Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tegendruk uitlaat of zo iets

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 587 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23385 - tegendruk uitlaat of zo iets
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartos 26-10-2004 8:57 Print topicpost

Posts: 1374
Er word in verschillende topics wel geschreuwt dat er geen tegen druk is maar weerstand in een uitlaat. Kan ik op zich nog wel in kommen maar is me niet hele maal duidelijk. Dus wat is het nou tegen druk of weerstand? En wat wil je zeggen met weerstand?


 

Teunmenator 26-10-2004 10:51 Print reply

Posts: 2524
Als je uitlaatgassen uit de uitlaatpoort komen heb je een overdruk in je uitlaat. maar omdat er een expansie in je uitlaat zit wat overeenkomt met een openpijp voor golven. Krijg je een negatieve golf (dit zorgt zeg maar voor een zuigende werking) Op deze manier worden er zoveel mogelijk uitlaatgassen uit je "cilinder gezogen". maar omdat je niet wilt dat je verse mengsel eruit gaat voor de ontbranding. Heb je ook weer een overdruk nodig in je uitlaat. Zeg maar golven die alles wat de poort uitwil terugduwen. Dit gebeurt weer doordat je uitlaat smaller wordt.

Je uitlaat werkt daarom dus ook het beste tussen een bepaald aantal toeren.

Je moet zo min mogelijk weerstand hebben in je uitlaat want je wilt dat je gassen er zo snel mogelijk uitgaan. Want negatieve en positieve golven staan in principe los van doorgang zeg maar, maar deze worden gestuurd door de vorm van je uitlaat. (om het maar ff krom te zeggen )

Ik denk dat ze met de weerstand dus bedoelen dat de gassen moeilijk door je uitlaat heengaan door te smallen openingen e.d. dat wil je dus niet. En met tegendruk bedoelen ze dan denk ik de positieve golven (die de uitlaatpoort min of meer sluiten)
 
Neonlampje 26-10-2004 12:42 Print reply

Posts: 14825
Mensen denken dat een 2takt cilinder tegendruk nodig heeft.

Als men het heeft over een andere demper etc zodat de tegendruk hoger zou worden. De druk in de uitlaat wordt echter hoger, waardoor de resonantie van positieve en negatieve golven op een hoger toerental plaats vindt.

Men denkt echter dat door meer weerstand te cre?ren een 2T beter loopt, dit is niet het geval. Door het leegzuigen en op het juiste moment een overdruk cre?ren, die het teveel aan vers mengsel weer terug duwt, kun je dit wel realiseren.

De term tegendruk is gewoon een eigen leven gaan leiden, en heeft volgensmij niet echt een daadwerkelijke betekenis.

Met weerstand wordt idd bedoeld de weerstand van de gassen in je stinger, echter wil je wel een bepaalde druk in je uitlaat houden anders werkt hij amper dus je wil niet zoveel mogelijk gas kwijt.
 

Dit topic is 946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved