Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat voor zuiger...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 854 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25451 - wat voor zuiger...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lemmuh 14-1-2005 21:09 Print topicpost

Posts: 314
Ik heb dus mijn cilinder laten uithonen en vanmiddag opgehaald, ik kom thuis dus ik ff na me zuiger kijke, wat blijkt nou heb ik een best zware zuiger zonder die spoelpoort aan de inlaatkant, wat me oude wel had :S:S:S ...
Hoeveel scheelt dat in vermogen want in mijn cilinder zit zo een kleine vierkante poort aan de inlaatkant(kweet naam niet) want anders ga ik morge meteen terug andere halen/bestellen....

Die poorten in de cilinder wat is wat eigenlijk, ik hoor namelijk vaak hier mensen praten over fluitpoorten, auxpoorten :S heb dus geen benul wat wat is mss iemand die de moeite wil nemen dit even uit te leggen

Edit: verbetering

Dit bericht is ge-edit door Lemmuh op 14-1-2005 23:28
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...

Tsxdude AKU MicheL 15-1-2005 2:40 Print reply

Posts: 10676
de poorten in je zuiger zijn puur voor smering van small end lager, kan je dus beter erin hebben/zelf erin maken je hebt dus wss imi zuiger gekocht.

Aux poorten zijn de poorten die van je inlaat naar je spoelpoorten zijn geboort, dat is meestal allleen maar gedaan alsje cilinder helemaal orgineel is, fluitpoorten hebje bij een gewone uitlaatpoort en daar heb je aan de zijkanten nog weer 2 extra poortjes zitten(ideale breedte vd poort)...

Ik denk wat jij noemt dat ``iedereen`` het daar over heeft... gewoon je spoelpoorten zijn en je boospoort....
Ga er dus niet vanuit dat jij auxpoorten hebt of fluitpoortjes.. dat komt echt niet veel voor.
Als het voor jou gerust steld dat je je small end oook gesmeerd hebt, wat idd beter is ivm smering en koeling van het lager kan je zelf poortjes in je zuiger maken..

Doe dit echt wel als je er een beetje verstand van hebt en weet waar je rekening mee moet houden als je de poorten afwerkt...

Laat dit anders doen....
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
TomosRaging 15-1-2005 11:27 Print reply

Posts: 647
maar in principe komt er toch ook meer mengsel in je cilinder? want je inlaatpoort staat langer open.

Of ik heb het mis?
want ik heb heb namelijk 3 zuigers voor een tomos gezien. eentje die helemaal dicht is. Eentje die helemaal dicht behalve 1 klein gaat bij inlaat poort. Echt een klein gaatje!
En eentje die precies de vorm van de inlaat had(redelijk groot dus)

wat ik zou zegge is dat die zuiger met die inlaatpoort erop sneller/beter is dan die andere 2?

edit: dit is dus allemaal voor standaart cilinder heh.


Dit bericht is ge-edit door TomosRaging op 15-1-2005 11:28
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
Lemmuh 15-1-2005 15:12 Print reply

Posts: 314
ja maar hoeveel scheelt dat ivm vermogen zown zware zuiger die helemaal dicht is... aangezien mijn brom vanne toerenteller afgaat en die teller klopt volgens mij vrij aardig want heb er laatst een van andere mtx opgedaan en was precies het zelfde.. want ik dacht dat mijn teller nogal nar boven afweek maar omdat een vriend van mij die eigen brom winkel heeft zei dat het nogal wat uitmaakt.... en dat ik zowieso een lichte zuiger moet halen....
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Tsxdude AKU MicheL 15-1-2005 15:19 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TomosRaging

maar in principe komt er toch ook meer mengsel in je cilinder? want je inlaatpoort staat langer open.

Of ik heb het mis?
want ik heb heb namelijk 3 zuigers voor een tomos gezien. eentje die helemaal dicht is. Eentje die helemaal dicht behalve 1 klein gaat bij inlaat poort. Echt een klein gaatje!
En eentje die precies de vorm van de inlaat had(redelijk groot dus)


wat ik zou zegge is dat die zuiger met die inlaatpoort erop sneller/beter is dan die andere 2?

edit: dit is dus allemaal voor standaart cilinder heh.


Dit bericht is ge-edit door TomosRaging op 15-1-2005 11:28



Standaard cilinder ga je niets van merken.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lemmuh

ja maar hoeveel scheelt dat ivm vermogen zown zware zuiger die helemaal dicht is... aangezien mijn brom vanne toerenteller afgaat en die teller klopt volgens mij vrij aardig want heb er laatst een van andere mtx opgedaan en was precies het zelfde.. want ik dacht dat mijn teller nogal nar boven afweek maar omdat een vriend van mij die eigen brom winkel heeft zei dat het nogal wat uitmaakt.... en dat ik zowieso een lichte zuiger moet halen....


Ik snap je niet helemaal, je wil ipv een zware zuiger een lichtere zuiger halen ivm vermorgenwinst?

 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Ryan 15-1-2005 15:21 Print reply
Posts: 950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]



Standaard cilinder ga je niets van merken.


[...]


Ik snap je niet helemaal, je wil ipv een zware zuiger een lichtere zuiger halen ivm vermorgenwinst?




Nee gister gekkie.
 
Tsxdude AKU MicheL 15-1-2005 15:24 Print reply

Posts: 10676
Huh?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Lemmuh 15-1-2005 15:29 Print reply

Posts: 314
neej ik heb een 70cc weet niet welk merk maar blaast iig goed..... en ik had zown licht zuiger met een poort dr in en daar op liep ie zeer goed maar nu was ie vastgelopen uitgehoond en nu kreeg ik als overmaat zuiger zown behoorlijk zware zuiger mee...zonder die poort nu vraag ik me af of ik daar veel van ga merken onder het rijden ivm vermogen anders breng ik die zuiger terug en bestel ik dr een met een poort erin.....
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Tsxdude AKU MicheL 15-1-2005 15:31 Print reply

Posts: 10676
ik zou voor smering die andere zuiger halen halen

welk merk is de zuiger die je nu hebt|?

Dit bericht is ge-edit door Tsxdude AKU MicheL op 15-1-2005 15:31
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Lemmuh 15-1-2005 15:35 Print reply

Posts: 314
een vrij groot rood doosje waar ong 2 zuigers inpassen en daar zit ie in staat nergens een merk op ofzow...
staat alleen piston for honda = zuiger voor honda ma verder staat dr nix en eerst zat dr dacht ik een meteor in staat iig aan de binnekant mp maar d8 dat vorige eigenaar zei dat het een meteor was (is nl. collega van mij)
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Tsxdude AKU MicheL 15-1-2005 15:36 Print reply

Posts: 10676
orgi zuigert?

ga kijken voor vertex/prox ofzo
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Lemmuh 15-1-2005 15:38 Print reply

Posts: 314
en wat kost zown prox/vertex geval want met die oude meteor liep ie ook verekkes goed maar als die prox beetje duurder is boeit me da niet zo veel maar als die niet merkbaar beter presteren hoeft het van mij niet


Dit bericht is ge-edit door Lemmuh op 15-1-2005 18:13
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...

Dit topic is 689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved