Ik heb een probleem met mijn derbi senda.
Ik had een nieuwe cil er op gezet maar toen gebeurden er dit:
-zuiger cilinder erop > liep goed vrij
-dus ik wilden hem aan zeten maar ik zag dat de orrie carb lekte en ik was toch al van plan een 17,5 mm carb te kopen dus heb ik maar gelijk ergekocht.
-nieuwe 17,5 mm carb. gehaald en er op gezet
-alles zat erop en eraan>konden dus gaan starten
-zat benzine in de carb. > overstroomde niet>carb. goed!
-aankikken lukte niet>dan maar aanlopen
-hoppa in ze 2 getrapt> motor ging rond
-ik gaf een btje gas>achterwiel blokkeerde opeens
-alles ging heel stroef>vliegwiel nog moeilijk rond te krijgen
-cilinder gedemonteerd>drijfstang bleek krom
Hoe kan dit gebeurt zijn?
Zat wel benzine boven de zuiger toen ik de bougie losdraaide...> extreemn verzopen ofzo??
Ook zat de uitlaat helemaal vol met benzine.
En toen ik de tank van de carb los maakte zag ik dat de benzine gewoon door liep uit de tank dan is dus volgens mij de vacuem pomp stuk.
Nu heb ik dus een nieuwe krukas er in en een nieuwe vacuem pomp maar ik wil natuurlijk niet dat het nog een keer gebeurd.
Is het door de vacuem pomp gebeurd of wat anders??
ja hij ging wel een paar keer rond.
en het vlieg wiel ging een stukje vrij makkelijk rond en toen ineens niet en dan weer wel.
het vlieg wiel ging beide kanten niet goed rond
ja hij ging wel een paar keer rond.
en het vlieg wiel ging een stukje vrij makkelijk rond en toen ineens niet en dan weer wel.
het vlieg wiel ging beide kanten niet goed rond
maar toen je de cilinder er af was kon je nix geks zien aan de cilinder zuiger en waarom neiuwe krukas ?
cilinder en zuiger is NIKS mis mee
de drijfstang is zo krom als een hoepel en er is een stuk af geschaafd, maar dat komt denk ik van het draaien aan het vlieg wiel achteraf.
is het meshcien niet dat je zuiger gewoon dik de cilinder kop raakt dus niet voorbij zijn bdp komt en dus met het aandouwe de drijfstang krom is gegaan ?
op precies te zijn, vacuumpomp is een membraan pompje die m.b.v. je vacuum uit je spruitstuk (zuiger op en neer, over en onderdruk=vacuum
bezinepompt
voordeel is dat je kraantje automatisch open en dicht gaat als je brommer aan of uit staat, nadeel is ook meteen, dat je em niet dicht kan doen als je dat zou willen
is het meshcien niet dat je zuiger gewoon dik de cilinder kop raakt dus niet voorbij zijn bdp komt en dus met het aandouwe de drijfstang krom is gegaan ?
hij is nu bij een dealer in elkaar gezet en die zij dat hij ook keek ofdat de zuiger de kop niet raakt.
maar het probleem is dan nu dus op gelost of kan het meer zijn?
want ik heb nu dus een nieuwe vacuum pomp en nieuwe rukas.
l0l, op derbiforum gister vol lopen kankeren over dat ik gek werd van die vacuum sjit bij al me sendas zijn die dingen lek heb gister gewone benzine kraan gekocht.
en inderdaad die stroomt dan gewoon door, maar je carb was dan dus ook niet goed hoor, vlotter gedoe die bleef hangen waardoor alles vol met benzine loopt