Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic deel 2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 909 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23238 - Grote auto topic deel 2
Pagina 30 van 159
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 130828 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markos 27-11-2004 14:13 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: frankyboy

[...]


die is lelijk en ik wil geen witte:P
hij is wel wat luxer
en wss wat sneller
en wss wat duurder in verzekering enzo..
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
SkaBla [Pim] 27-11-2004 15:01 Print reply

Posts: 4659
de mercedes diesels op mijn werk, (zijn dan wel van die grote bak wagens, maar gewone 4 cilinder 110 pk volgens mij, die 66000 op de teller hebben die hebben elke maand een liter olie nodig, misschien nieuwigheid?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
jeroen 27-11-2004 15:08 Print reply

Posts: 15066
bedrijfsauto's wordtmeestal niet zo zuinig mee gereden..

kun je niet echt vergelijken
elke auto kun je zo afraggen
 
70malossi 28-11-2004 19:31 Print reply
Posts: 4176
DTA of piggyback of een ander soort aftermarket ecu.
je kunt hier zelf mbv een laptop andere mappen in laden.
denk aan een map voor stationair draaien(300+graden nokken-as)
een map voor deellast,vollast,waterinjectie aansturing,turbotimer,launch controll etc etc.
je kunt alleen niet zomaar een mapje erin gooien.
die moet zorgvuldig op de rollenbank gemaakt worden.denk aan een pingelsensor,als de motor gaat pingelen bij een door jouw zelf gemaakte map is het exit blok.
zeker bij een turbo motor is dit een mooi systeem omdat dan meteen de lhm/lmm overboord kan,deze zijn vaak niet op de extra airflow berekend.

ik heb nou btw een fse powerboostvalve.
hij staat nou op 3,2 bar(ori 3 bar) en hij opende 1,8 keer zo snel dan de originele.
een merkbaar sneller aanspreekbaar vermogen,de powah die door de scherpe nokkenas naar boven was verhuist is nou weer wat naar beneden gekomen.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
SIWWN 28-11-2004 19:48 Print reply
Posts: 7079
vertel es wat meer over die bmw van jou en wat voor audio heb je erin liggen
 
maiky 28-11-2004 19:50 Print reply

Posts: 421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

[...]
of peugeot motorblok (diesel dus he). Of wil je liever dat ik zeg dat ik er een toyota diesel-motorblok eringooi

(en wees niet bang, ik ben een grote toyota (jappanner) motor fan, dus ik zal die schatjes niet verneuken )

wanneer het benzine wordt >> toyota 2.4l d-4 blok van het nieuwe type avensis
wordt het diesel >> mercedes of peugeot 2.2l d4d d-cat motorblok met 180pk en 400nm ook uit de nieuwe avensis (moet helaas nog komen in nl)

Dit bericht is ge-edit door Markos op 27-11-2004 0:22







Dit bericht is ge-edit door maiky op 28-11-2004 19:53
 
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel
SIWWN 28-11-2004 19:53 Print reply
Posts: 7079
ik geloof dat die toyota blokken nooit wouden inlopen zo slijtvast dat ze waren hebben ze schuurmiddel in gegooit (cif) om ze te laten inlopen


 
Markos 28-11-2004 20:10 Print reply

Posts: 5048
de diesel van toyota is een peugeot diesel
(tenminste, de iets wat oudere modellen. Volgens mij hebben ze of gaan ze eigen diesels maken, maar dat weet ik niet zeker..)
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
maiky 28-11-2004 20:10 Print reply

Posts: 421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

ik geloof dat die toyota blokken nooit wouden inlopen zo slijtvast dat ze waren hebben ze schuurmiddel in gegooit (cif) om ze te laten inlopen




tegenwoordig hoef je nieuwe blokken niet meer in te laten lopen kun je gewoon mee rijden.

en wat diesels betreft die vinden het wel fijn als je ze de eerste paar honderd km even wat stevifer mee optrekt scheelt je later heel veel in het olie verbruik.
 
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel
maiky 28-11-2004 20:14 Print reply

Posts: 421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

de diesel van toyota is een peugeot diesel
(tenminste, de iets wat oudere modellen. Volgens mij hebben ze of gaan ze eigen diesels maken, maar dat weet ik niet zeker..)



Toyota heeft nu een nieuw diesel blok gemaakt voor de nieuwe avensis is een 2.2 liter 4 cilinder diesel met de nieuwste techniek waardoor het dezelfde prestaties heeft als een v6 benzine motor.

http://www.tolex.nl/nieuws/?page=151


en nog wat nieuwe scoops op de nieuwe mr2 en de nieuwe toyota supercar.
http://www.tolex.nl/nieuws/?page=155

http://www.tolex.nl/nieuws/?page=156

Dit bericht is ge-edit door maiky op 28-11-2004 20:16
 
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel
damage 28-11-2004 20:14 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maiky

[...]


tegenwoordig hoef je nieuwe blokken niet meer in te laten lopen kun je gewoon mee rijden.

en wat diesels betreft die vinden het wel fijn als je ze de eerste paar honderd km even wat stevifer mee optrekt scheelt je later heel veel in het olie verbruik.


theorie erachter?
 
damage 28-11-2004 20:16 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maiky

[...]



Toyota heeft nu een nieuw diesel blok gemaakt voor de nieuwe avensis is een 2.2 liter 4 cilinder diesel met de nieuwste techniek waardoor het dezelfde prestaties heeft als een v6 benzine BENZINE motor.

http://www.tolex.nl/nieuws/?page=151

 
Leen 28-11-2004 20:17 Print reply

Posts: 26877
die toyota d4 dieseltjes vind ik wel zeer mooie stukjes techniek
 
Markos 28-11-2004 20:18 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage
quote


Oorspronkelijk gepost door: maiky

[...]



Toyota heeft nu een nieuw diesel blok gemaakt voor de nieuwe avensis is een 2.2 liter 4 cilinder diesel met de nieuwste techniek waardoor het dezelfde prestaties heeft als een v6 benzine BENZINE DIESEL motor.

[url=http://www.tolex.nl/nieuws/?page=151


diesel he
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
maiky 28-11-2004 20:19 Print reply

Posts: 421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage

[...]


theorie erachter?



jah heb het uit het blad auto en motor techniek daar stond zo`n artikel in zal wel even kijken of ik het ergens weer kan vinden want is al van een tijd geleden.
 
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel

Dit topic is 130828 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 30 van 159
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved