Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bollings radius?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 754 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24701 - bollings radius?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 16-12-2004 20:27 Print reply

Posts: 4789
nope

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Hans F 16-12-2004 20:28 Print reply
Posts: 4326
en je krijgt het toch niet voor elkaar/voert het toch niet uit
 
JCG 16-12-2004 20:34 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: danny3000

gast hoor nou wat je zegt, langere drijfstang is dus een langere slag


Jup een van malossi stickers ga je ook een stuk harder.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
kawa 50 16-12-2004 20:37 Print reply

Posts: 400
Wie gaat hier nu uitleggen hoe een verbrandingsmotor werkt?

Waar gaat dit over
 
burgerking 16-12-2004 22:25 Print reply
Posts: 95
Misschien is dit een handig plaatje?

Kun je zien dat de cilinderinhoud verandert als de je boring en / of de slag verandert.

Shit plaatje werkt niet..
Dan maar een linkie:

http://www.somer.nl/honda/index2.php

Dit bericht is ge-edit door burgerking op 16-12-2004 22:27
 
Sleor 16-12-2004 22:40 Print reply

Posts: 65
Cilinder inhoud verandert idd als je de slag of boring verandert.

langeredrijfstang vergroot je slag niet, alleen zal je odp dan hoger liggen en natuurlijk dan ook je bdp ook hoger, slag verander je pas wanneer je kruk zelf langer of korter word, of je kruk verder of hoger op je krukaswang geplaats word.

Sommige tuners lassen daarvoor de krukaswang op, en boren iets hoger dan een nieuw gat voor de as van je kruk. ( ruw uitgelegd)
 
Neonlampje 16-12-2004 22:48 Print reply

Posts: 14825
Wat is trouwens een platte radius?
 
John Huijben 16-12-2004 22:54 Print reply

Posts: 2433
ik denk dat hij er alleen maar slomer van word.
het is op de een of andere manier wel mogelijk om een langere drijfstang te monteren en je cilinder op te hogen met een plaat fzo.
maar je krijgt er niet meer cc's door. het veranderd je timing wel lichtjes ( scheelt wel een halve graad uitlaatpoorttiming ofzo ). dus daar hoef je het niet voor te doen.
bovendien verlies je ook nog eens carterdruk wat ook weer nadeling is.

over die zuiger. ik zou gewoon voor de malossi zuiger gaan.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-12-2004 22:55 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Wat is trouwens een platte radius?


is dat niet als je ballen er opnieuw aangehecht zijn?....na een ongeluk ofzo?
 
Too cool for school!
Hans F 16-12-2004 23:11 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben


bovendien verlies je ook nog eens carterdruk wat ook weer nadeling is.



dat hoeft natuurlijk niet

verder natuurlijk grote of kleine radius (denk aan straal v.e. cirkel)
 
Neonlampje 16-12-2004 23:18 Print reply

Posts: 14825
Ok ik zal maar ff serieus reageren

De radius van je zuiger bepaald grotendeels hoe sterk hij is (dit worden ook wel dome zuigers genoemt)
Vlakke zuigers zijn dus wat zwakker, maar hebben een voordeel dat je je spoelpoorten haaks op je cilinder kunt zetten. Wanneer dit gewenst is...
Maar aangezien je een malossi hebt, dan zou ik een bolle radius nemen, de spoelpoorten staan licht omhoog.. dus zullen ze mooi over je zuiger stromen.. in plaats van dat je wervelingen cre?ert aan de randen van je zuiger door de rare overgang.

Verder beinvloed de drijfstang je timingen wel wat, maar dan kun je beter aan de cilinder gaan tunen. Verder verlies je carterdruk.. waardoor je dus een betere uitlaat nodig zult gaan hebben...
Kortom.. lekker met je huidige blijven rijden
 

Dit topic is 2733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved