Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic deel 2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 928 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23238 - Grote auto topic deel 2
Pagina 33 van 159
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 130838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-jaZper- 30-11-2004 0:26 Print reply

Posts: 3841
vraag een kenner om mee te gaan, misschien tegen een vergoeding
 
groene motoren gaan harder
Neonlampje 30-11-2004 0:29 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

Verder altijd voelen of de motor niet al te veel blaast als je oliedop eraf doet, veel blazen wijst op slechte zuigerveren volges mij.

Leg dat ns uit Lijkt me juist dat hij moet blazen toch
 
Markos 30-11-2004 0:48 Print reply

Posts: 5048
was toch ook wat met de versnellingsbakken? Bij een swift gti kun je toch alleen een gti versnellingsbak gebruiken, andere bakken trekt ie toch niet?
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
[RRT] Lost-P 30-11-2004 7:39 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

was toch ook wat met de versnellingsbakken? Bij een swift gti kun je toch alleen een gti versnellingsbak gebruiken, andere bakken trekt ie toch niet?


hij trekt t opzich wel, je trekt alleen niet zo gek hard meer dan
 
Chille Tune shit dan
GMP 407 30-11-2004 15:50 Print reply
Posts: 1182
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

Volges mij is de motor gewoon het belangrijkste om op te letten bij swift gti. (Alleen is dit niet zo goed testbaar)

Net doordat ze zoveel vermogen hebben op relatief kleine motor, zal slijtage na een tijd een grote rol gaan spelen. Ze zijn ervoor gemaakt om snel te rijden maar dat nekt de autos ook. Ze zullen zeker olie gebruiken op langere termijn. Maar blijft wel een japanner, altijd geode motoren.

War je op moet letten.

Motor---> Let op olie rond en op blok (zweten van olie, kapotte koppakking e.d. OOk kijken of er geen rare blauwe walmen van achter uitkomen.
Verder altijd voelen of de motor niet al te veel blaast als je oliedop eraf doet, veel blazen wijst op slechte zuigerveren volges mij.

Carosserie: Natuurlijk op roest letten, maar ook kijken of er geen rare golfplaten inzitten (wijst op laswerk) Verder op wielkasten letten. Deze willen wel es verbreed zijn enzo en kan roestvorming zijn (overmatig tectyl gebruik zie je wel es of natuurlijk net niet)
Maar het belangrijkste: bij de wielkasten kun je voelen of auto op richtbank is geweest. Zitten gleuven min of meer.

Rijgedrag: Rij een paar achtjes, als dat zonder piepen of kraken gaat rond de wielen zijn homokineten nog goed. Rem ook es lekker door en luister en kijk of auto niet naar bepaalde kant trekt.
Vermogen kan je zlef wel inschatten denk ik, of het zo hoort of niet.

ALs laasts altijd naar onderhoudsboekjes , NAP, beurten vragen.




Dank je, hier heb ik zeker wat aan. Ik heb zonet ook een stuk gelezen van GTI auto en tuning van paar jaar terug met aankoopadvies. Staat ongeveer het zelfde in.
Moest ook goeie kwaliteit olie in volgens hun, maarjah lijkt me bij alle auto's wel verstandig.

Met de versnellingsbak was het zo dat als je de de acceleratie vermogen helemaal benut, dat je dan moeilijk kan krijgen met schakelen van 2 naar 3 ivm met kantelen van de dwarsliggende moter. Dit is alleen nog maar bekend bij mensen die hem voor circuit gebruiken en hem tot ruim 140 pk opgefokt hebben verder nog nooit voorgekomen.

De gene die ik op het oog heb is niet opgevoerd of opgevoerd geweest zelfs geen andere uitlaat of sportluchtfilter, uiterlijk ook helemaal standaard en 90.000 km op de teller.

Lijkt me een goede basis toch?
 
Streetracing team HGV - GMP 407
damage 30-11-2004 16:16 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

Volges mij is de motor gewoon het belangrijkste om op te letten bij swift gti. (Alleen is dit niet zo goed testbaar)



als je weet wat een goede plaatwerker kost dan weet je dat carosserie op zijn minst even belangrijk, zo niet belangrijker is.
 
70malossi 30-11-2004 17:19 Print reply
Posts: 4176
een motor kun je gewoon swoppen,een carroserie niet want dan heb je voor de wet gewoon een compleet andere auto,met alle bijhorende trubbels.
mooiste is als het allemaal nog in orde is.

 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
damage 30-11-2004 17:25 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi

een motor kun je gewoon swoppen,een carroserie niet want dan heb je voor de wet gewoon een compleet andere auto,met alle bijhorende trubbels.
mooiste is als het allemaal nog in orde is.



bij mij uit eigen ervaring :X

en een goed (te maken) motorblok bij een oude auto zoeken is vaak nog wel te doen, een goede carosserie erbij zoeken een heel ander verhaal.
 
Markos 30-11-2004 17:32 Print reply

Posts: 5048
hans misschien weet jij dit:



ik las hier pas ook dat je op de 1.6 motor van de sedan de 16 kleps kop van de GTI erop kunt pleuren

maar nu heb ik weer een vraag over de swift wat zijn de verschillen tussen de kop van die GTI en die 1600? Ze hebben beide 4 kleppen per cil..
de 1.3 GTI 101PK
de 1.6 GLX 92PK
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
GMP 407 30-11-2004 20:33 Print reply
Posts: 1182
Hoe duur is vervangen van de homokonieten? en wat kost een apk keuring tegenwoordig?

Als 16 kleps kop op 1.6 sedan kan is best leuk, maar ik vind sedan niet egt mooi. Als 16 kleps op 1,6 moter kan en je kan de 1.6 moter in de gti zetten lijkt t me wel vet als dat meer pk's geeft.

 
Streetracing team HGV - GMP 407
REPSOL_MIKE 30-11-2004 20:39 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
Leg dat ns uit Lijkt me juist dat hij moet blazen toch


hmmm...blazen uit je olie vuldop..?niet zon slim plan he...
 
damage 30-11-2004 20:40 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GMP 407

Hoe duur is vervangen van de homokonieten? en wat kost een apk keuring tegenwoordig?

Als 16 kleps kop op 1.6 sedan kan is best leuk, maar ik vind sedan niet egt mooi. Als 16 kleps op 1,6 moter kan en je kan de 1.6 moter in de gti zetten lijkt t me wel vet als dat meer pk's geeft.



zo een 40 euro, 29 euro bij de kwikfit.

en homokieneten kan voor een paar tientjes en oplopen tot heeeeeeel veel geld, is maar net welke auto je hebt.
 
S.Brouwer 30-11-2004 20:41 Print reply

Posts: 1783
kwam hier laatst een foto van pimp panda tegen. weet iemand nog waar die staat?
 
GMP 407 30-11-2004 22:18 Print reply
Posts: 1182
kwil dus een suz swift gti kopen en gast wil voor 275 euro extra apk er op doen en homokonieten vervangen, dat is enigste wat er moet gebeure volgens hem.

Kdenk toch dat homokonieten niet 230 euro kosten?
 
Streetracing team HGV - GMP 407
wipe-out 30-11-2004 22:19 Print reply

Posts: 7672
homokineten
 

Dit topic is 130838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 33 van 159
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved