Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vliegwiel mb lichter maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 754 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23650 - vliegwiel mb lichter maken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mbrulezzz 2-11-2004 22:01 Print topicpost

Posts: 2084
Ik vroeg mij af is er een manier om een lichter vliegwiel op een mb te monteren?

Een optie is natuurlijk afdraaien, maar mijn vraag dan weer: doet dit iets met de magnetisme van het vliegwiel??

En bestaan er vliegwielen die op een mb passen en lichter zijn dan het huidige vliegwiel....

(mss dat ns-1 of nsr ofzo lichter is?)

 
MB racing

Tijzzz 2-11-2004 22:02 Print reply

Posts: 4215
Een hpi-binnenrotor er op zetten he. (of hoe heet dat spul precies?)

Dat is een stuk kleiner en dus lichter.

Ik zou mn vliegwiel niet afdraaien, want dat is normaal gezien h??l goed uitgebalanceerd.
 
Blorn 2-11-2004 22:05 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz

Ik vroeg mij af is er een manier om een lichter vliegwiel op een mb te monteren?

(mss dat ns-1 of nsr ofzo lichter is?)

Binnenrotor pas maken.

NSR is even zwaar als MB (de rest van de onsteking is zelfs indentiek).

NS-1 heeft (als het tenminste gelijk is aan de NSR80jes uit Japan) idd een lichter vliegwiel, maar dit weet ik niet zeker.
 
mbrulezzz 2-11-2004 22:07 Print reply

Posts: 2084
mja

k was nie van plan om met binne roters ofzo te beginne...

k wou enkel idee hebben of ik dit doormiddel vaan een simpele aanpassing kon verbetre : aander vliegwiel ofzo...
 
MB racing
kpotappel86 2-11-2004 22:10 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz

mja

k was nie van plan om met binne roters ofzo te beginne...

k wou enkel idee hebben of ik dit doormiddel vaan een simpele aanpassing kon verbetre : aander vliegwiel ofzo...


dan zou je van een ns1 kunne proberen...

anders gewoon een conus laten draaien net als je krusas goed inspanne en wat af draaien... dit schilt best wat in gas reactie en dergelijke...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
mbrulezzz 2-11-2004 22:38 Print reply

Posts: 2084
k ga wel opzoek naar een ns-1 vliegwiel

en een vliegwiel van een yamaha (fs1 bv) zou dat passe?

 
MB racing
Luc 2-11-2004 22:41 Print reply

Posts: 3590
Zou het iig niet gaan afdraaien, kan nogal gevaarlijk zijn. Stel het komt uit onbalans, het kapje slaat zo'n vliegwiel wel kapot. Nu is het bij brommers anders als bij auto's, maar als je het doet bij een auto vliegt zo'n "vlieg"wiel dwars door je dashboard heen, tegen jou, en dat doet pijn
 
JCG 2-11-2004 22:42 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

Zou het iig niet gaan afdraaien, kan nogal gevaarlijk zijn. Stel het komt uit onbalans, het kapje slaat zo'n vliegwiel wel kapot. Nu is het bij brommers anders als bij auto's, maar als je het doet bij een auto vliegt zo'n "vlieg"wiel dwars door je dashboard heen, tegen jou, en dat doet pijn


je kan hem ook daarna laten uitbalanceren, of op letten als je afdraaien dat het wel goed gaat.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
PRO TUNING 2-11-2004 22:44 Print reply

Posts: 4000
De buitenkant is een ? 1.5 mm dikke plaat, hier kun je dus weinig afdraaien zonder ernstige gevolgen.
 
mbrulezzz 2-11-2004 22:44 Print reply

Posts: 2084
was zoiezo nie van plan zelf af te laten draaien....

maar goed ik heb dus 2 opties:

#afdraaien
# ns-1 / nsr80 vliegwiel



# andere vliegwielen die passen??
iemand dat ooit geprobeerd of weet daar iets meer over?

 
MB racing
Luc 2-11-2004 22:47 Print reply

Posts: 3590
Ik zou het afdraaien zowiezo al laten vallen, maargoed, moet je zelf weten. Denk trouwens dat je nooit zoveel eraf kunt halen dat je merkbaar verschil voelt..
 
wipe-out 2-11-2004 22:48 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz

# ns-1 / nsr80 vliegwiel

Dan moet je ook de grondplaat van ns1 hebben volgens mij, niet alleen het vliegwiel.

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 2-11-2004 22:48
 
Martin mt5 knol 2-11-2004 22:48 Print reply

Posts: 2211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

De buitenkant is een ? 1.5 mm dikke plaat, hier kun je dus weinig afdraaien zonder ernstige gevolgen.


Kan je toch nog wel 0.5 mm afhalen
 
brommerforum stinkt
mbrulezzz 2-11-2004 22:51 Print reply

Posts: 2084
hmz

als k dit zo is lees denk ik dat dit niet echt handig gaat worden.
dan maar andere manieren proberen om heb eerder op te laten pakken.

maar iig bedankt voor reacties

Dit bericht is ge-edit door mbrulezzz op 2-11-2004 22:52
 
MB racing
Saknet 3-11-2004 1:46 Print reply

Posts: 10355
ik heb nog nooit met afgedraaid vliegwiel gereden :$
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
kpotappel86 3-11-2004 9:04 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

ik heb nog nooit met afgedraaid vliegwiel gereden :$


ik ook nog noit of ook nog nooit met een binneroter... alleen op een zipje met binne roter...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

Dit topic is 1670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved