinder en kickt dan, de vonk moet gewoon 1 cm over kunnen springen.
dus ff kort:
grondplaat goed vast op de originele plek (niet 180 graden gedraaid enz.)
spietje moet goed zitten en dus niet ontbreken/kapot zijn.
kijk of hij hard genoeg vonkt (1 cm trekken)
en draai aan je vliegwiel om de compressie te controleren
het zou natuurlijk kunnen dat je valse lucht hebt, maar als je benzine in je cilinder gooit en je vonk en compressie is genoeg dan moet hij altijd iets doen.
|