Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic deel 2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1262 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23238 - Grote auto topic deel 2
Pagina 118 van 159
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 117, 118, 119 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 130830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Tom- 9-4-2005 20:06 Print reply

Posts: 4152
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. T

[...]


Jij kan mij ongetwijfeld wel uitleggen wat dat Vtec nou precies inhoudt en hoe het werkt...

Vtec houd simpel gezegt in, dat als je langzaam rijd hij minder kleppen gebruikt, en als je gaat gassen dat hij alle kleppen gebruikt. Dit zorgt voor minder verbruik.
 
FTS Member
mcdronkz 9-4-2005 20:08 Print reply

Posts: 32777
Arjan 9-4-2005 20:08 Print reply

Posts: 2483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

amerikaanse kutbakken zuigen beter koop je een japanner :P


JUIIIIIIIIIIST

japan pasing
 
Max bikancer koekert para in ze htr ei
Mr. T 9-4-2005 20:08 Print reply

Posts: 319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

[...]

Vtec houd simpel gezegt in, dat als je langzaam rijd hij minder kleppen gebruikt, en als je gaat gassen dat hij alle kleppen gebruikt. Dit zorgt voor minder verbruik.


Dus bij bepaalde toerentallen worden de nokkenassen anders gebruikt...of hoe moet ik me zoiets voorstellen?
 
bart de scootergek 9-4-2005 20:09 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

[...]

Vtec houd simpel gezegt in, dat als je langzaam rijd hij minder kleppen gebruikt, en als je gaat gassen dat hij alle kleppen gebruikt. Dit zorgt voor minder verbruik.


niet echt geloof ik.

het houdt in dat het variabele kleptimuing heeft. dat vollast en deellast hebben sommige amerikanen.
site gevonden op google
http://members.lycos.nl/Geniaal/VTEC.html
 
Honda RC-33
mcdronkz 9-4-2005 20:10 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. T

[...]


Dus bij bepaalde toerentallen worden de nokkenassen anders gebruikt...of hoe moet ik me zoiets voorstellen?


lees ff die link van mijn
 
Bullet 9-4-2005 20:11 Print reply

Posts: 12150
V-tik
 
**My BungHole Will Speak Now**
Mr. T 9-4-2005 20:11 Print reply

Posts: 319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

[...]


lees ff die link van mijn


Net gelezen, tis al wat duidelijker
Danku
 
mcdronkz 9-4-2005 20:12 Print reply

Posts: 32777
http://www.apfelbeck.nl is ook erg interessant btw, kan je zien hoe ze 115pk halen uit een ac 4 cil 1 liter motortje

er was dus een man, apfelbeck, die theorie?n had over cilinderkoppen en die in een boek had gedocumenteerd, naja kerel ging dood volgens mij, en koppen waren nooit afgemaakt, dus deze groep mensen gaat die koppen nabouwen

Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 9-4-2005 20:14
 
-Tom- 9-4-2005 20:13 Print reply

Posts: 4152
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

http://www.apfelbeck.nl is ook erg interessant btw, kan je zien hoe ze 115pk halen uit een ac 4 cil 1 liter motortje

VInd ik niet zo interessant, daihatsu heeft zo;n blok standaard :P 1 liter turbo blok, in daihatsu cuore, 108 pk ofzo, origineel. Heb ze gezien met v??l meer pk's :P
 
FTS Member
Leen 9-4-2005 20:13 Print reply

Posts: 26877
kutdronkz met je lelijke kutkevers
 
mcdronkz 9-4-2005 20:14 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

kutdronkz met je lelijke kutkevers


boeit niet of dit met kevers te maken heeft, is gewoon coowl
 
mcdronkz 9-4-2005 20:15 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

[...]

VInd ik niet zo interessant, daihatsu heeft zo;n blok standaard :P 1 liter turbo blok, in daihatsu cuore, 108 pk ofzo, origineel. Heb ze gezien met v??l meer pk's :P


gaat er om dat het betrouwbare, hoogtoerige motoren zijn die niet enkel voor de race ingezet worden
 
Leen 9-4-2005 20:19 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

Ff wat info gezocht over die Bugatti Veyron.
W16 motor (7993cc), met 1001 pk (736 kW), koppel van 1250Nm bij 2200 rpm (beat that diesel :P). Met 4 turbo's



ik had eerst een site van ene gast met een dodge truckpulling truck, met een cummins motor, 7 liter v8 ofzo

twinturbo blabla, 600 pk en 1600nogwat Nm koppel beat that benzine
 
zundappchefke 9-4-2005 20:26 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


ik had eerst een site van ene gast met een dodge truckpulling truck, met een cummins motor, 7 liter v8 ofzo

twinturbo blabla, 600 pk en 1600nogwat Nm koppel beat that benzine

Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

Ff wat info gezocht over die Bugatti Veyron.
W16 motor (7993cc), met 1001 pk (736 kW), koppel van 1250Nm bij 2200 rpm (beat that diesel :P). Met 4 turbo's



beut the diesel vind een aardig resultaat voor een diesel
 
verhuist maar blijft het zelfde

Dit topic is 130830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 118 van 159
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 117, 118, 119 ... 157, 158, 159Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved