Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic deel 2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23238 - Grote auto topic deel 2
Pagina 131 van 159
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 130, 131, 132 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 130763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pistonpen Paultje 22-4-2005 10:29 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

Dat is wel heftig
Maarja, 0.6....k weet niet wat die turbo's doen die k nu heb liggen Maar t is wel de bedoeling dat er iets meer opkomt...

Nog tips of dingen waar k extra op moet gaan letten oid???


niet te hoge eisen stellen. Het blok is er niet op geconstrueerd, hoe veel geld je er ook in steekt, kans op stuk lopen is groter.

ik zou denk ik gewoon een klein turbo'tje(r5 gtt/smart/volvo/ed.)pakken. Beetje pk winst. Toch snel een procent of 10/20. En dan evt. compressie iets verlagen.

En al wil je het dik doen...Ik hoorde roald iets zeggen over een 911 turbo kop aanpassen voor een 944. Ook goed te doen.

 
[RRT] Lost-P 22-4-2005 10:32 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

[...]




En al wil je het dik doen...Ik hoorde roald iets zeggen over een 911 turbo kop aanpassen voor een 944. Ook goed te doen.



hmmm, dat is denk k wel interessant!
maarja, eerst maar even "simpel" een kleine turbo erop goed werkend zien te krijgen, dan kan ik altijd nog kijken of er meer aangepast gaat worden

Edit: Dan ga k eerst maar eens uitzoeken OF er verschillende diktes koppakking te krijgen zijn voor mn blok.
En dan hoeveel de compressie naar beneden moet, heb je hier nog eventuele formules voor? of is dit gewoon inschatten?

Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 22-4-2005 10:36
 
Chille Tune shit dan
70malossi 22-4-2005 15:31 Print reply
Posts: 4176
een normale olie gekoelde turbo heeft ook een lange levensduur,als je er maar met beleid mee om gaat,mooi op temp laten draaien(net als de rest van de motor),maar vooral de turbo kans geven om voldoende af te koelen na t rijden.

ga je boven die 0,6 bar,moet je aan gesmede zuigers gaan denken. heb je meteen een lagere compressie en beter bestand tegen hogere thermische waarden.

olie sproejers voor de zuigerbodems zouden ook niet verkeerd zijn dan.

maaruh.
hoe weet die porsche ecu hoeveel zuurstof er binnen komt? lmm/lhm. map/maf?
daar moet je ook rekening meeh ouden,evenals grotere injectoren.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
bart de schakelgek 26-4-2005 16:49 Print reply

Posts: 5987
marcel is niet online, dus maar ff een vraagje dan hier op bf

voor de opel kenners

in mijn auto zit een opel rekord blok 2 liter carberateur, met 5 bak, cih of zoiets

nou wil ik weten: welk sterk blok (auto weegt 1500 kilo) van opel is injectie, verbruikt minder dan dit blok, en past zo op de bak en ophangpunten?
 
Limburger
damage 26-4-2005 16:54 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

marcel is niet online, dus maar ff een vraagje dan hier op bf

voor de opel kenners

in mijn auto zit een opel rekord blok 2 liter carberateur, met 5 bak, cih of zoiets

nou wil ik weten: welk sterk blok (auto weegt 1500 kilo) van opel is injectie, verbruikt minder dan dit blok, en past zo op de bak en ophangpunten?


2 liter E cih blok.

2,2 en 2,4 blok idem. [uit record/omega e.d.]

2.0E: 110Pk/5400 omw/min. en 162Nm/3400 omw/min.
2.2E: 115Pk/4800 omw/min. en 182Nm/2600 omw/min.
2.4E: 125Pk/4800 omw/min. en 195Nm/2500 omw/min.


let er bij de 2,4 wel op dat je gewoon je 2 liter vliegwiel kan gebruiken. [bij voorkeur van 2,2 ivm oppervlakte] en VERGEET NIET goede pasbouten te laten maken...

weet btw niet of inlaatspruitstuk van 2,4 bij jou zo onder de kap past ivm hoogte, maar inkorten steld ook niet bijzonder veel voor als je goed kan lassen. [is wel gietalu dus valt wel tegen als je geen prof bent]


 
bart de schakelgek 26-4-2005 16:56 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage

[...]


2 liter E cih blok.

2,2 en 2,4 blok idem. [uit record/omega e.d.]

2.0E: 110Pk/5400 omw/min. en 162Nm/3400 omw/min.
2.2E: 115Pk/4800 omw/min. en 182Nm/2600 omw/min.
2.4E: 125Pk/4800 omw/min. en 195Nm/2500 omw/min.


let er bij de 2,4 wel op dat je gewoon je 2 liter vliegwiel kan gebruiken. [bij voorkeur van 2,2 ivm oppervlakte] en VERGEET NIET goede pasbouten te laten maken...

weet btw niet of inlaatspruitstuk van 2,4 bij jou zo onder de kap past ivm hoogte, maar inkorten steld ook niet bijzonder veel voor als je goed kan lassen. [is wel gietalu dus valt wel tegen als je geen prof bent]




en anders frezen we er eentje
maar euhm uit welke auto kan ik zoon blok halen en welke bouwjaren ongeveer?

en zullen ze zuiniger zijn dan dit ellendig blok? 1 op 8 met een keer doorstampen haaltie :(
 
Limburger
damage 26-4-2005 16:58 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

[...]


en anders frezen we er eentje
maar euhm uit welke auto kan ik zoon blok halen en welke bouwjaren ongeveer?

en zullen ze zuiniger zijn dan dit ellendig blok? 1 op 8 met een keer doorstampen haaltie :(


komt uit omega vanaf 90 ofzo [2,4]

www.autoweek.nl moet je maar ff kijken.

btw C20xe en C20LET blokken passen er ook in he kwa pas en meet werk goed te doen. [maar dat is alleen als je lak hebt aan de originaliteit.]

C20xe = 156 pk en C20LET is 220 pk alsk het goed heb. en C20xe koop je al voor 450 euro ofzo

edit: had niet gezien dat jij het was, nee voor jou zal lassen e.d. geen prob zijn lijkt me zo.

Dit bericht is ge-edit door damage op 26-4-2005 16:59
 
damage 26-4-2005 17:12 Print reply
Posts: 907
btw wat een prutswerk imo, een turbo bouwen en compressie verlagen dmv koppakking..

doe het dan in 1x GOED, krijg je er tenminste ook geen spijt van achteraf.

en ecu moet ook wel aardig aangepast worden als je die hebt.

en een turbo met carbu's brengt ook best problemen mee, vooral met goed lopen op hogere snelheden..dus of dat een optie is..

waarom niet gewoon een turbo blok kopen en die erin hangen? imo cheaper en beter. [of je moet echt een godsvermogen uitgeven aan ombouw ]
 
[RRT] Lost-P 26-4-2005 17:17 Print reply
Posts: 4578
mjah, maar dat is niet leuk

En, koppakking dikte ging toch niet werken, dikte gaat maar tot kleine overmaat.

Dus wordt dan toch gesmede zuigertjes oid!
btw, zitten geen Carbs in hoor, gewoon injectie
 
Chille Tune shit dan
Baasbas 26-4-2005 17:37 Print reply
Posts: 2177
euh.. kop van een 911 turbo op een 944? Die hebben toch een 2,5 liter 4 cilinder? En een 911 een 6 cilinder boxer?

of ben ik in de bonen
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
[RRT] Lost-P 26-4-2005 17:40 Print reply
Posts: 4578
mjah ik d8 ook 911 boxer idd

maar 944 is idd 2,5 4cilinder,

Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 20-5-2005 13:32
 
Chille Tune shit dan
Johnny_D 26-4-2005 17:52 Print reply

Posts: 2578
de is ubber geil


 
Johnny D tuning Old style.... Is the NEW style!| sliedrecht, sliedrecht, schaapjes in de wei. koetjes in de stal. bier is overal
[RRT] Lost-P 26-4-2005 17:53 Print reply
Posts: 4578
Opel GT Ruled

Heb er ook nog 1 in de garage staan...moet alleen nog lichtelijk in elkaar gezet worden
 
Chille Tune shit dan
Johnny_D 26-4-2005 17:58 Print reply

Posts: 2578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

Opel GT Ruled

Heb er ook nog 1 in de garage staan...moet alleen nog lichtelijk in elkaar gezet worden


wat moed je er voor hebbe
 
Johnny D tuning Old style.... Is the NEW style!| sliedrecht, sliedrecht, schaapjes in de wei. koetjes in de stal. bier is overal
[RRT] Lost-P 26-4-2005 17:58 Print reply
Posts: 4578
geen idee Ding is meer van mn Pa
Dus weet niet of die m nog echt wil gaan opknappen of dat t weg kan ofzo Dus, als je ECHT geintresseerd ben, inbox dan maar ffies, dan zal k eens informeren voor je
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 130763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 131 van 159
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 130, 131, 132 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved