Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vlammende 4takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 881 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25617 - vlammende 4takt
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

denollie(the real one) 21-1-2005 18:23 Print reply

Posts: 501
bij een auto noemt men dit ' te veel naverbranding ' dan begint de achterste pot van de uitlaat zohard te bibberen dat je hem hoort in de auto. alleen bij de hoge toeren is dit nie thet geval. ik heb aan de nokkeas gewerkt want de auto was heetgelopengeweest. de nokkeas is niet voor de 100% meer recht. je uitlaat kleppen gaan te vroeg open en blijven te laat open. ik weet nie thoe dit zit bij een brommer maar ik vermoed hetzelfde, anders moet je je ontstekingstijdstip maar eens wat vroeger zetten
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
Lykantroop 21-1-2005 18:43 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikkel

[...]


er verbrand altijd wel wa in de uitlaat

uitlaat is ook altijd eerder warm dan de cilinder bij 4 takt


bij 2 takt is hij ook eerder warm dan de cil hoor
 
tsxj oran 21-1-2005 18:44 Print reply

Posts: 6498
de vlammen komen omdat je een lekke uitlaat (vlakbij de cilinder) hebt of een lekke uitlaatpakking(of geen een)
ik zou het zo laten ik hou wel van vlammetjes
 
oud
Bert_NSR 21-1-2005 18:50 Print reply

Posts: 61
Heb net hetzelfde gehad met mn amigo vroeger, kwamen ook vlammen uit als ik gas losde... Volgens mij kan het niet veel kwaad
Is wel bom in het donker
 
JCG 21-1-2005 19:41 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bert_NSR

Heb net hetzelfde gehad met mn amigo vroeger, kwamen ook vlammen uit als ik gas losde... Volgens mij kan het niet veel kwaad
Is wel bom in het donker


en zeer stoer bij het stoplicht, om scooter uit te dagen
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Yanos 21-1-2005 20:01 Print reply

Posts: 596
ken iemand die had zoeits op zijn brommer gemaakt, een elektrische aansteker aan t eind van zn uitlaat met een schakelaar aan zijn stuur.
 
briand.nl
Hells Hobbit 21-1-2005 20:39 Print reply

Posts: 1793
ghehe, das wel vet van mijn amigo, als die stationair loopt kan ik het fietsysteem inschakelen of uitschakelen, als ik dat inschakel kan ik gewoon gasgeven, alsof tie in zijn vrij staat zegmaar.

als je namelijk bij het stoplicht je brommer eerst op zijn bokstandaard moet zetten is het wat minder ruig
 
JCG 21-1-2005 20:58 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend

ghehe, das wel vet van mijn amigo, als die stationair loopt kan ik het fietsysteem inschakelen of uitschakelen, als ik dat inschakel kan ik gewoon gasgeven, alsof tie in zijn vrij staat zegmaar.

als je namelijk bij het stoplicht je brommer eerst op zijn bokstandaard moet zetten is het wat minder ruig


burnout maken
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Hells Hobbit 21-1-2005 23:15 Print reply

Posts: 1793


dit is hem zonbeetje, alleen mijne is oranje heeft achter vering ( de luxe -R editie) en is natuurlijk way more pimping ( simpel weg omdattie van mij is ) en ik heb dus een zelfgemaakte uitlaat.

opzich lukt een burnout wel op gras, of op steen zelf ook nog wel als ik de achterkant eerst op til en dan wiel flink laat draaien en dan rustig terug zet. maar stelt niet zo veel voor, en bij een stoplicht is het ook niet zo ruig als je eerst je achterwiel moet op tillen.

pak ik liever mijn fs1, die kan ik in zijn 2 nog flink laten burnen op steen/asvalt( zonder optillen, jawel)
 
Blijhoofd 22-1-2005 0:40 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend

afbeelding

dit is hem zonbeetje, alleen mijne is oranje heeft achter vering ( de luxe -R editie) en is natuurlijk way more pimping ( simpel weg omdattie van mij is ) en ik heb dus een zelfgemaakte uitlaat.

opzich lukt een burnout wel op gras, of op steen zelf ook nog wel als ik de achterkant eerst op til en dan wiel flink laat draaien en dan rustig terug zet. maar stelt niet zo veel voor, en bij een stoplicht is het ook niet zo ruig als je eerst je achterwiel moet op tillen.

pak ik liever mijn fs1, die kan ik in zijn 2 nog flink laten burnen op steen/asvalt( zonder optillen, jawel)


zon amigo is de meest slome bromfiets die er bestaat (kan je wel tot the max verkeer mee ophouden
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
JCG 22-1-2005 1:02 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

[...]


zon amigo is de meest slome bromfiets die er bestaat (kan je wel tot the max verkeer mee ophouden


ik vind 50 best netjes voor een standaard brommer.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Blijhoofd 22-1-2005 11:20 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

[...]


ik vind 50 best netjes voor een standaard brommer.


je wilt nie weten hoe lang het duurt voordat tie daar op zit
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Hells Hobbit 23-1-2005 1:02 Print reply

Posts: 1793
hoor wel vaker dat ze traag zouden moeten zijn, maar mijne rijd 50 en trekt redelijk goed.

dat trekken komt door de wat kleinere achterband, maar de top? mssn door iets wijdere uitlaat ofzo, geen idee.

maar komt nog redelijk goed mee.

btw: de vlammen zijn verholpen, gewoon even goede schroeven erin gedraait, goede klemmen erop, pakkingkje her en der. geluid is nu nog veel lager, en de vlamen zijn dus verholpen.

thnx voor de hulp
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-1-2005 1:35 Print reply

Posts: 9841
wehehehe wat een geblaat hier man ...

enige wat er slecht aan is is dat er extreme drukken op je uitlaat komen en dan ook wat op je kleppen ja...maar ik zou me daar geen zorgen om maken. Ergste wat er kan gebeuren is dat je demper scheurt ofzo.

 
Too cool for school!
de_koen 23-1-2005 11:42 Print reply

Posts: 5595
Dit was/is mijn amigo'tje




zoals je al ondervonden hebt zorgt een niet gasdichte uitlaat voor vlammen in de uitlaat.

Door gewoon op top ff je decompressie in te knijpen, en dan terug los te laten, kan je ook zo"n vlammen trekken En best harde knallen idd
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 5229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved