Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic deel 2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 841 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23238 - Grote auto topic deel 2
Pagina 91 van 159
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 130904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Tom- 5-3-2005 11:32 Print reply

Posts: 4152
Gewoon
 
FTS Member
Ruben. 5-3-2005 14:17 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: m_a_r_c_o

wss komt er nog bpm over heen


zal wel meevallen hoeveel dat is aangezien die uit 94 komt

en duur is het zeker niet nee
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Markos 5-3-2005 22:03 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

ik vroeg me tijdens het werk weer wat kansloos een paar dingen af

Is een 6cil diesel evengroot/groter/kleiner dan een 6cil benzine (ga voor beide maar ff van een V6 uit)

En wanneer je bijv. een 6cil diesel uit een jeep in een personenauto stopt zal dat zeker helemaal niet zo fijn rijden ofwel? Omdat een jeep (ok? 4x4 ) meer gebouwd is voor de trekkracht enzo en niet voor topsnelheid
Ik neem aan dat je in een jeep sneller moet schakelen dan in een personen auto zodat je hem beter voor off-road kunt gebruiken ofniet? Of lul ik nou erg veel poep?
Is er een manier om dit dan op te lossen? Neem aan dat een dieselblok niet op een benzine versnellingsbak past. Of anders gewoon op een normale diesel 4cil versn. bak?

En hoe zit het trouwens met die low- en high-gear?


jajajjaja... ik weet het, staat waarschijnlijk veel onzin tussen maar boeie

ik breid mijn vragenlijst ff uit

Hoe zit het bij een auto als je een compressor of een turbo erop wilt beunen. Dan moet je toch een andere cilinderkop eropzetten toch? (meende ik tenminste ooit gehoord te hebben)
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
wipe-out 6-3-2005 11:47 Print reply

Posts: 7672
Als je er een turbo op wil knutselen moet de compressie van het blok toch verlaagd worden?
 
De Schout 6-3-2005 11:55 Print reply
Posts: 5327
ja, compressie verhouding moet omlaag, vaak dan toch. maat een turbo op een gewoon blok brouwen geeft vaak wel meer problemen. dingen die std met turbo rijden hebben olie gekoelde zuigers, en vaak andere kleppen als zelfde motor zonder turbo. daar kun je wss ook nog wel problemen mee krijgen, of je moet de turbo druk laag houden, mss dat het dan wel heel blijft.
 
tune tweak fiddle bang bummer
70malossi 6-3-2005 12:47 Print reply
Posts: 4176
tot 0,4 bar boost kun je in de regel met standaard zuigers en koppakking rond blaffen.
ga je meet boosten,is een dikkere metalen koppaking niet verkeerd,ga je echt boven de 0,8 bar moet je aan speciaal gesmede lage compressie zuigers gaan denken.
olie sproeiers om de zuigerbodems te koelen.
een zwaardere brandstofpomp.
grotere of extra injectoren
een motormagagement die het aan kan.
liefs een intercooler
etc etc etc.
dan moet je ook nog een manier vinden om t vermogen fatsoenlijk op de weg te krijgen(sper,launchcontroll etc)
en de remmen en de rest van t onderstel moet erop aangepast worden.
en eigenlijk moet ie geherkeurd worden,maar das voor woosys.
ooh,ben je zwaar aant boosten moet je benzine hebben met een hoog actaan gehalte(ching ching) omdat ie anders kan gaan detoneren/pingelen.
water injectie helpt hier ook tegen.
en zit de hele shit erop,pleur er een cryo2 kitje op om de lucht extra te koelen(ipv NOS)

ik ga 1 of 2 turbos op een 2,7l 6 in lijn bouwen,ben nou aant kijken wat ik moet doen en moet hebben,en er komt opzettend veel bij kijken.
en dan heb ik t nog niet eens over de kosten van de onderdelen,t afstellen op de testbank en de extra brandstof en banden kosten.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Arjanus 6-3-2005 19:43 Print reply

Posts: 9074
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR

Euhm, nee die zijn niet leuk

Heb er een paar weken in gereden en het viel me erg tegen. 't Reed niet bijzonder lekker, met dat pisvermogen kon je ook amper wat met de achterwiel aandrijving. Betrouwbaarheid was ook niet om over naar huis te schrijven.


hmm k`heb m nu al 2 keer in de sloot gehad op droog wegdek , en dat voor een 316

onbetrouwbaar ? nog nooit wat kapot gegaan (1 jaar , 10000 km !)

binnenkort btw eindelijk me nog grotere sjonniebak : een E30 325i

 
lieber nurburgring als ehering
NSR RULEZZ 6-3-2005 21:18 Print reply

Posts: 4934
kben hier al vet lang niet geweest en zie nogsteeds allemaal dezelfde topic's

kan niet veel goed's betekenen toch?


 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
mcdronkz 6-3-2005 21:19 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

kben hier al vet lang niet geweest en zie nogsteeds allemaal dezelfde topic's

kan niet veel goed's betekenen toch?




idd
 
Ruben. 6-3-2005 21:20 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

kben hier al vet lang niet geweest en zie nogsteeds allemaal dezelfde topic's

kan niet veel goed's betekenen toch?




is wel wat nuttige inhoud bij gekomen, niet veel
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
SendaMax 6-3-2005 21:24 Print reply

Posts: 1592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

Als je er een turbo op wil knutselen moet de compressie van het blok toch verlaagd worden?


Dit zit bij een turbo kit voor een turbo loze supra/lexus motor...

Kit Includes:

- T04E-60 Turbonetics Turbo

- Thermocoated Cast-Steel Turbo Manifold

- Thermocoated 3" Mandrel-Bent Downpipe

- Turbonetics Evolution 35mm Wastegate

- Spearco W.A.V.E Front-Mount Intercooler

- MF2 ERL 3D Map Injector Controller

- 440cc Lucas Fuel Injectors (2)

- Turbonetics Raptor Bypass Valve (BOV)

- 3 Bar Map Sensor

- K&N Air Filter

- (1) Case TS-1 Synthetic Turbo Oil

- Install Instructions & Wiring Diagrams

- All Necessary Hardware & Fittings

 
70malossi 11-3-2005 16:59 Print reply
Posts: 4176
heb vandaag een nieuw speakersetje gekocht.

een micro precision 5 serie met 7 serie tweeters.
is een composet van 16,5 cm en vertegenwoordigd een waarde van bijna 650 pleuro.

ze zijn 80 w rms@4ohm maar hebben een hele hoge power handling dus met die 85 w die ze van mijn amp krijgen zit t wel goed.

schat dat t ongeveer 20 uur per deur gaat duren voor t erin zit en enigzins klinkt.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Arjan 11-3-2005 17:00 Print reply

Posts: 2483
LALALA HOOOOOU maar op nissan is HET merk :P
 
Max bikancer koekert para in ze htr ei
Markos 13-3-2005 1:14 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjan

LALALA HOOOOOU maar op nissan is HET merk :P
mwa this een jappaner

ik vind dit wel leuke japanse merkjes
  • Toyota
  • Mazda
  • Nissan
  • Mitsubishi
  • Honda
  • Suzuki


    weet iemand een site (amerikaanse ofzo? engelse?) waar je bodykits voor auto's kunt bekijken (en bestellen)
    heb ooit in een ver verleden paar site's gehad, maar hoe erg ik google ook kietel, ik kaan geen goeie site vinden
     
  • SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
    superior mt7 13-3-2005 1:46 Print reply

    Posts: 2675
    Als je bedoelt met nissan is het merk, dan bedoel je zeker dat nissan skyline de auto is!!! damn wat een bak.

    en over turbo's gesproken, een maat van me draait op en geheel standaart crx type 1 0,9 psi op een blok wat 225000 erop heeft, en dat gaat al bijna een jaar goed. fingers crossed

    en een andere gast bij onze club heeft net als mij een crx vtec en die draait 0,7 psi op standaart blok, en ik hoorde daar dat dat een redelijk veilige maatstaf was,

    Dit bericht is ge-edit door superior mt7 op 13-3-2005 1:47
     
    V8

    Dit topic is 130904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
    Pagina 91 van 159
    Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
     
    Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved