Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - starten MTX - Sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22691 - starten MTX - Sh
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dietdb 2-10-2004 23:00 Print topicpost

Posts: 74
ik heb een mtx en vanaf dat hij is afgesteld door de winkel op snelheid start hij niet goed meer en draait niet zo goed stationair. Wat kan ik hier aan doen? mijn carbu heeft als choke zo één dat niet blijft zitten tot hij warm is. kan dat starten mis ook liggen aan de batterij want er zijn 2 of 3 elemten van kapot?

alvast bedankt
 

Denracer 3-10-2004 0:13 Print reply

Posts: 1440
probeer eerst een wat sproeiers in de buurt grotere
en als dat niet helpt zou ik de onsteking toch maar ff zelf afstellen
 
HONDA THE POWER OF SPEED ;-) gezocht een compleet mb frame zonder of met blok inbox me maar maakt nix of ie gespoten moet worden liefst niet te ver wegregio friesland groningen en drente niet verder maximum prijs 250 euro of ruilen mt5
-Wheelie-Johie- 3-10-2004 2:25 Print reply

Posts: 2814
ding is afgestelt dus sproeier is goed mafkees! en de onsteking heeft er al niks mee te maken!

ik zou je stationair schroef wat indraaien en als dat helemaal niet helpt zou je een andere stationairsproeier erin kunnen doen. je zou ook je luchtschroef wat meer in of uit kunnen draaien, dat is ff proberen

Dit bericht is ge-edit door hogemtxsh op 3-10-2004 2:25
 
trots BMW e30 325i eigenaar
shibby 3-10-2004 8:54 Print reply

Posts: 770
probeer 5maatjes groter van sproeier...
 
SpeedyR 3-10-2004 10:34 Print reply

Posts: 1220
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh

ding is afgestelt dus sproeier is goed mafkees! en de onsteking heeft er al niks mee te maken!

ik zou je stationair schroef wat indraaien en als dat helemaal niet helpt zou je een andere stationairsproeier erin kunnen doen. je zou ook je luchtschroef wat meer in of uit kunnen draaien, dat is ff proberen

Dit bericht is ge-edit door hogemtxsh op 3-10-2004 2:25



als een brommerzaak een brommertje afsteld betekend et niet dat et perfect gedaan is ofzow hoor

je heb genoeg idioten die zelfs dat nog niet knap red
 
wil je een koekje of wil je neuken? koekjes zijn op......
dietdb 4-10-2004 19:31 Print reply

Posts: 74
kan de batterij er iets mee te maken hebben
 
Kampersjaak 4-10-2004 19:33 Print reply

Posts: 12285
nee
knoei zelf eens met je schroefjes op de cab,


en doe ervaring op
 
oderint dum metuant
Marthin 4-10-2004 19:55 Print reply

Posts: 6164
stop er eens een andere bougie in.
 
dietdb 4-10-2004 20:29 Print reply

Posts: 74
zit juist een nieuw in.
stationaire lukt al wel maar het starten niet goed. weet iemand nog raad
 
Jarco 4-10-2004 20:30 Print reply

Posts: 4520
choke uithouden als je start?
 
Marthin 4-10-2004 20:31 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dietdb

zit juist een nieuw in.
stationaire lukt al wel maar het starten niet goed. weet iemand nog raad


ook nieuwe pakkingen?
 
MTX-speed 5-10-2004 20:47 Print reply

Posts: 1229
Er zijn inderdaad maar weinig Brommerzaken die een brommer GOED af kunnen stellen. Ik zou het gewoon zelf proberen. Zoals er eerder al is gezegt, kan het niet aan de accu liggen. Aangezien de bougie pas nieuw is, kan het hier ook(bijna) niet aan liggen. Je moet als volgt te werk gaan:
1. Probeer de motor te starten, en laat hem warm draaien. Lukt dit niet, draai de luchtschroef(die meestal het dicht bij je luchtslang zit) helemaal in, en daarna 2 a 3 slagen open.
2. rij de motor eerst warm en ga daarna pas afstellen.
3. Zet eerst het stationair toerental op 2000 toeren, en probeer daarna de luchtschroef te verstellen. Draai heel langzaam terwijl de motor nog draait de schroef steeds meer naar buiten.
4. Per slag die je de luchtschroef naar buiten draait moet je even stoppen en gas geven. Je moet erop letten dat de toerenteller altijd vloeiend terugzakt naar het stationaire toerental. Let er tevens ook op dat het stationair toerental niet boven de 2500 uit komt want dit bemoeilijkt het afstellen. Als dit gebeurt stel dan het stationair toerental opnieuw in.
5. Op gegeven moment ga je merken dat de toerenteller steeds langzamer naar het stationair toerental gaat. Op dit moment moet je de luchtschroef weer ongeveer een kwartslag INdraaien. Nu zal je motortje waarschijnlijk al beter draaien.
6. Wanneer je nog steeds startproblemen hebt zul je de luchtschroef een klein stukje in moeten draaien, net zolang totdatie goed loopt.
Ik weet het, het afstellen is het moeilijkste van allemaal, je kunt het alleen door ervaring leren. Je zult zien dat het steeds simpeler wordt. Ik hoop je goed te hebben geholpen, en hoop dat andere mensen mij aan kunnen vullen.
Succes

 
MTX-speed 5-10-2004 20:49 Print reply

Posts: 1229
oowja, een goede manier om je shoke vast te laten houden is door middel van bijvoorbeeld een knijper. Een beter oplossing is om een tyre-raps (in de volksmond een "tijrip" rond het rubberen hoesje om je shokeklep te doen.
 
Joscross 5-10-2004 20:55 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Verhaal




Ehm je legt het allemaal leuk uit maar je heb het alleen maar over de fijne afstelling
Hier bereik je weinig mee als je een verkeerde sproeier heb

Topic starter lees de afstel faq's even door.
 
dietdb 6-10-2004 17:51 Print reply

Posts: 74
kan het ook zijn dat hij te weinig benzine krijgt ?

AL bedankt voor de reactie's
 

Dit topic is 741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved