Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kop MTX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 739 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25658 - Kop MTX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jakke 22-1-2005 16:57 Print topicpost
Posts: 31
Is het erg om bij een mtx 70 cc een 50 cc kop op te zetten? Kan dat kwaad voor de motor?
 

mt80 22-1-2005 17:38 Print reply

Posts: 2071
kan gewoon..
 
mbrulezzz 22-1-2005 17:45 Print reply

Posts: 2084
kan wel maar hangt er wel vanaf...
de een wel de andere niet

gewoon erop zetten met 70cc pakking denk k, anders neukt ie tege je pakking aan, en dan vervolgens ff kickstarte met contact uit hoor je geen kop neuker is er niks aan de hand
 
MB racing
MTX-speed 22-1-2005 17:48 Print reply

Posts: 1229
Het kan wel, alleen krijg je nooit zo'n mooie verbranding en zou je, wanneer je compressie veel te hoog is, last kunnen krijgen van het zogenaamde pingelen.
Verder is veel compressie op laag toerental wel lekker maar werkt het een beetje tegen op hoog toerental.

Als je er dan toch een 50-pet oplegt, doe er dan een extra (of 2) voetpakking(en) tussen. Hierdoor verlaag je de compressie.
Probeer nu niet, zoals ik weleens vaker heb meegemaakt, meerder koppakkingen in te leggen want als deze zouden er tussenuit kunnen klappen.
Maximaal 1 koppakking dus.

Als je even door zult zoeken zul je zien dat een 70-pet niet zo heel duur zal zijn.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-1-2005 18:03 Print reply

Posts: 10835
meerdere koppakkingen kan net zo goed, ik rijd er nou al een tijdje mee zonder problemen.
(te lui om cilinder eraf te halen )
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
PRO TUNING 22-1-2005 18:51 Print reply

Posts: 4000
Een standaard 166 S kop kan bewerkt worden voor een 70 cc cilinder en (mits goed gedaan) loopt dit veel beter als een kant en klaar gekochte 70 cc HD kop.
 
Blukaap2 22-1-2005 19:34 Print reply

Posts: 9984
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Verder is veel compressie op laag toerental wel lekker maar werkt het een beetje tegen op hoog toerental.


Neuh, dingen met een hoge compressie hebben behoorlijk wat moeite om het zaakje laag in toeren rond te krijgen, zeker op een 1-cilindertje.
 
Stoere brommers
MTX-speed 22-1-2005 19:39 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Neuh, dingen met een hoge compressie hebben behoorlijk wat moeite om het zaakje laag in toeren rond te krijgen, zeker op een 1-cilindertje.

Hoe bedoel je precies?
Bedoel je dat op laag toerental juist minder compressie moet hebben en op hoog toerental meer?

Dan zouden je verbrandingtemperaturen op hoog toeren te hoog op gaan lopen zodat de moter zou kunnen gaan pingelen.
Op laag toerental heb je minder last van de temperaturen, en heb je dus veel minder last als de compressie wat hoger is.
Misschien heb je het zelf al weleens meegemaakt dat als je op laag toerental weinig compressie hebt, je vermogen mist.
 

Dit topic is 679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved