Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic deel 2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1063 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23238 - Grote auto topic deel 2
Pagina 32 van 159
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 130835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

GMP 407 29-11-2004 14:43 Print reply
Posts: 1182
FF paar vraagjes,

Ik wil een Suzuki Swift GTI kopen.

Dit omdat ze niet duur zijn in aanschaf, wegenbelasting en verzekering ook niet. En ze zijn nog zuinig ook en ze zijn lekker vlot.

Ik weet alleen weinig over deze auto's, dus als iemand verstand heeft van deze dingen heb ik graag antwoord op deze vragen:

Waar moet ik op letten bij aanschaf, roest op bepaalde plekken, bepaalde elektronica, enz... dingen die snel kapot gaan ofzo.

Na welke kilometerstand krijgen deze auto's veelal motorisch problemen?

Is er een een club ofzo van die veel informatie over deze auto's heeft?

En als jullie t niks vinden, wat voor aleternatiefen geven jullie:.... nee ik wil geen golf.

 
Streetracing team HGV - GMP 407
Pistonpen Paultje 29-11-2004 14:52 Print reply

Posts: 8678
er is een suzuki tunings forum, ff google ofzo

Klasgenootje heeft zo'n hok. Zijn best vlot idd.

Edit: En die porsche...Je betaald je blauw aan verzekering(Ze hoeven maar porsche of turbo tegen te komen, en je bent een bom duiten armer) en garage kosten. Bovendien zijn ze nogal eens afgetrapt.

Maar leuke wagen voor zijn geld (in aanschaf enkel)

Dit bericht is ge-edit door Pistonpen Paultje op 29-11-2004 14:55
 
Markos 29-11-2004 15:26 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

er is een suzuki tunings forum, ff google ofzo

Klasgenootje heeft zo'n hok. Zijn best vlot idd.

Edit: En die porsche...Je betaald je blauw aan verzekering(Ze hoeven maar porsche of turbo tegen te komen, en je bent een bom duiten armer) en garage kosten. Bovendien zijn ze nogal eens afgetrapt.

Maar leuke wagen voor zijn geld (in aanschaf enkel)

Dit bericht is ge-edit door Pistonpen Paultje op 29-11-2004 14:55
zeg ik toch aanschaf is goedkoop, rest is tering duur

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GMP 407

FF paar vraagjes,

Ik wil een Suzuki Swift GTI kopen.

Dit omdat ze niet duur zijn in aanschaf, wegenbelasting en verzekering ook niet. En ze zijn nog zuinig ook en ze zijn lekker vlot.

Ik weet alleen weinig over deze auto's, dus als iemand verstand heeft van deze dingen heb ik graag antwoord op deze vragen:

Waar moet ik op letten bij aanschaf, roest op bepaalde plekken, bepaalde elektronica, enz... dingen die snel kapot gaan ofzo.

Na welke kilometerstand krijgen deze auto's veelal motorisch problemen?

Is er een een club ofzo van die veel informatie over deze auto's heeft?

En als jullie t niks vinden, wat voor aleternatiefen geven jullie:.... nee ik wil geen golf.

ik weet niet echt veel over de suzuki, weet wel dat het een japanner is
Maar de oude suzuki's zijn niet zo goed als de toyta en mazda enzo.. maar kwaliteit is het heus wel en idd licht en rap (en dat met een 1,3 blok )

ik las hier pas ook dat je op de 1.6 motor van de sedan de 16 kleps kop van de GTI erop kunt pleuren

maar nu heb ik weer een vraag over de swift wat zijn de verschillen tussen de kop van die GTI en die 1600? Ze hebben beide 4 kleppen per cil..
de 1.3 GTI 101PK
de 1.6 GLX 92PK
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
NSR JunK 29-11-2004 15:58 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

[...]
zeg ik toch aanschaf is goedkoop, rest is tering duur

[...]
ik weet niet echt veel over de suzuki, weet wel dat het een japanner is
Maar de oude suzuki's zijn niet zo goed als de toyta en mazda enzo.. maar kwaliteit is het heus wel en idd licht en rap (en dat met een 1,3 blok )

ik las hier pas ook dat je op de 1.6 motor van de sedan de 16 kleps kop van de GTI erop kunt pleuren

maar nu heb ik weer een vraag over de swift wat zijn de verschillen tussen de kop van die GTI en die 1600? Ze hebben beide 4 kleppen per cil..
de 1.3 GTI 101PK
de 1.6 GLX 92PK


swift GTI is een 1.0 motor geen 1.3

Dit bericht is ge-edit door NSR JunK op 29-11-2004 15:59
 
Markos 29-11-2004 16:01 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK

[...]


swift GTI is een 1.0 motor geen 1.3

Dit bericht is ge-edit door NSR JunK op 29-11-2004 15:59
is wel een 1.3 motor
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
HONDAGIRL 29-11-2004 16:03 Print reply

Posts: 1329
miss is ie wel nie origineel meer en heeft ie daarom een 1.3 motor. brommers zijn toch ook niet allemaal 49,9 cc duh
 
HONDAGIRL 29-11-2004 16:05 Print reply

Posts: 1329
kijk even naar de dorpels daar wil vaak roest zitten en ff denken laat hem ff draaien bijv. laat hem nakijken zoals een afleveringsbeurt
 
Markos 29-11-2004 16:06 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDAGIRL

miss is ie wel nie origineel meer en heeft ie daarom een 1.3 motor. brommers zijn toch ook niet allemaal 49,9 cc duh


MUWHAHAHAHAHA


nee gewoon origineel is een Swift GTI een 1.3
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
70malossi 29-11-2004 17:52 Print reply
Posts: 4176
@SIWWN

kijk maar ff op tunerz.nl in t profile van : hansi
daar staan wat pics en info.
ik heb al wel pics van mn kofferbak@night,maar die staan nog niet online.
vorige meting was 140 decibel,maar dat was vorig jaar,denk dta het nou nog wel iets meer is.

 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
damage 29-11-2004 18:23 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maiky



die nieuwe d4-d d-cat is ook nog eens 50% tot 80% schoner als de andere diesels

Dit bericht is ge-edit door maiky op 28-11-2004 20:22


echt het milieu is wel het laatste wat me op deze aarde kan interesseren.
 
arie-de-arier 29-11-2004 18:25 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage

[...]


echt het milieu is wel het laatste wat me op deze aarde kan interesseren.


milieu boeit me iig meer dan hongernegers
 
Allah is beter
damage 29-11-2004 19:00 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


milieu boeit me iig meer dan hongernegers


echt das mij egal. Het kan me niks schelen.

En het gebedel van die groenevrede gastjes komt me net zo erg de strot uit als het gebedel voor van die aids in africa gedoes...

maaruhm...offtopic :X

Die verbrandingskamers zijn wsl anders zijn van die swifts.
 
ehhh 29-11-2004 19:12 Print reply
Posts: 1499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDAGIRL

miss is ie wel nie origineel meer en heeft ie daarom een 1.3 motor. brommers zijn toch ook niet allemaal 49,9 cc duh



ehhh....


Ik hou me bek wel.
 
Allah is groter
Baasbas 29-11-2004 23:31 Print reply
Posts: 2177
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GMP 407


Waar moet ik op letten bij aanschaf, roest op bepaalde plekken, bepaalde elektronica, enz... dingen die snel kapot gaan ofzo.





homokineten !

goed luisteren dus tijdens je proefrit

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDAGIRL

kijk even naar de dorpels daar wil vaak roest zitten en ff denken laat hem ff draaien bijv. laat hem nakijken zoals een afleveringsbeurt


ik heb veel swiftjes gezien.. nooit een met roest op dorpels?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDAGIRL

miss is ie wel nie origineel meer en heeft ie daarom een 1.3 motor. brommers zijn toch ook niet allemaal 49,9 cc duh


*yay een suzuki swift met malossi cilinders
en stickers natuurlijk

Dit bericht is ge-edit door Baasbas op 29-11-2004 23:35
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Daniel_84 29-11-2004 23:59 Print reply

Posts: 1127
Volges mij is de motor gewoon het belangrijkste om op te letten bij swift gti. (Alleen is dit niet zo goed testbaar)

Net doordat ze zoveel vermogen hebben op relatief kleine motor, zal slijtage na een tijd een grote rol gaan spelen. Ze zijn ervoor gemaakt om snel te rijden maar dat nekt de autos ook. Ze zullen zeker olie gebruiken op langere termijn. Maar blijft wel een japanner, altijd geode motoren.

War je op moet letten.

Motor---> Let op olie rond en op blok (zweten van olie, kapotte koppakking e.d. OOk kijken of er geen rare blauwe walmen van achter uitkomen.
Verder altijd voelen of de motor niet al te veel blaast als je oliedop eraf doet, veel blazen wijst op slechte zuigerveren volges mij.

Carosserie: Natuurlijk op roest letten, maar ook kijken of er geen rare golfplaten inzitten (wijst op laswerk) Verder op wielkasten letten. Deze willen wel es verbreed zijn enzo en kan roestvorming zijn (overmatig tectyl gebruik zie je wel es of natuurlijk net niet)
Maar het belangrijkste: bij de wielkasten kun je voelen of auto op richtbank is geweest. Zitten gleuven min of meer.

Rijgedrag: Rij een paar achtjes, als dat zonder piepen of kraken gaat rond de wielen zijn homokineten nog goed. Rem ook es lekker door en luister en kijk of auto niet naar bepaalde kant trekt.
Vermogen kan je zlef wel inschatten denk ik, of het zo hoort of niet.

ALs laasts altijd naar onderhoudsboekjes , NAP, beurten vragen.


 

Dit topic is 130835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 32 van 159
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved