Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha fs1 info gevraagd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 765 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25501 - Yamaha fs1 info gevraagd
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 28206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Raceboy- 23-1-2005 15:45 Print reply

Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

Kan zonder kappen. Zou er dan alleen niet veel mee rijden, je hebt totaal geen bescherming kwa luchtfilter. In de tuin stationair latne lopen en wat gassen kan wel.
Ik zou dat Fs1 blok goed maken, als je 't blok loshebt meteen ff checken of het ook echt een volle kruk is en of er een snelle schijf in zit. Zo niet, snelle schijf erin, scheelt echt mega veel.

Hoe ziet die snellere schijf er uit en waar zit die, is altijd makkelijk om te weten voor mij.
 
Hells Hobbit 23-1-2005 16:02 Print reply

Posts: 1793
een snelle heeft een grotere inham, heb mssn wel ergens een plaatje, maar tom zoizo

en de schijf zit onder de zwarte ronde kap, (waar ook je spruitstuk op zit), deze zie je pas als je de koppelingsdeksel eraf hebt, voor het demonteren van deze kap moet je schakel vork er even uit en je koppeling eraf. de schijf zelf schuif je zo van de krukas af ( let bij motage op de juiste stand!)
 
-Raceboy- 23-1-2005 16:27 Print reply

Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend

een snelle heeft een grotere inham, heb mssn wel ergens een plaatje, maar tom zoizo

en de schijf zit onder de zwarte ronde kap, (waar ook je spruitstuk op zit), deze zie je pas als je de koppelingsdeksel eraf hebt, voor het demonteren van deze kap moet je schakel vork er even uit en je koppeling eraf. de schijf zelf schuif je zo van de krukas af ( let bij motage op de juiste stand!)


volgensmij is het er zo een
 
-Tom- 23-1-2005 16:33 Print reply

Posts: 4152
Dat is 't huis waar de schuif in zit, je spruitstuk laat maar zeggen. Foto heb ik wel ergens, moet ik ff zoeken :P
 
FTS Member
Hells Hobbit 23-1-2005 19:19 Print reply

Posts: 1793
foto van snelle schijf was op een blauwe stoel, met van die gewoven zitting als ik het goed herinner.

en idd onder dat ding op de foto ( doorgaans zwart) zit de schijf, deze is van een oud model blok want heeft geen spruitstuk voor een olie pomp, nja het zit er wel maar is dicht.

Dit bericht is ge-edit door fseend op 23-1-2005 19:27
 
Peter FS1 23-1-2005 20:05 Print reply

Posts: 98
De foto's van de snelle schijf op het fs1 forum doen het niet. Moeten denk ik op pagina 10 van jouw topic (Nieuwe Yamaha!!) staan, tom.
 
-Raceboy- 29-1-2005 12:45 Print reply

Posts: 81
Hij doet het nog steeds niet we hebben de carburateur helemaal schoon geblazen maar er komt gewoon geen benzine in de cilinder.
Alles werkt de bougie vonkt de benzine loop naar en in de carburateur het vlotterbakje loopt vol loopt soms een beetje over, maar hij werkt wel.
Het membraan werkt ook, zelfs nog uitelkaar gehaald maar het stelt niets voor, maar volgens mij gaat hij toch niet open want anders moet er toch benzine in de cilinder komen.
We hebben alleen de zwarte draad uit het blok aangesloten das toch wel goed want hij vonkt.
De carburateur zit vast op het membraan, maar de luchtfilter zit er niet op aangestolen en de kap aan die kant van het blok zit er ook niet op maar dat hoefde niet uit te maken geloof ik.
Dat ??ne slangetje aan je carb waar is die voor, die ene is voor je overloop dat weet ik wel maar die andere aan de zijkant wat doet die.
Maar in ieder geval hij wil nog niet starten wat kan het nu zijn nog benzine op de zuiger gedaan liep niet weg bleef liggen, benzine in krukas ruimte gedaan bleef ook liggen, niets lekt dus, heb compressie, maar bougie wil niet nat worden en motortje wil niet starten wat kan het zijn ik wil heb zo graag laten lopen.
hier het blok:


nog een:

 
-Raceboy- 29-1-2005 13:50 Print reply

Posts: 81
Heeft het niets met valse lucht trekken te maken, langs de cilinder dan wel in het blok, en moet je niet meer bedrading aansluiten of is de zwarte genoeg.
hij doet het nog niet :
 
-Raceboy- 29-1-2005 19:46 Print reply

Posts: 81
Hij doet het hij trok dus valse lucht onder de cilinder is dus een imitatie cilinder stukje van de ribben afgeveld en hij starten in een keer.
Nu beginnen met de brommer te demonteren opknappen en weer in de originele staat terug proberen te brengen.

 
-Raceboy- 2-2-2005 21:00 Print reply

Posts: 81
hij heeft een volle krukas en loopt perfekt beter
 

Dit topic is 28206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved