Hallo, hiero naast mij staat Jeroen, die heeft een zeta cilinder (MB/MT) En daaro zit een dikke groef van onder de spoelpoort een end naar beneden. De groef is ongeveer een mm breed. De zuiger is in ieder geval om weg te gooien.
Maar nu is de vraag: Valt er met een nieuwe zuiger nog mee te rijden???
Het kan zijn dat dat (als de kras diep is) en hij zit ook tot waar de zuigerveren komen, hij als een soort spoelpoort gaat werken, maar dan moet hij wel flink groot zijn, en dit is ook ongunstig omdat dan de uitlaatgassen moeilijker uit de cil. kunnen,
probeer het gewoon effe
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
dat een groef als poort gaat werken is wel heel erg vergezocht!!
Maar zolang het onder de bovenste rand van de uitlaatpoort is, kan je er wel mee rijden.
En soms merk je er geen verschil van.
MAar WEL HEEL GOED GLAD MAKEN!! niet zomaar als een sukkel een nieuwe zuiger erin keilen :p
Met heel fijn schuurpapier en met terpentine natmaken zodat het heel fijn schuurt.
ik bedoelde eigenlijk gewoon dat het kan "lekken"
en dan doet het het niet goed meer, maar ik had ook een cilinder met allemaal groeven boven! de uitlaatpoort, na flink dremelen toch nog 110 mee gereden
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Ik zal dr binnenkort wel ff een foto op zetten van die zeta. De kras loopt van de onderkant van een spoelpoort rechts een cm of 1,5 naar beneden... En hij s iets van 1 mm breed.
neej, 110 met een 70 eurokit die droog heeft gestaan , had toen een lekkende koppakking , tijdje (week of 3) zonder koelvloeistof gereden. In die tijd 5 bougie's rot gereden!.
Ik ging toen 110 met tw 16-38, en maakte rond de 9500 toeren.
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)