Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #23238 - Grote auto topic deel 2
|
Pagina 80 van 159
|
Dit topic is 130924 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
SIWWN |
8-2-2005 15:02 |
Posts: 7079 |
Heb nog leuke jbl t595 liggen
|
|
|
|
Leen |
8-2-2005 15:07 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
voordeel is dat je de subkist zelf kunt maken en dus zelf t model dat t mooist staat in jouw auto of t minste in de weg zit.
jammer aleen dat een subkist met het verkeerde volume zwaar verot klinkt
|
|
|
|
SIWWN |
8-2-2005 15:16 |
Posts: 7079 |
Daar heb je genoeg software voor...
|
|
|
|
jackmasterTZR |
8-2-2005 15:16 |
 Posts: 3062 |
is mosfet een goede versterker? heb ik namelijk nog ene ligge
dr staat ook nog fenner op, mss is dat het merk
Dit bericht is ge-edit door jackmasterTZR op 8-2-2005 15:18
|
|
|
|
damage |
8-2-2005 15:34 |
Posts: 907 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SIWWN
Heb nog leuke jbl t595 liggen
1 woord: KABAAL!!
echt onbehoorlijk zo hard als die dingen gaan, en ik heb toch al best wat 6*9's gehoord
voor niet asociaal veel geld wel DE manier om echt flink geluid in je auto te krijgen IMO die 6*9's. (jah voor audiofiele mensen niet nee...  )
maar sony en merken als dat, sorry ik pas ervoor.
btw als je 30-40 watt rms hebt dan zit je al echt niet lekker meer in de auto hoor imo. (sommige mensen juist wel, never mind.  )
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
jammer aleen dat een subkist met het verkeerde volume zwaar verot klinkt
jij bent dan ook audiofiel... remember?
scheelt dat je dan ook zelf je sub met zwaar membraantype kan nemen enzo Leen, en DAN een GOEDE kist maken  dat is neem ik aan dat die bedoeld.
btw ik betaal 12,48 euro per maand en dat is wa+ (natuurlijk niet op eigen naam  ) en duurder moet het voor mij niet worden
bel. vrij duss....

dat was voor....compleet verrot. lpg en injectie derop en ik vermaak me wel als ik rbw heb..[mag 23 februari een poging tot praktijk halen doen.  ]
vind dit toch net wat beter. ZEKER IRL.  [2 van de 200 fotoos ofzo:P]
http://www.opel-foru...?tid=1144&page=1 [voor de mensen die lid zijn van opelforum..]
Dit bericht is ge-edit door damage op 8-2-2005 15:35
Dit bericht is ge-edit door damage op 8-2-2005 15:36
|
|
|
|
Daniel_84 |
8-2-2005 16:32 |
 Posts: 1127 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
elke A-merk radio heeft een wisselaar aansluiting/aansturing.
en als je nou een nieuwe radio koopt van boven de 150,- is ie zowieso al voor mp3 cds
wat kost zon signat fury?
ik denk dat je voor t zelfde geld ook bijna een groundzero hebt,met meer power,meer instellingen en meer kwaliteit.
t gaat niet om de power van t apparaat,maar om de instellingen.
je kunt beter mooie tering herrie hebben dan lelijke tering herrie.
ja je moet zelf weten of je wel of niet speakers achterin bouwt.
ik persoonlijk hou wel van wat rearfill,maar dan alleen door simpele speakers die niet versterkt zijn en alleen midrange weergeven (zeker GEEN kickbass en al helemaal geen hoge tonen)
nadeel van die versterkte speakers achterin vin ik dat als ik achterin zit ik helemaal niks van t gesprek versta.
omdat je gewoon veel dichter op die speakers zit.
als je voorin een versterkte compo hebt en achterin onversterkte 1 weg speakers heb je een egaale sterkte. omdat de compo veel verder van de oren van de bestuurder/bijrijder af zit en de speakers achter veel dichter bij de oren va nde pasagiers.
de enigste reden dat ik achterin 6*9's heb is omdat ik anders geen "muziek" over de bass heen krijg.
afbeelding
Kijk ik wil geen versterkte speakers voor, om dezelfde reden wat jij zegt: Een gesprek voeren. Ik zit meestal met max 2 mensen in mn auto en dan kun je mooi vanachter alles naar je toe laten komen. Nu heb ik al moeite met elkaar te verstaan aan als de speakers wat harder staan voorin.
En de signat fury:
1200 Watt 4 kanaals versterker
4 x 100W RMS @ 4 ohm
4 x 150W RMS @ 2 ohm
S/N Ratio: 90dB
Ingangsgevoeligheid: 200 mV-2 V
Variabel low- en highpassfilter (50 - 250 Hz)
Bass boost (+6 / +12 dB @ 50 Hz)
Beveiligd tegen vervorming (Signat ENS)
Zeer nette afwerking met verchromde terminals.
Afmetingen: 466x238x49mm
Wordt compleet met 20QMM kabelset t.w.v. ? 69,- geleverd!
Kijk hier worden ook nog kabels meegelverd. Die zijn ook focking duur.
Totale prijs signat 179 euro
edit: moet zeer goed merk zijn trouwens heb ik gehoord
Dit bericht is ge-edit door Daniel_84 op 8-2-2005 16:41
|
|
|
|
jackmasterTZR |
8-2-2005 16:40 |
 Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
is mosfet een goede versterker? heb ik namelijk nog ene ligge
dr staat ook nog fenner op, mss is dat het merk
Dit bericht is ge-edit door jackmasterTZR op 8-2-2005 15:18
iemand
|
|
|
|
Blijhoofd |
8-2-2005 17:15 |
 Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]
iemand
mosfet verstekkertjes zijn meestal wel okej merk ken ik niet
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
RJ Tuning |
8-2-2005 17:16 |
 Posts: 3242 |
hmm gaan er nog mensen zaterdag naar de autorai??
|
|
|
|
70malossi |
8-2-2005 21:44 |
Posts: 4176 |
je jbl decades zijn idd onbeschoft slecht voor je oren.
ik ga er ook nog scoren,maar dan puur voor in de kofferbak voor op meeting.
ik heb ooit 6 setjes decades (16 speakers) in een crx gebouwd voor iemand.
2 setjes in de voordeuren 2setjes in de hoedenplank en 2 setjes in de koffer.en een 12 inch gti woofer erbij.daar kwam me een partij muziek uit.
als je je muziek aanpast omdat je graag een gesprek wilt voeren in de auto moet je idd geen hoogwaardige install inbouwen,want dan is t weggegooid geld in mijn ogen.
als ik graag lul in de auto zet ik m gewoon wat zachter,dan hoor je alleen maar wat op de achtergrond.
als je er van wilt genieten zet je m harder en hou je je mond dicht.
een kist moet je idd zorgvuldig bereken,niet alleen omdat het anders kut klinkt,maar als je een gepoorte kist hebt,en de inhoud is niet goed,kun je je woofer opblazen.
signat is geen ZEER goed merk,gewoon een goed merk. vergelijkbaar met jbl(geen gti) en de goedkopere uitvoeringen van kicker en groundzero.
het is wel beter spul dan magnat,en veel beter dan climax en supertech en marquant.
voor t echte spul kom je bij : RF, DLS, PG, soundstream, audiobahn(duurdere serie) etc.
je hoort vaak jbl en RF voorbij komen,maar jbl is maar een budget merk(op de gti serie na) en RF is 3 keer te duur voor de kwaliteit die ze leveren.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
-Tom- |
9-2-2005 18:28 |
 Posts: 4152 |
Ik zat te kijken he, ik kwam ook deze actieve subwoofer tegen:

Nou leek mij dit toch iets beter als een pioneer. JBL is een audiomerk opzich.
Quote: BASSPRO
Self-Amplifier Subwoofer System
? BassPro has been engineered for those looking to add great bass either to a factory system or as low-end extension for an aftermarket system. Its compact footprint allows it to be interfaced with a number of cars, trucks and SUV's.
? BassPro is 16" Long x 9.5" Wide x 12.25" High. This unit is compact and packs serious punch.
? BassPro can be optimized for each installation using its on-board electronic crossover.
? The heart of BassPro is a 100-watt four channel amplifier that drives a unique quad-voice-coil subwoofer.
? BassPro accepts both high-level factory system and low level aftermarket system inputs. Connections for both are provided on the unit.
En ze zijn volgens mij iets duurder als die Pioneer actieve subwoofers.
Kan ik zoiets gewoon aansluiten op die sony radio die ik een pagina eerder aangaf?
|
|
FTS Member |
|
Leen |
9-2-2005 18:30 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SIWWN
Daar heb je genoeg software voor...
ja natuurlijk, maar je hebt ook van die maloten die schroeven ff zo een kistje in mekaar zonder ook maar iets te berekenen.. en dan kinkt het kut :P
|
|
|
|
Joscross |
9-2-2005 18:33 |
 Posts: 12501 |
Tief het hier wel neer:P:
Quote: A lesson in acceleration:
First, some useful info:
* One Top Fuel dragster 500 cubic inch Hemi engine makes more horsepower
than the first 4 rows at the Daytona 500. (+ 7000 hp )
* Under full throttle, a Top Fuel dragster engine consumes 1? gallons of
nitro methane per second; a fully loaded 747 consumes jet fuel at the same
rate with 25% less energy being produced.
* A stock Dodge 426 Hemi V8 engine cannot produce enough power to drive the
dragster's supercharger.
* With 3000 CFM of air being rammed in by the supercharger on overdrive, the
fuel mixture is compressed into a near-solid form before ignition.
Cylinders run on the verge of hydraulic lock at full throttle.
* At the stoichiometric 1.7:1 air/fuel mixture for nitro methane the flame
front temperature measures 7050 degrees F.
* Nitromethane burns yellow. The spectacular white flame seen above the
stacks at night is raw burning hydrogen, dissociated from atmospheric water
vapor by the searing exhaust gases.
* Dual magnetos supply 44 amps to each spark plug. This is the output of an
arc welder in each cylinder.
* Spark plug electrodes are totally consumed during a pass. After 1/2 way,
the engine is dieseling from compression plus the glow of exhaust valves at
1400 degrees F. The engine can only be shut down by cutting the fuel flow.
* If spark momentarily fails early in the run, unburned nitro builds up in
the affected cylinders and then explodes with sufficient force to blow
cylinder heads off the block in pieces or split the block in half.
* In order to exceed 300 mph in 4.5 seconds dragsters must accelerate at an
average of over 4G's. In order to reach 200 mph well before half-track, the
launch acceleration approaches 8G's.
* Dragsters reach over 300 miles per hour before you have completed reading
this sentence.
* Top Fuel Engines turn approximately 540 RPM's from light to light! This
one confused Stan, but stop & ponder the fact that the engine is only used
for apx 4 to 5 seconds.
* Including the burnout the engine must only survive 900 revolutions under
load.
* The red-line is actually quite high at 9500 rpm.
* The Bottom Line; Assuming all the equipment is paid off, the crew worked
for free, and for once NOTHING BLOWS UP, each run costs an estimated
$1,000 per second. The current Top Fuel dragster elapsed time record is
4.441 seconds for the quarter mile (10/05/03, Tony Schumacher). The top
speed record is 333.00 mph (533 km/h) as measured over the last 66' of the
run (09/28/03 Doug Kalitta).
Putting all of this into perspective:
You are riding the average $250,000 Honda MotoGP bike. Over a mile up the road, a Top Fuel dragster is staged and ready to launch down a quarter mile strip as you pass. You have the advantage of a flying start. You run the RC211V hard up through the gears and blast across the starting line and past the dragster at an honest 200 mph (293 ft/sec). The 'tree' goes green for both of you at that moment. The dragster launches and starts after you. You keep your wrist cranked hard, but you hear an incredibly brutal whine that sears your eardrums and within 3 seconds the dragster catches and passes you.
He beats you to the finish line, a quarter mile away from where you just
passed him. Think about it, from a standing start, the dragster had spotted
you 200 mph and not only caught, but nearly blasted you off the road when he passed you within a mere 1320 foot (402 m) long race course.
That, folks, is acceleration.
|
|
|
|
Ruben. |
9-2-2005 18:42 |
 Posts: 6131 |
The red-line is actually quite high at 9500 rpm.
niet hoog
en die vergelijking met die motor is een beetje flauw he, v2 1000 cc oid tegen een v8 met 7inch3
geen zin om uit te gaan rekenen
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
Joscross |
9-2-2005 18:46 |
 Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben.
The red-line is actually quite high at 9500 rpm.
niet hoog
en die vergelijking met die motor is een beetje flauw he, v2 1000 cc oid tegen een v8 met 7inch3
geen zin om uit te gaan rekenen
Engels is jouw sterkste kant niet?
Ding maakt max maar 540 rpm omdat ie dan al bij de finish zit
En er staat nergens dat dat ding een V8 blok heeft..
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 9-2-2005 18:48
|
|
|
|
Dit topic is 130924 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 80 van 159
|
|