Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #23238 - Grote auto topic deel 2
|
Pagina 33 van 159
|
Dit topic is 130838 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
-jaZper- |
30-11-2004 0:26 |
 Posts: 3841 |
vraag een kenner om mee te gaan, misschien tegen een vergoeding
|
|
groene motoren gaan harder |
|
Neonlampje |
30-11-2004 0:29 |
 Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84
Verder altijd voelen of de motor niet al te veel blaast als je oliedop eraf doet, veel blazen wijst op slechte zuigerveren volges mij.
Leg dat ns uit  Lijkt me juist dat hij moet blazen toch
|
|
|
|
Markos |
30-11-2004 0:48 |
 Posts: 5048 |
was toch ook wat met de versnellingsbakken? Bij een swift gti kun je toch alleen een gti versnellingsbak gebruiken, andere bakken trekt ie toch niet?
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
[RRT] Lost-P |
30-11-2004 7:39 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markos
was toch ook wat met de versnellingsbakken? Bij een swift gti kun je toch alleen een gti versnellingsbak gebruiken, andere bakken trekt ie toch niet?
hij trekt t opzich wel, je trekt alleen niet zo gek hard meer dan
|
|
Chille Tune shit dan |
|
GMP 407 |
30-11-2004 15:50 |
Posts: 1182 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84
Volges mij is de motor gewoon het belangrijkste om op te letten bij swift gti. (Alleen is dit niet zo goed testbaar)
Net doordat ze zoveel vermogen hebben op relatief kleine motor, zal slijtage na een tijd een grote rol gaan spelen. Ze zijn ervoor gemaakt om snel te rijden maar dat nekt de autos ook. Ze zullen zeker olie gebruiken op langere termijn. Maar blijft wel een japanner, altijd geode motoren.
War je op moet letten.
Motor---> Let op olie rond en op blok (zweten van olie, kapotte koppakking e.d. OOk kijken of er geen rare blauwe walmen van achter uitkomen.
Verder altijd voelen of de motor niet al te veel blaast als je oliedop eraf doet, veel blazen wijst op slechte zuigerveren volges mij.
Carosserie: Natuurlijk op roest letten, maar ook kijken of er geen rare golfplaten inzitten (wijst op laswerk) Verder op wielkasten letten. Deze willen wel es verbreed zijn enzo en kan roestvorming zijn (overmatig tectyl gebruik zie je wel es of natuurlijk net niet)
Maar het belangrijkste: bij de wielkasten kun je voelen of auto op richtbank is geweest. Zitten gleuven min of meer.
Rijgedrag: Rij een paar achtjes, als dat zonder piepen of kraken gaat rond de wielen zijn homokineten nog goed. Rem ook es lekker door en luister en kijk of auto niet naar bepaalde kant trekt.
Vermogen kan je zlef wel inschatten denk ik, of het zo hoort of niet.
ALs laasts altijd naar onderhoudsboekjes , NAP, beurten vragen.
Dank je, hier heb ik zeker wat aan. Ik heb zonet ook een stuk gelezen van GTI auto en tuning van paar jaar terug met aankoopadvies. Staat ongeveer het zelfde in.
Moest ook goeie kwaliteit olie in volgens hun, maarjah lijkt me bij alle auto's wel verstandig.
Met de versnellingsbak was het zo dat als je de de acceleratie vermogen helemaal benut, dat je dan moeilijk kan krijgen met schakelen van 2 naar 3 ivm met kantelen van de dwarsliggende moter. Dit is alleen nog maar bekend bij mensen die hem voor circuit gebruiken en hem tot ruim 140 pk opgefokt hebben verder nog nooit voorgekomen.
De gene die ik op het oog heb is niet opgevoerd of opgevoerd geweest zelfs geen andere uitlaat of sportluchtfilter, uiterlijk ook helemaal standaard en 90.000 km op de teller.
Lijkt me een goede basis toch?
|
|
Streetracing team HGV - GMP 407 |
|
damage |
30-11-2004 16:16 |
Posts: 907 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84
Volges mij is de motor gewoon het belangrijkste om op te letten bij swift gti. (Alleen is dit niet zo goed testbaar)
als je weet wat een goede plaatwerker kost dan weet je dat carosserie op zijn minst even belangrijk, zo niet belangrijker is.
|
|
|
|
70malossi |
30-11-2004 17:19 |
Posts: 4176 |
een motor kun je gewoon swoppen,een carroserie niet want dan heb je voor de wet gewoon een compleet andere auto,met alle bijhorende trubbels.
mooiste is als het allemaal nog in orde is.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
damage |
30-11-2004 17:25 |
Posts: 907 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
een motor kun je gewoon swoppen,een carroserie niet want dan heb je voor de wet gewoon een compleet andere auto,met alle bijhorende trubbels.
mooiste is als het allemaal nog in orde is.
bij mij uit eigen ervaring :X
en een goed (te maken) motorblok bij een oude auto zoeken is vaak nog wel te doen, een goede carosserie erbij zoeken een heel ander verhaal.
|
|
|
|
Markos |
30-11-2004 17:32 |
 Posts: 5048 |
hans misschien weet jij dit:

ik las hier pas ook dat je op de 1.6 motor van de sedan de 16 kleps kop van de GTI erop kunt pleuren
maar nu heb ik weer een vraag over de swift  wat zijn de verschillen tussen de kop van die GTI en die 1600? Ze hebben beide 4 kleppen per cil..
de 1.3 GTI 101PK
de 1.6 GLX 92PK
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
GMP 407 |
30-11-2004 20:33 |
Posts: 1182 |
Hoe duur is vervangen van de homokonieten? en wat kost een apk keuring tegenwoordig?
Als 16 kleps kop op 1.6 sedan kan is best leuk, maar ik vind sedan niet egt mooi. Als 16 kleps op 1,6 moter kan en je kan de 1.6 moter in de gti zetten lijkt t me wel vet als dat meer pk's geeft.
|
|
Streetracing team HGV - GMP 407 |
|
REPSOL_MIKE |
30-11-2004 20:39 |
|
damage |
30-11-2004 20:40 |
Posts: 907 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GMP 407
Hoe duur is vervangen van de homokonieten? en wat kost een apk keuring tegenwoordig?
Als 16 kleps kop op 1.6 sedan kan is best leuk, maar ik vind sedan niet egt mooi. Als 16 kleps op 1,6 moter kan en je kan de 1.6 moter in de gti zetten lijkt t me wel vet als dat meer pk's geeft.
zo een 40 euro, 29 euro bij de kwikfit.
en homokieneten kan voor een paar tientjes en oplopen tot heeeeeeel veel geld, is maar net welke auto je hebt.
|
|
|
|
S.Brouwer |
30-11-2004 20:41 |
 Posts: 1783 |
kwam hier laatst een foto van pimp panda tegen. weet iemand nog waar die staat?
|
|
|
|
GMP 407 |
30-11-2004 22:18 |
Posts: 1182 |
kwil dus een suz swift gti kopen en gast wil voor 275 euro extra apk er op doen en homokonieten vervangen, dat is enigste wat er moet gebeure volgens hem.
Kdenk toch dat homokonieten niet 230 euro kosten?
|
|
Streetracing team HGV - GMP 407 |
|
wipe-out |
30-11-2004 22:19 |
 Posts: 7672 |
homokineten
|
|
|
|
Dit topic is 130838 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 33 van 159
|
|