Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic deel 2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23238 - Grote auto topic deel 2
Pagina 130 van 159
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 129, 130, 131 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 130765 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markos 22-4-2005 0:08 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Vaak zijn er verschillende diktes koppakkingen te krijgen (aangegeven door de gaatjes in 1 van de hoeken), olie toevoer maak je gewoon een T stuk voor ergens vlak na de pomp of je koopt een adapter die tussen je filter en de toevoerleiding zet. Nog een oliekoeler erop, intercooler en klaar.

Als het ff kan, neem dan een watergekoelde turbo... Die lopen niet zo snel kapot. (Wij hebben opt werk p maand ong 5 kapot gelopen turbo's...).

ja maar ik heb het dan zegmaar over 2 (vrijwel) dezelfde blokken, een met turbo de andere zonder

In hoeverre zijn die blokken hetzelfde? Kan het zijn dat het "basisgedeelte" zegmaar hetzelfde is. En dat met de afwerking van de motor dan besloten wordt er een turbo of non-turbo van te maken? Dat hij dus al wel berekend is op turbo enzo?
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Baasbas 22-4-2005 0:18 Print reply
Posts: 2177
charger... kansloos!!

Ze hadden hem niet charger moeten noemen.. met dat koekblik besmeuren ze de oude naam van de legendarische charger eind jaren 60, begin jaren 70.. En deze nieuwe versie is nog bagger lelijk ook.. Check die achterlichten, echt van die hyundai-deawoo-kia meuk

nu maken ze dezelfde fout als dat ford met de oude mustang muscle car gedaan heeft..

Dit bericht is ge-edit door Baasbas op 22-4-2005 0:19
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Markos 22-4-2005 0:21 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas

charger... kansloos!!

Ze hadden hem niet charger moeten noemen.. met dat koekblik besmeuren ze de oude naam van de legendarische charger eind jaren 60, begin jaren 70.. En deze nieuwe versie is nog bagger lelijk ook.. Check die achterlichten, echt van die hyundai-deawoo-kia meuk

nu maken ze dezelfde fout als dat ford met de oude mustang muscle car gedaan heeft..

Dit bericht is ge-edit door Baasbas op 22-4-2005 0:19
die nieuwe mustang die gaat nog wel

maar deze is idd echt tyfus lelijk

beter koop je een jappaner
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Baasbas 22-4-2005 0:29 Print reply
Posts: 2177
ja, de allerlaatste mustang ziet er best mooi uit.. komt omdat ze eindelijk weer qua design teruggrijpen op de legende: de fastback uit de gouden jaren vd mustang.. Maar ga alle vorige mustang modellen er maar op na: de een nog lelijker dan de ander.. en de een nog minder vermogen dan de ander.. etc..

Maar goed, die nieuwe mustang ziet er aardig uit, maar ligt als een pannekoek op de weg. Die amerikanen houden er andere standaarden op na als het om wegligging gaat. Bovendien zou wat meer vermogen ook geen kwaad kunnen bij die zwaarlijvige auto's

Dit bericht is ge-edit door Baasbas op 22-4-2005 0:30
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Shaggy_Marv 22-4-2005 0:30 Print reply

Posts: 1891
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

heb zat puchs zien staan in oostenrijk

auto's ja

Puch is oostenrijks pipo.. vandaar..
 
Oldtimers Live Longer
mcdronkz 22-4-2005 0:31 Print reply

Posts: 32777
de '69 charger zal tegenwoordig niet ge?venaard worden door dodge

dusja waarom zou je dan in godsnaam een nieuw model onder dezelfde naam uitbrengen
 
mcdronkz 22-4-2005 0:31 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shaggy_Marv

[...]

Puch is oostenrijks pipo.. vandaar..


vertel me ff wat nieuws?
 
Markos 22-4-2005 0:33 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas

ja, de allerlaatste mustang ziet er best mooi uit.. komt omdat ze eindelijk weer qua design teruggrijpen op de legende: de fastback uit de gouden jaren vd mustang.. Maar ga alle vorige mustang modellen er maar op na: de een nog lelijker dan de ander.. en de een nog minder vermogen dan de ander.. etc..

Maar goed, die nieuwe mustang ziet er aardig uit, maar ligt als een pannekoek op de weg. Die amerikanen houden er andere standaarden op na als het om wegligging gaat. Bovendien zou wat meer vermogen ook geen kwaad kunnen bij die zwaarlijvige auto's

Dit bericht is ge-edit door Baasbas op 22-4-2005 0:30
idd, nadat ze zegmaar van die ronde koplampen zijn overgegaan of andere koplampen zijn ze arsch lelijk

edit: zoiets bijvoorbeeld


lelijk

Dit bericht is ge-edit door Markos op 22-4-2005 0:35
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Baasbas 22-4-2005 0:35 Print reply
Posts: 2177
...en die olie-crisis droeg ook niet echt in positieve zin bij aan de motorvermogens
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
MasterM 22-4-2005 0:40 Print reply

Posts: 912
bij topgear hadden ze paar weken geleden (dus eigenlijk 2jaar en paar weken geleden in engeland ) De toen nieuwe mustang. Meen me iets te herinneren dat ie ook een in/uitschakelbaar sperdifferentieel achter had, zodat je ook ff ouderwets strepen kon trekken. Totaal onnuttig, maar toch leuk om te zeggen als je dat heb
 
[RRT] Lost-P 22-4-2005 7:55 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperWarma

bij topgear hadden ze paar weken geleden (dus eigenlijk 2jaar en paar weken geleden in engeland ) De toen nieuwe mustang. Meen me iets te herinneren dat ie ook een in/uitschakelbaar sperdifferentieel achter had, zodat je ook ff ouderwets strepen kon trekken. Totaal onnuttig, maar toch leuk om te zeggen als je dat heb


je trekt ook maar IETS sneller weg erdoor he

btw, @ Blorn: Maja, dan zit je nog met die koppakking van hoe dik je m moet hebben, en eigenlijk, zodra je ECHT meer vermogen gaat produceren (dus echt leuke krachten krijgt in je cilinder), dan lijkt t me dat die koppakkingen niet echt super betrouwbaar blijven? in de zin van, knal je ze niet kapot?

Olieleidingen aanleggen is idd niet zown probleem, had al wat rondgekeken, meesten doen t gewoon bij t oliefilter vandaan halen, en dan ergens een gat in t Carter maken en daar weer een aansluiting op maken...
Oliekoeler is imho niet ECHT nodig?
Intercooler wel uiteraard

Watergekoelde turbo's lijken me een stukje duurder dan normale? anyway, ik heb nu 2 turbootjes liggen, gewoon normale, niet zulke erge grote ofzo, maar ffies om t allemaal uit te proberen en te kijken hoe t gaat enzo...


Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 22-4-2005 8:00
 
Chille Tune shit dan
Pistonpen Paultje 22-4-2005 8:00 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

[...]


cpz? kan sneller hoor, kort of lang circuit"?


Lang
 
Pistonpen Paultje 22-4-2005 8:15 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

[...]


je trekt ook maar IETS sneller weg erdoor he

btw, @ Blorn: Maja, dan zit je nog met die koppakking van hoe dik je m moet hebben, en eigenlijk, zodra je ECHT meer vermogen gaat produceren (dus echt leuke krachten krijgt in je cilinder), dan lijkt t me dat die koppakkingen niet echt super betrouwbaar blijven? in de zin van, knal je ze niet kapot?

Olieleidingen aanleggen is idd niet zown probleem, had al wat rondgekeken, meesten doen t gewoon bij t oliefilter vandaan halen, en dan ergens een gat in t Carter maken en daar weer een aansluiting op maken...
Oliekoeler is imho niet ECHT nodig?
Intercooler wel uiteraard

Watergekoelde turbo's lijken me een stukje duurder dan normale? anyway, ik heb nu 2 turbootjes liggen, gewoon normale, niet zulke erge grote ofzo, maar ffies om t allemaal uit te proberen en te kijken hoe t gaat enzo...


Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 22-4-2005 8:00


Dikte van de koppakking is wel te berekenen. Compressie is namelijk goed te berekenen. Totale volume en volume bij bdp. Dan weet je de compressie. Extra volume van dikkere koppakking erbij optellen en je bent helemaal klaar.

Maar kan je wel vertellen dat als je gewoon een low-pressure turbo doet, dat je niet zo veel hoeft aan te passen. 0.6 bar ofzo houd het best goed op een origineel blok. Lullige is wel dat vaak het mms niet helemaal lekker loopt.

Gister ook een volvo 440 turbo op een CRX gezien. Was ook gekoeld met stikstof enzo. En programeerbaar mms. Vet cool, zet ie de laptop er op, kun je zo lambda waarde enzo aflezen. Temp's, druk enzo. retegaaf. Blok was verder gewoon origineel.

Klasgenoot heeft wel een leuk levensproject ongeveer. Audi S2 met 1.9bar turbo er op met de nodige aanpassingen als gevolg (specially one of a kind gesmede zuigers. andere drijfstang, zelf vliegwiel gedraaid enzo, en gaa zo maar door.) Hij verwacht boven de 500pk te komen.
 
[RRT] Lost-P 22-4-2005 8:19 Print reply
Posts: 4578
Dat is wel heftig
Maarja, 0.6....k weet niet wat die turbo's doen die k nu heb liggen Maar t is wel de bedoeling dat er iets meer opkomt...

Nog tips of dingen waar k extra op moet gaan letten oid???
 
Chille Tune shit dan
SendaMax 22-4-2005 9:47 Print reply

Posts: 1592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperWarma

JAAAAAAAAAAAAAAA
afbeelding
Dat zijn nog es auto's!

http://www.autoweek....cache=no&ID=3425

Dit bericht is ge-edit door SuperWarma op 22-4-2005 0:09



Een schaap (lelijk ding dus) in wolfskleren (hemi v8 blok)
 

Dit topic is 130765 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 130 van 159
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 129, 130, 131 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved