Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - "kleine vragen"topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 982 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #22475 - "kleine vragen"topic
Pagina 144 van 208
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 206, 207, 208Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 114442 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FazuL NSR 16-1-2005 17:41 Print reply

Posts: 2046
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r

ik heb nu al een tijdje een nieuwe cilinder. Maar hij heeft niet echt veel compressie, in het begin ook al niet, ik denk dat dat komt omdat de zuiger niet helemaal 'bovenaan' komt. ik hb er even een ilustratie gemaakt:

dit lijkt mij niet echt goed. Het plaatje is wel overdereven getekent zodat je goed kunt zien wat het probleem is. in het echt zit er iets van 4 mm ruimte tussen de zijkant van de zuiger en de bovenkant van de cilinder. het bovenste punt van de zuiger ligt ongeveer gelijk aan de bovenkant van de cilinder.

edit: img_large

Dit bericht is ge-edit door S1lv3r op 16-1-2005 16:30

jij kan mooi tekenen
die avatar ook gepaint?
 
jurgheinz 16-1-2005 17:48 Print reply
Posts: 992
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

[...]


mbx = 12
ns1 = 13



thanx
 
NX 125 16-1-2005 18:55 Print reply

Posts: 987
kheb gehoord van iemand da die zijn zijger had gekopvlakt in de draaibank
-maar nu is mijn vraag hoeveel dat ijgenlijk zou maken bij een ori 50 cc
-en hoeveel mag je er max van afdoen
-en moet het vlak dan ook trug bol staan of mag het gewoon rect af zijn

 
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel
puch_master 16-1-2005 18:58 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NX 125

kheb gehoord van iemand da die zijn zijger had gekopvlakt in de draaibank
-maar nu is mijn vraag hoeveel dat ijgenlijk zou maken bij een ori 50 cc
-en hoeveel mag je er max van afdoen
-en moet het vlak dan ook trug bol staan of mag het gewoon rect af zijn



je zuiger afvlakken ik denk dat je de cil. kop bedoeld...
 
Toyota AE86 Levin coupé
MT5-honda_pwnz 16-1-2005 19:07 Print reply

Posts: 1595
maakt het uit hoe je de wals terugzet als je er een 6bak in hebt gebouwt?
 
arabesk 16-1-2005 19:25 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-honda_pwnz

maakt het uit hoe je de wals terugzet als je er een 6bak in hebt gebouwt?


der moet wel een wals in voor een 6 bak, en anders zie ik niet hoe je die verkeerd kan steken?
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
S1lv3r 16-1-2005 20:30 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

en waar trek jij uit dat je niet veel compressie hebt?



met een compressiemeter gemeten
 
S1lv3r 16-1-2005 20:31 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FazuL NSR

[...]

jij kan mooi tekenen
die avatar ook gepaint?

ja :P, paint owns
 
S1lv3r 16-1-2005 20:58 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Eerst opmeten hoever ie nu werkelijk vd bovenkant vd cilinder afkomt (schuifmaat ofzo, wees creatief).
Dan kijken hoever de verbrandingsruimte in je kop valt (hoe diep dat richeltje in je kop is, als er 1 in zit).
En dan zorgen dat er tussen de bovenkant vd zuiger en de buitenkant vd verbrandingsruimte ongeveer een mm overblijft.


ik heb het nog nuiet opgemeten maar het zal rond de 2,5 mm liggen. maaar ik heb wel een zuiger met een hele ronde bovenkant.
En hoeduur is dat afdraaine van de cilinder eigenlijk.
 
MT5-honda_pwnz 16-1-2005 21:37 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arabesk

[...]


der moet wel een wals in voor een 6 bak, en anders zie ik niet hoe je die verkeerd kan steken?

ja er zitten toch 5 van die pinnetjes aan moeten die op 1 of anderemanier staan of boeit dat gewoon niet omdat je gewoon terug kan schakelen enz..
 
S1lv3r 17-1-2005 15:03 Print reply

Posts: 5213
oke, ik denk dat veel mensen mijn probleem gister wel hebnben gelezen, ik heb er nu ook even wat foto's van gemaakt:

en

Het is toch iet minder overdreven dan ik gister zei. Maar het lijk me nog steeds te veel. Die rand die je tussen de zuiger en de bovenkant van de cilinder ziet is wel 2+mm(bovenste plaatje.
 
Joostvdw 17-1-2005 15:09 Print reply

Posts: 4789
wat veel belangrijker is, is de afstand tussen kop en zuiger, die moet (geloof ik) ideaal staan op .6mm ofzo,

maar voordat je zoiets gaat doen, koop eerst een fatsoenlijke zuiger, die hebben al vlakkere kop en is et allemaal wat makkelijker aan te passen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Neonlampje 17-1-2005 15:11 Print reply

Posts: 14825
.6 is de max.. maar niet altijd ideaal, dit zou ik eerder bij lc doen dan bij ac.. bij ac ga ik vaak niet lager dan .7 (en soms .6 al blijkt dat hij niet pingelt)

Verder is er nie tzoveel mis met de zuiger, gewoon de kop met dezelfde radius draaien.
 
S1lv3r 17-1-2005 15:12 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

wat veel belangrijker is, is de afstand tussen kop en zuiger, die moet (geloof ik) ideaal staan op .6mm ofzo,

maar voordat je zoiets gaat doen, koop eerst een fatsoenlijke zuiger, die hebben al vlakkere kop en is et allemaal wat makkelijker aan te passen


lkker dan, die zuiger heeft me 30 eu gekost bij 50cc.nl..

 
S1lv3r 17-1-2005 15:13 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

.6 is de max.. maar niet altijd ideaal, dit zou ik eerder bij lc doen dan bij ac.. bij ac ga ik vaak niet lager dan .7 (en soms .6 al blijkt dat hij niet pingelt)

Verder is er nie tzoveel mis met de zuiger, gewoon de kop met dezelfde radius draaien.


ik moet dus en da cilinder laten afdraaien en de kop?
 

Dit topic is 114442 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 144 van 208
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 206, 207, 208Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved