Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - project velofax

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 636 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #25959 - project velofax
Pagina 7 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 25809 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rsruud 27-5-2005 9:05 Print reply
Posts: 281
waar heb jij het nou weer over? :-0 maar je hebt wel gelijk

kleine updeet, 1 van de 3 hoop ik dit weekend

na veel gebeun is de vorm van het ophoogplaatje van het membraan eindelijk af. we hebben geen freesbank oid, dus we moesten het maar doen met een gare frees in een kolomboor. Resultaat 2 avonden bezig geweest + een niet perfect ogent plaatje. Maar hij doet het goed zo dus das geen probleem

de 4 puntjes zijn centreerpuntjes voor het boren straks. + wat uitschieters van de dremel



hier met het bewerkte malossi membraan erin



volgende updeet cilinderkop of subframe hoop ik
 
SavagePielk 27-5-2005 9:30 Print reply

Posts: 4562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rsruud

van plug en play moet je ook maar houden, liever een trage ding waar we lekker aan hebben gesleuteld, dan een super snel ding die met 1 minuut in elkaar zit. Dan is het leuke eraf

@ bereheer, wij waren ook liever met een schakel aan de gang gegaan, maar alleen al de aanschafprijs van de scooter gaf de doorslag, 50 euro nl :p + je vergist je over de wegligging. Mocht er ooit een bak vermogen uit dat ding komen zal je toch een net uitgelijnde brommer hebben moeten, anders word het levensgevaarlijk met die snelheid...


gonzales, dat zie je goed kameraad wilde niet dat ik ging frezen en frezen moest en zou gebeuren, dus toen maar naar de jager gebracht, met een vrij indrukwekkend resultaat :p of het vlamt is een 2e

misschien dat ik zo ff het blok ophaal, dan kan ik in het weekend ff doorwerken er aan tussen de examens door.

verder bedankt voor alle positief en negatief commentaar :p


mijn ervaring met scooters is, dat de wegligging echt KUT is... Runner, Aerox, NRG, Peugeot SV , Zip, CPI Popcorn (ja dan noem ik eens wat ), heb ze allemaal gereden, maar mijn Classic gaat platter door de bochten dan die scooters...

wat betreft de eeuwige snelheidsdiscussie; het gaat per individuele brommer... soms heb je twee brommers van hetzelfde type en is de ene opgevoerd niet vooruit te branden, terwijl de andere onbegrensd moeilijk hard loopt... hangt ook van alle slijtage etc. af... zelfs bij gelijke setup kan het aardig schelen, dus het is onzin om alles over een kam te scheren. Wat me wel opvalt is dat scooters vaak hard lijken te lopen, maar eigenlijk langzaam zijn maar dan meoten die mensen meer hun best doen

@Topicstarter; mooi project wat je inderdaad voor die prijs niet kunt laten gaan, ik volg het nog wel

Dit bericht is ge-edit door ClassicPielk op 27-5-2005 9:34
 
koen-z 27-5-2005 9:31 Print reply

Posts: 3702
ik heb altijd het idd dat ik van dat stoeltje afval van zo'n scooterding, ik moet gewoon een klote stoter tussen m'n benen hebben
 
Oonzen Ad 27-5-2005 9:34 Print reply

Posts: 3807
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

liever zo'n scooter dan een honda mt

euh... nee?

jammer da het een scooter is, verder wel lache ding

Dit bericht is ge-edit door Oonzen Ad op 27-5-2005 9:35
 
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker!
mulder 27-5-2005 10:27 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

[...]


ja duuhhhh, alles kan wel hard gaan, spartamet kan ook keihard vlammen..

bij een mt moet je gewoon gigantisch veel moeite/tijd/geld insteken om hem echt hard te laten gaan.

bij scooters/nieuwe schakels ben je met een plug and play setupje al klaar.


daarom vind ik het juist dom, ook bij die nieuwe schakels je doet ff een propje eruit en hij loopt al 90. Dat is toch geen tuning meer..
oude schakels zijn op alles begrenst en die nieuwe alleen in de uitlaat.
 
rsruud 27-5-2005 10:29 Print reply
Posts: 281
al dat gelul dat een schakel beter zit hoef je mij niet te vertellen, ik heb ook 2 jaar rs gereden.. en dat gooi ik ook idd liever plat dan een scooter.

goed hier nog iets van een updeet die hopelijk vandaag word gebracht door de postbode.

een cilinder is pas vet als je 1 een grote uitlaatpoort hebt, en 2 een vette cilinderkop :p

zonder gein. de cilinder was oorspronkelijk 1 met een flat zuiger. omdat de vorige gebruiker de kop had verneukt door wat vuil in zen cilinder had ie een sport kop gekocht, dit is dus de athena racing versie, en in die sport kop had ie dus een dome zuiger. Een doorberekende kop op toeren en gassnelheden + een hogere compressie leek ons wel plesant. Ook wilden we weer flat zuiger, en dat kon niet met de kop, tot voor kort...

voor...



na...





eerst was de kop vol gelast en zou er een nieuwe kamer in gedraait worden, alleen het giet alluminium dacht daar anders over toen ie het lasapperaat zag , dus is er een compleet nieuw binnenwerk gedraait met een compressie verhouding van 15: 1.

TNX TO HS METALWARE!!

Dit bericht is ge-edit door rsruud op 27-5-2005 10:36
 
Tuning_Centre_Tax 27-5-2005 10:35 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shaggy_Marv

[...]

Hoor dan wie d'r poep praat
Wat weet jij nou van oldtimers
Ik zit al 3,5 jaar in die dinge.
Ken allemaal mensen uit zeeland, brabant en denhaag... allemaal snelle brommers...
Maat van me reed 85 met 50 snel...
Met 70 ga je dus dik over de honderd...
Je moet alleen weten hoe dat moet, en dat weet jij duidelijk niet
gekke noob



edit: typo

Dit bericht is ge-edit door Shaggy_Marv op 3-2-2005 17:19


Bij puch is tog de verhouding 50cc=50km/u
70cc=70km/u
Oja en zeg je altijd tegen iedereen dat ze er geen verstand van hebbe? Ook tegen iemand die misschien al 5 jaar op universiteit zit?
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
rsruud 27-5-2005 10:40 Print reply
Posts: 281
lekker beunen


 
Bullet 27-5-2005 14:37 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder

[...]


daarom vind ik het juist dom, ook bij die nieuwe schakels je doet ff een propje eruit en hij loopt al 90. Dat is toch geen tuning meer..
oude schakels zijn op alles begrenst en die nieuwe alleen in de uitlaat.


vind je 90 hard? (oh sorry ik zie dat je een mt hebt, ja dan is 90 is wel super hard voor jou ja )

alsof je een nieuwe schakel niet zelf kan "tunen" (opvoeren?)
 
**My BungHole Will Speak Now**
stoeptegel 27-5-2005 14:56 Print reply

Posts: 3085
Ik ben toch wel eigenlijk beniewd naar het resultaat
Ik vind dat sommige mensen moeten stoppen met zeiken dat het een scooter is.Voor 50 euro koop ik toch liever toch zon scooter om op te voeren dan een puch.
 
80 cc ownatsj
rsruud 27-5-2005 16:29 Print reply
Posts: 281
wat doe je als je in de categorie boostersjonnie val en je verveelt je EN de postbode is nog niet langs geweest...

juist, dan ga je een beroerd gefreest plaatje polijsten



wow zien jullie btw gelijk een beetje van onze afgekeken membraan tuning kusten, jullie boffen maar weer

Dit bericht is ge-edit door rsruud op 27-5-2005 16:30
 
rsruud 27-5-2005 18:06 Print reply
Posts: 281
ik ben in vorm met fotoos maken, en er is gelukkig nog 1 pakketje binnen gekomen



en nog 1



toedels
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 27-5-2005 18:15 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder

[...]


daarom vind ik het juist dom, ook bij die nieuwe schakels je doet ff een propje eruit en hij loopt al 90. Dat is toch geen tuning meer..
oude schakels zijn op alles begrenst en die nieuwe alleen in de uitlaat.


Mtjes gaan nog steeds niet hard wanneer je alle begrenzers eruit haalt
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Joostvdw 27-5-2005 18:17 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerrit_Z

[...]


Mtjes gaan nog steeds niet hard wanneer je alle begrenzers eruit haalt


ligt eraan wat jij begrenzingen noemt, ik vind een kleine NL uitlaatpoort ook een begrenzer

een compleet belgische mt gaat ook wel stukkie harder, 80 ong?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Ruben. 28-5-2005 18:15 Print reply

Posts: 6131
en dat durf ik niet te rijden op een mt!
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?

Dit topic is 25809 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved