Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic deel 2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 757 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23238 - Grote auto topic deel 2
Pagina 137 van 159
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 136, 137, 138 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 130743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mulder 19-5-2005 20:42 Print reply

Posts: 13701
me 2 errggg cool
 
Arjanus 19-5-2005 21:06 Print reply

Posts: 9074
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Superfunk

Standaard 160 pk, die van mij heeft nu rond de 180 pk.
Doel is eind zomervakantie over de 220 te zitten.
Foto's van binnen heb ik nog niet, komen binnenkort zodra de audio in is gebouwd.

Overigens hetvoordeel bij deze is dat de G-lader onlangs is gereviseerd.
En naja een mercedes compressor is niet super veel meer betrouwbaarder.(oke glader kan bij verkeerd gebruik al bij 15000km kapot zijn)
En een compressor is ook niet te reviseren als hij kapot is(zoals iedereen op het corrado forum verteld), maar 2de hands wel veel meer te vinden.

Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 19-5-2005 20:29


180 is niet zo moeilijk , maar hoe wou je naar 220 pk komen ?
moet je toch serieus aan de moter beginnen te sleutelen !

en een compressor kun zeker wel repareren als hij kapot is , misschien dat ze dat bedoelen !

 
lieber nurburgring als ehering
Markos 19-5-2005 21:25 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus

[...]


180 is niet zo moeilijk , maar hoe wou je naar 220 pk komen ?
moet je toch serieus aan de moter beginnen te sleutelen !

en een compressor kun zeker wel repareren als hij kapot is , misschien dat ze dat bedoelen !

ja volgens mij kun je een compressor wel repareren/reviceren
en hij is volgensmij ook wel stukken betrouwbaarder dan een g-lader
(maargoed dit weet ik allemaal niet 100% zeker )
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Blukaap2 19-5-2005 21:35 Print reply

Posts: 9984
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: P-Dog

k hoop het iig k vind m wel cool


Alsjeblieft niet, lelijk gedrocht.
Lijkt net zo'n BMW 1-serie, maar dan nog kanslozer.

Originele 480 is errug mooi vind ik .
 
Stoere brommers
Arjanus 19-5-2005 21:40 Print reply

Posts: 9074
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

[...]
ja volgens mij kun je een compressor wel repareren/reviceren
en hij is volgensmij ook wel stukken betrouwbaarder dan een g-lader
(maargoed dit weet ik allemaal niet 100% zeker )


g-lader bedoelde ik met compressor

 
lieber nurburgring als ehering
Bullet 19-5-2005 21:44 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus

[...]


180 is niet zo moeilijk , maar hoe wou je naar 220 pk komen ?
moet je toch serieus aan de moter beginnen te sleutelen !

en een compressor kun zeker wel repareren als hij kapot is , misschien dat ze dat bedoelen !



andere suckers, sterkere drijfstangen, kop flowen, mooie inlaatspruit, mooie uitlaatspruit enzovoort :P

(is wel haalbaar, maar dat kan je dan veel geld/tijd kosten)
 
**My BungHole Will Speak Now**
P-Dog 19-5-2005 21:55 Print reply

Posts: 421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Alsjeblieft niet, lelijk gedrocht.
Lijkt net zo'n BMW 1-serie, maar dan nog kanslozer.

Originele 480 is errug mooi vind ik .


bmw 1 serie is idd wel erg lelijk, maar dat kom omdat t aan de achterkant lijkt of die opeens ophoudt weet niet of dat bij die 'nieuwe 480'ook zo is. maar originele 480 mooi vind ik ook
 
If you can't race it, tow it
mulder 19-5-2005 21:58 Print reply

Posts: 13701
'Op een zonnige zaterdag liep de parkeerplaats langzaam vol met Volvo 480's. Een chip-specialist was uitgenodigd voor een presentatie. Tevens was het mogelijk om bij deze persoon een aangepaste chip aan te schaffen. In de presentatie werden de potenti?le voordelen van een gemodificeerde chip aan de orde gesteld:

meer vermogen, maar nog belangrijker: meer koppel (zie tabel)
het uitlaatsysteem wordt thermisch minder belast, waardoor deze een langere levensduur krijgt
naast vermogenstoename, brandstofverbruiksverbetering bij gelijke motorbelasting
tijdens filerijden rijdt de auto minder schokkerig
minder CO-emissie.
De aangeboden, gemodificeerde turbo-chip voor de Volvo 480 turbo verandert de ontstekingstijd en staat een hogere turbo-druk toe. Voor een optimale benutting moet worden voldaan aan een aantal voorwaarden:

voor het beste resultaat is RON 98 benzine noodzakelijk. RON 95 kan ook, maar leidt tot een vermogensverlies van enkele PK's
het ontstekingssysteem dient in een goede conditie te zijn (verdeelkap, onstoorkap, bougiekabels en rotor)
een goede bevestiging van drukslangen en ook de turbo regelklep dient goed te functioneren
het type bougie is zeer belangrijk. Goede resultaten worden behaald met Bosh W(R)6DC en Champion (R)N7YC. Bougies moeten worden vervangen na 15.000, maximaal 20.000 km.
Wat blijft behouden:

de beveiliging van de motor tegen pingel en overdruk
de turbo overdruk beveiliging
de continuregeling om de voorgeprogrammeerde turbodruk af te regelen
de gehele hardware van de motor alsook de motorbesturing.
De aangepaste chip kan altijd, op een eenvoudige wijze, weer worden omgeruild tegen het oude exemplaar. Bij sommige aanwezigen bestond angst om hun auto bloot te stellen aan (veel) meer PK's. De chip-specialist antwoordde hierop dat het Volvo 480-serie motorbesturingssysteem zeer geavanceerd en zeer betrouwbaar is en dit daarom best kan hebben. Verder waren niet alle aanwezigen direct overtuigd van een verhoogd prestatieniveau na omruiling van de chip. Achteraf bleek dat er wel degelijk aanwijsbare verbeteringen waren, alhoewel deze varieerden per type 480. Meer moderne turbotype's hadden nog een aantal andere aanpassingen nodig om het beoogde resultaat te bereiken.'

Onderstaande tabel geeft het resultaat van een gemodificeerde chip aan. Tevens is er een vergelijk gemaakt met turbo's van andere typen auto's:


Auto pk/l Nm/l pk/kg 0-100 km/h
Volvo 480 turbo, standard 1.7 l, 8 v 70 102 0.12 9.0
Volvo 480 turbo, chiptuned 87 136.6 0.15 7.5
Alfa Romeo 75 T, 1.8 l, 8 v 87 127 0.13 8.1
Fiat Uno turbo, 1.3 l,8 v 81 113 0.13 8.2
Ford Escort RS, 1.6 l, 8 v 82.5 113 0.14 8.7
Ford Sierra Cosworth, 2.0 l,16v 102 138 0.17 6.5
Lancia Delta HF 1.6 l, 8 v 87.5 119.5 0.13 8.7
Nissan 200 SX 1.8 l, 16 v 93 124 0.14 7.5
Porsche 911 turbo, 3.3 l, 12 v 91 130 0.23 5.5
Renault 5 GT turbo, 1.4 l, 8 v 86 118 0.14 8.0
Renault 21 turbo, 2.0 l, 8 v 87.5 135 0.15 7.4
Renault 25 turbo, 2.5 l, 12 v 73 112 0.13 7.7
Renault Alpine, 2.5 l, 12 v 80 114 0.16 7.0
Saab 900 turbo, 2.0 l, 8 v 77.5 122.5 0.13 8.6
Saab 9-3 cabrio, 2.0 l, 16 v 77 120 0.11 8.5
Saab 9-3 cabrio, 2.0 l, 16 v chiptuned 93 140 0.14 7.3
Volkswagen Corrado G60, 1.8 l, 8 v 89 125 0.14 8.3


www.volvo480register.nl
 
P-Dog 19-5-2005 22:00 Print reply

Posts: 421
heb k ook gelezen wist je dat t blok uit 480 door porsche is gemodificeerd en onderstel afgesteld door lotus? jammer dat k geen turbo heb voor chippen maja hij is echt al snel zat zo
 
If you can't race it, tow it
Markos 20-5-2005 9:02 Print reply

Posts: 5048
heeft er iemand hier verstand van die bakkies (27 mc)
Ik kan op internet nergens vinden hoe het zit met het bereik. Ik weet dat het van de sterkte van de zender afhangt, maar hoeveel bereik heb je bijv. bij een 4watt antenne ofzo?
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Markos 20-5-2005 9:49 Print reply

Posts: 5048
is een oldtimer apk-vrij ?? nee toch?
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Mr. T 20-5-2005 9:56 Print reply

Posts: 319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

is een oldtimer apk-vrij ?? nee toch?


Nee, en dat over die bakkies vroeg ik me ook weleens af...wie heeft daar een beetje verstand van? Ik wil ook zo'n ding in mn auto
 
SavagePielk 20-5-2005 9:56 Print reply

Posts: 4562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

is een oldtimer apk-vrij ?? nee toch?


nee... wel wegenbelasting maar apk niet gelukkig/helaas

een bakkie heeft wel aardig bereik... je zit via verschillende masten, dus je komt aardig ver. Praten met mensen uit Amerika is best te doen soms ik ontvang iig Rusland
 
SavagePielk 20-5-2005 9:57 Print reply

Posts: 4562
bakkie kun je best handig in/onder je handschoenenkastje wegwerken, microfoon aan je middenconsole, werkt toppie alleen die antenne
 
Markos 20-5-2005 10:01 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

is een oldtimer apk-vrij ?? nee toch?
ff mezelf quoten
heb het negevraagd. Er zijn wel auto's die apk-vrij zijn. Maar dat is pas vanaf een bepaald bouwjaar erges ver weg ofzo..
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us

Dit topic is 130743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 137 van 159
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 136, 137, 138 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved