Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #23238 - Grote auto topic deel 2
|
Pagina 130 van 159
|
Dit topic is 130765 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Markos |
22-4-2005 0:08 |
 Posts: 5048 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
[...]
Vaak zijn er verschillende diktes koppakkingen te krijgen (aangegeven door de gaatjes in 1 van de hoeken), olie toevoer maak je gewoon een T stuk voor ergens vlak na de pomp of je koopt een adapter die tussen je filter en de toevoerleiding zet. Nog een oliekoeler erop, intercooler en klaar.
Als het ff kan, neem dan een watergekoelde turbo... Die lopen niet zo snel kapot. (Wij hebben opt werk p maand ong 5 kapot gelopen turbo's...).
ja maar ik heb het dan zegmaar over 2 (vrijwel) dezelfde blokken, een met turbo de andere zonder
In hoeverre zijn die blokken hetzelfde? Kan het zijn dat het "basisgedeelte" zegmaar hetzelfde is. En dat met de afwerking van de motor dan besloten wordt er een turbo of non-turbo van te maken? Dat hij dus al wel berekend is op turbo enzo?
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
Baasbas |
22-4-2005 0:18 |
Posts: 2177 |
charger... kansloos!!
Ze hadden hem niet charger moeten noemen.. met dat koekblik besmeuren ze de oude naam van de legendarische charger eind jaren 60, begin jaren 70.. En deze nieuwe versie is nog bagger lelijk ook.. Check die achterlichten, echt van die hyundai-deawoo-kia meuk
nu maken ze dezelfde fout als dat ford met de oude mustang muscle car gedaan heeft..
Dit bericht is ge-edit door Baasbas op 22-4-2005 0:19
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
Markos |
22-4-2005 0:21 |
 Posts: 5048 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
charger... kansloos!!
Ze hadden hem niet charger moeten noemen.. met dat koekblik besmeuren ze de oude naam van de legendarische charger eind jaren 60, begin jaren 70.. En deze nieuwe versie is nog bagger lelijk ook.. Check die achterlichten, echt van die hyundai-deawoo-kia meuk
nu maken ze dezelfde fout als dat ford met de oude mustang muscle car gedaan heeft..
Dit bericht is ge-edit door Baasbas op 22-4-2005 0:19
die nieuwe mustang die gaat nog wel
maar deze is idd echt tyfus lelijk
beter koop je een jappaner
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
Baasbas |
22-4-2005 0:29 |
Posts: 2177 |
ja, de allerlaatste mustang ziet er best mooi uit.. komt omdat ze eindelijk weer qua design teruggrijpen op de legende: de fastback uit de gouden jaren vd mustang.. Maar ga alle vorige mustang modellen er maar op na: de een nog lelijker dan de ander.. en de een nog minder vermogen dan de ander.. etc..
Maar goed, die nieuwe mustang ziet er aardig uit, maar ligt als een pannekoek op de weg. Die amerikanen houden er andere standaarden op na als het om wegligging gaat. Bovendien zou wat meer vermogen ook geen kwaad kunnen bij die zwaarlijvige auto's
Dit bericht is ge-edit door Baasbas op 22-4-2005 0:30
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
Shaggy_Marv |
22-4-2005 0:30 |
 Posts: 1891 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
heb zat puchs zien staan in oostenrijk
auto's ja
Puch is oostenrijks pipo.. vandaar..
|
|
Oldtimers Live Longer |
|
mcdronkz |
22-4-2005 0:31 |
 Posts: 32777 |
de '69 charger zal tegenwoordig niet ge?venaard worden door dodge
dusja waarom zou je dan in godsnaam een nieuw model onder dezelfde naam uitbrengen
|
|
|
|
mcdronkz |
22-4-2005 0:31 |
 Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shaggy_Marv
[...]
Puch is oostenrijks pipo.. vandaar..
vertel me ff wat nieuws?
|
|
|
|
Markos |
22-4-2005 0:33 |
 Posts: 5048 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
ja, de allerlaatste mustang ziet er best mooi uit.. komt omdat ze eindelijk weer qua design teruggrijpen op de legende: de fastback uit de gouden jaren vd mustang.. Maar ga alle vorige mustang modellen er maar op na: de een nog lelijker dan de ander.. en de een nog minder vermogen dan de ander.. etc..
Maar goed, die nieuwe mustang ziet er aardig uit, maar ligt als een pannekoek op de weg. Die amerikanen houden er andere standaarden op na als het om wegligging gaat. Bovendien zou wat meer vermogen ook geen kwaad kunnen bij die zwaarlijvige auto's
Dit bericht is ge-edit door Baasbas op 22-4-2005 0:30
idd, nadat ze zegmaar van die ronde koplampen zijn overgegaan of andere koplampen zijn ze arsch lelijk
edit: zoiets bijvoorbeeld
lelijk
Dit bericht is ge-edit door Markos op 22-4-2005 0:35
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
Baasbas |
22-4-2005 0:35 |
Posts: 2177 |
...en die olie-crisis droeg ook niet echt in positieve zin bij aan de motorvermogens
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
MasterM |
22-4-2005 0:40 |
 Posts: 912 |
bij topgear hadden ze paar weken geleden (dus eigenlijk 2jaar en paar weken geleden in engeland  ) De toen nieuwe mustang. Meen me iets te herinneren dat ie ook een in/uitschakelbaar sperdifferentieel achter had, zodat je ook ff ouderwets strepen kon trekken. Totaal onnuttig, maar toch leuk om te zeggen als je dat heb
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
22-4-2005 7:55 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SuperWarma
bij topgear hadden ze paar weken geleden (dus eigenlijk 2jaar en paar weken geleden in engeland ) De toen nieuwe mustang. Meen me iets te herinneren dat ie ook een in/uitschakelbaar sperdifferentieel achter had, zodat je ook ff ouderwets strepen kon trekken. Totaal onnuttig, maar toch leuk om te zeggen als je dat heb
je trekt ook maar IETS sneller weg erdoor he
btw, @ Blorn: Maja, dan zit je nog met die koppakking van hoe dik je m moet hebben, en eigenlijk, zodra je ECHT meer vermogen gaat produceren (dus echt leuke krachten krijgt in je cilinder), dan lijkt t me dat die koppakkingen niet echt super betrouwbaar blijven? in de zin van, knal je ze niet kapot?
Olieleidingen aanleggen is idd niet zown probleem, had al wat rondgekeken, meesten doen t gewoon bij t oliefilter vandaan halen, en dan ergens een gat in t Carter maken en daar weer een aansluiting op maken...
Oliekoeler is imho niet ECHT nodig?
Intercooler wel uiteraard
Watergekoelde turbo's lijken me een stukje duurder dan normale? anyway, ik heb nu 2 turbootjes liggen, gewoon normale, niet zulke erge grote ofzo, maar ffies om t allemaal uit te proberen en te kijken hoe t gaat enzo...
Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 22-4-2005 8:00
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Pistonpen Paultje |
22-4-2005 8:00 |
 Posts: 8678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben.
[...]
cpz? kan sneller hoor, kort of lang circuit"?
Lang
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
22-4-2005 8:15 |
 Posts: 8678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
je trekt ook maar IETS sneller weg erdoor he 
btw, @ Blorn: Maja, dan zit je nog met die koppakking van hoe dik je m moet hebben, en eigenlijk, zodra je ECHT meer vermogen gaat produceren (dus echt leuke krachten krijgt in je cilinder), dan lijkt t me dat die koppakkingen niet echt super betrouwbaar blijven? in de zin van, knal je ze niet kapot?
Olieleidingen aanleggen is idd niet zown probleem, had al wat rondgekeken, meesten doen t gewoon bij t oliefilter vandaan halen, en dan ergens een gat in t Carter maken en daar weer een aansluiting op maken...
Oliekoeler is imho niet ECHT nodig?
Intercooler wel uiteraard 
Watergekoelde turbo's lijken me een stukje duurder dan normale? anyway, ik heb nu 2 turbootjes liggen, gewoon normale, niet zulke erge grote ofzo, maar ffies om t allemaal uit te proberen en te kijken hoe t gaat enzo...
Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 22-4-2005 8:00
Dikte van de koppakking is wel te berekenen. Compressie is namelijk goed te berekenen. Totale volume en volume bij bdp. Dan weet je de compressie. Extra volume van dikkere koppakking erbij optellen en je bent helemaal klaar.
Maar kan je wel vertellen dat als je gewoon een low-pressure turbo doet, dat je niet zo veel hoeft aan te passen. 0.6 bar ofzo houd het best goed op een origineel blok. Lullige is wel dat vaak het mms niet helemaal lekker loopt.
Gister ook een volvo 440 turbo op een CRX gezien. Was ook gekoeld met stikstof enzo. En programeerbaar mms. Vet cool, zet ie de laptop er op, kun je zo lambda waarde enzo aflezen. Temp's, druk enzo. retegaaf. Blok was verder gewoon origineel.
Klasgenoot heeft wel een leuk levensproject ongeveer. Audi S2 met 1.9bar turbo er op met de nodige aanpassingen als gevolg (specially one of a kind gesmede zuigers. andere drijfstang, zelf vliegwiel gedraaid enzo, en gaa zo maar door.) Hij verwacht boven de 500pk te komen.
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
22-4-2005 8:19 |
Posts: 4578 |
Dat is wel heftig 
Maarja, 0.6....k weet niet wat die turbo's doen die k nu heb liggen  Maar t is wel de bedoeling dat er iets meer opkomt...
Nog tips of dingen waar k extra op moet gaan letten oid???
|
|
Chille Tune shit dan |
|
SendaMax |
22-4-2005 9:47 |
 Posts: 1592 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SuperWarma
JAAAAAAAAAAAAAAA
afbeelding
Dat zijn nog es auto's!
http://www.autoweek....cache=no&ID=3425
Dit bericht is ge-edit door SuperWarma op 22-4-2005 0:09
Een schaap (lelijk ding dus) in wolfskleren (hemi v8 blok)
|
|
|
|
Dit topic is 130765 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 130 van 159
|
|