Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #25205 - 129,6cc puch maxi project
|
Pagina 54 van 78
|
Dit topic is 138961 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ruben. |
5-6-2005 13:28 |
 Posts: 6131 |
ze geven iig geen burnout alleen op gas nee
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
wietplant |
5-6-2005 13:28 |
 Posts: 2092 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: deon1989
[...]
neej, kijk, dat zie je bij motoren(race enso) toch ook altijd, dat ze hard optrekken en dat dan het voorwiel 10-20 cm van de grond komt. En dat doen ze niet expres, dat komt door de kracht van de motor op het achterwiel.
Bij brommers heb je dat niet omdat die niet genoeg kracht leveren
nou de moto gp begint zo ga jij maar is kijken of die voorwielen van de grond komen bij sommige wel omdat die niet zo goed kunne wegtrekken meschien . maar voorwiel omhoog is gewoon kracht verlies . daar zijn we het over eens ??
|
|
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid |
|
Ruben. |
5-6-2005 13:28 |
 Posts: 6131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch_master
[...]
miss trekt een brommer wel naar links of naar rechts dat gaat dan niet echt lekker corrigeren..
kan jij zonder handen fietsen? (zelfde principe)
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
Deon |
5-6-2005 13:31 |
 Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wietplant
[...]
nou de moto gp begint zo ga jij maar is kijken of die voorwielen van de grond komen bij sommige wel omdat die niet zo goed kunne wegtrekken meschien . maar voorwiel omhoog is gewoon kracht verlies . daar zijn we het over eens ??
krachtverlies ben ik nog niet van overtuigd, maar verlies van bestuurbaarheid wel.
waarom minder kracht? als je logisch nadenkt is het juist krachttoename, minder wrijving. Misschien wel lagere top, maar krachtverlies lijkt me niet.
Bij hogere snelheden(+150km/h) word de voorkant wel op de grond gedrukt(downforce), wanneer ze met 10-20 cm met voorwiel boven de grond rijden.(wheelies niet nee).
edit: jah ze houden hem bij motoGP laag omdat ze dan minder luchtweerstand hebben. Dan zul je zien jah dat rookies geen goede gewichtsverdeling hebben en met voorwiel los van de grond wegtrekken.
NB: Als we praten over Dakarmotoren(2x2) dan heb je wel krachtverlies
Dit bericht is ge-edit door deon1989 op 5-6-2005 13:33
|
|
|
|
wietplant |
5-6-2005 13:38 |
 Posts: 2092 |
hahaha die van de dakar is goed :P maar ff seri
bestuurbaarheid is logies ben ik met je eens maar is ook nie boeiend. nu het kracht verlies:
je voorwiel gaat omhoog dat kost kracht bijvoorbeeld 5 ( geen eenheid die is niet belangerijk) je brommer/moter enz. leverd 200 dan is het dus 200-5 = 195 voor het optrekken over.
en dan over de wrijving of die meer of minder is dan het kracht verlies door de "wheely" ik weet bijna zeker minder. maar daar heb ik geen feiten van
|
|
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid |
|
Speakerfreak |
5-6-2005 13:45 |
 Posts: 4941 |
krachtverlies zou kunnen? maar iemand die dat dan goed kan uitleggen?
want 200 -5 = 195 slaat natuurlijk nergens op
|
|
Vieze naaiers hier |
|
Deon |
5-6-2005 13:46 |
 Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wietplant
hahaha die van de dakar is goed :P maar ff seri
bestuurbaarheid is logies ben ik met je eens maar is ook nie boeiend. nu het kracht verlies:
je voorwiel gaat omhoog dat kost kracht bijvoorbeeld 5 ( geen eenheid die is niet belangerijk) je brommer/moter enz. leverd 200 dan is het dus 200-5 = 195 voor het optrekken over.
en dan over de wrijving of die meer of minder is dan het kracht verlies door de "wheely" ik weet bijna zeker minder. maar daar heb ik geen feiten van
Zo lijkt het wel aannemelijk jah, en ik wil je ook wel gelijk geven, maar dan zit ik nog steets met die 5, ik bedoel, het kost wel kracht om dat voorwiel van de grond te krijgen. maar dan heb je wel alles op het achterwiel, dus meer gewicht erop, meer grip.
En jah, als het om snelheid gaat, dan is met 2 wielen wel sneller(luchtweerstand).
Maar als je een motor hebt die zelf(dus jij hoeft nix te doen) zen voorwiel omhoog krijgt, alleen maar door veel gas, kost het geen kracht lijkt me.
In the End: het zal erom spannen, de te verwaarlozen 5 tegen extra grip.
ik ga het strax ff proberen op me 250cc,(als ie genoeg kracht heeft m zelf omhoog te krijgen, kdenk het eigenlijk niet  )
|
|
|
|
wietplant |
5-6-2005 13:46 |
 Posts: 2092 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
krachtverlies zou kunnen? maar iemand die dat dan goed kan uitleggen?
want 200 -5 = 195 slaat natuurlijk nergens op
dat weet ik zelf ook wel mar het gaat gewoon om het principe het kost kracht om da voorwiel om hoog te krijgen en die gaat dan van de kracht van het optrekken af. presiese cijfers weet ik natuurlijk nie die zijn bij elke brommer anders.
|
|
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid |
|
sjaak trekhaak |
5-6-2005 15:47 |
 Posts: 190 |
krachtverlies me reet, waarom willen ze met dragracen(motoren) ook zo lang mogelijk op het achterwiel rijden(laag dan wel maargoed)? verklaar dat dan maar eens.
|
|
|
|
superior mt7 |
5-6-2005 15:49 |
 Posts: 2675 |
wheelie is echt wel krachtverlies!
|
|
V8 |
|
Kampersjaak |
5-6-2005 15:50 |
 Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
juist als je je voorwiel 1cm van de grond kan houden zonder achter over te gaan heb je minder rol weerstand en ga je harder.
daarvoor heb je ook geen fuck normale scooter of brommer banden.
je moet juist het overdrevendak profiel hebben om goed te kunnen rijden met weinig weerstand
|
|
oderint dum metuant |
|
sjaak trekhaak |
5-6-2005 16:12 |
 Posts: 190 |
tis maar net de hoogte die je heb
|
|
|
|
M.O. |
5-6-2005 16:17 |
 Posts: 1289 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sjaak trekhaak
krachtverlies me reet, waarom willen ze met dragracen(motoren) ook zo lang mogelijk op het achterwiel rijden(laag dan wel maargoed)? verklaar dat dan maar eens.
op achterwielrijden is wel vermogenverlies omdat de kracht die nogig is om het voertuig omhoog te krijgen niet benut wordt om het voertuig naar voren telaten gaan
en bij dragracen doen ze dit wel om meer druk op de achterwielen tekrijgen anders slippen de achterwielen door en dat geeft veel meer verlies
|
|
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW |
|
Sander-gpr |
5-6-2005 16:55 |
 Posts: 405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: M.O.
[...]
op achterwielrijden is wel vermogenverlies omdat de kracht die nogig is om het voertuig omhoog te krijgen niet benut wordt om het voertuig naar voren telaten gaan
en bij dragracen doen ze dit wel om meer druk op de achterwielen tekrijgen anders slippen de achterwielen door en dat geeft veel meer verlies
de kracht die je nodig hebt om hem vooruit te krijgen word wel degelijk omgezet in beweging, de voorkant word door de zwaartekracht naar beneden getrokken, om tegen te gaan dat ie naar beneden komt moet de motor het achterwiel harder naar voren laten draaien omdat ie anders weer met het voorwiel aan de grond komt, dus hij accelereert dan. (best krom uitgelegd, maar ik hoop dat iemand t begrijpt).
Dit bericht is ge-edit door Sander-gpr op 5-6-2005 16:56
|
|
Ik ben niet gek, dat lijkt maar zo. |
|
mt freak22 |
5-6-2005 17:06 |
Posts: 65 |
En zijn der al vorderingen met de puch??
Meschien al een tweede filmpje
|
|
|
|
Dit topic is 138961 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 54 van 78
|
|