Bullet |
23-9-2004 22:06 |
 Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roxy
[...]
zo n palletje is zo klein en niet in het zicht liggend (bij auto) staat vaak niet op zo n tekening
bij AM6 is anders, die balletje zit op je schakelwals en word op z'n plaats gehouden door een veertje.
dus volgens mij is gewoon je veer versleten
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
roxy |
23-9-2004 22:07 |
 Posts: 248 |
ga ik naar kijken, doe het morgen denk ik wel. anders komt het er niet van
|
|
|
|
kawa 50 |
23-9-2004 22:09 |
 Posts: 400 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vincents
leg jij mij dan eens uit hoe een versnellings bak werkt.
volgens mij.. ben ook maar een prutser maja ..schakel je hem in en zorgt de singromessing ring er voor dat hij er soepel in valt en er in blijft. hoe doet een brommer dat dan? het is niet een kwestie van er in rossen lijkt me.
Synchromessen zorgen ervoor dat beide tandwielen dezelfde toerental hebben voordat ze in elkaar aangrijpen. Dat is bij een auto nodig omdat die een grote zware koppeling hebben die niet zo gauw in toerental veranderd als bij een motor/brommer. En dat een brommer geen synchromessen heeft, heeft ook met de bediening te maken...
|
|
|
|
RJ Tuning |
23-9-2004 22:09 |
 Posts: 3242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
tijdens het schakelen of gewoon tijdens het rijden?
tijdens het schakelen
|
|
|
|
SendaMax |
23-9-2004 22:11 |
 Posts: 1592 |
Ik heb leren schakelen met AM(5) maar dat is hetzelfde als 6, tussen elke versnelling zit die vrij, vrij verrot denk je, maar als je er op leert schakelen weet je niet wat iedereen moeilijk doet. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik reed laatst op de Rieju van RJ tuning.. ik had geen problemen, terwijl hij hier net zegt dat hij er eerst wel last van had.
Bekijk het zo:
Je hebt
-Automaat
-schakel
-AM
Dit bericht is ge-edit door TO THA MAXXX op 23-9-2004 22:12
|
|
|
|
roxy |
23-9-2004 22:15 |
 Posts: 248 |
heb voor het eerst op een sm gereden van THE RED POWER. daarna alleen op mn eigen bijna. nu heb ik er alleen veel meer last van als op het begin. dat is niet een kwestie van erin rossen denk ik.
eerst lukte het ook als ik met hakken (15 cm) kloote schoenen dus pijn aan je voeten schakelde. en dan kon je nou niet egt rossen
|
|
|
|
Bullet |
23-9-2004 22:18 |
 Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning
[...]
tijdens het schakelen
rammen
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
SendaMax |
23-9-2004 22:19 |
 Posts: 1592 |
Nee man, je moet gevoel voor het beestje hebben:P
|
|
|
|
roxy |
23-9-2004 22:23 |
 Posts: 248 |
ook is het een klote rieju, van je brommer moet je houden en zelfs nog liever behandelen dan je vriendje. je moet hem voeren, plezier gunnen in het bos, lange afstanden rijden want hij moet nog iets van de wereld zien, knuffelen, uit elkaar slopen en nu ook weer een nieuw kleurtje
|
|
|
|
Roedi-Loerbeek |
23-9-2004 23:15 |
 Posts: 1492 |
Ja precies, je moet hem soms een beetje krachtvoer geven
maareh mijn rieju heeft niet van die taffarelen dat hij uit de versnelling schiet. dus zal wel aan bepaalde am6 blokken liggen, heb trouwens ook gehoord dat er verschil zit in de krukassen van een am blok. je hebt dan een lichte en een zware krukas.
|
|
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT |
|
Apriliars105 |
23-9-2004 23:19 |
 Posts: 6111 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TO THA MAXXX
Ik heb leren schakelen met AM(5) maar dat is hetzelfde als 6, tussen elke versnelling zit die vrij, vrij verrot denk je, maar als je er op leert schakelen weet je niet wat iedereen moeilijk doet. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik reed laatst op de Rieju van RJ tuning.. ik had geen problemen, terwijl hij hier net zegt dat hij er eerst wel last van had.
Bekijk het zo:
Je hebt
-Automaat
-schakel
-AM
Dit bericht is ge-edit door TO THA MAXXX op 23-9-2004 22:12
Dat laatste slaat toch nergens op? AM6 schakelt gewoon goed, alleen moet je hem er wat harder induwen (zoals al 800 keer is gezegd)
|
|
As finishing touch, God created the Dutch |
|
Dr_wieb |
24-9-2004 11:25 |
Posts: 162 |
nee je moet zorgend at je schakelpedaal supersoepel is want dat veertje wat het pedaal weer terugbrengt naar middenpositie is slap en daardoor schiet die dus niet goed in de versnelling als het pedaal nog te hoog of te laag staat.
dus alle mensen met een rs of andere am brommer moeten ff het pedaaltje smeren en anders die bout wat losser draaien.
tja en schakelen zelf is ook vak apart ik voel ondertussen wel of die erin zit of niet want je kan bijv met 1 zacht klikje schakelen en dan zit die er half in en rijdt wel totdat die in ze powerband komt dan schiet die eruit, dus je kan of 1 harde tik geven of 2 zachte tikjes per versnelling.
maarja das gewoon op gevoel schakelen en duurt lang.
wat je ook kan doen is je versnellingen andersom laten schakelen door de schakelstang aan de bovenkant van je blok je plaatsen ipv de onderkant want dan kan je naar beneden trappen om op te schakelen en heb je wat minder gevoel nodig omdat die er dan wat sneller inschiet. maarja niet als ene lompe boer gaan trappen want das ook niet echt bevordelijk voor je bak.
er is ook een manier om de bak supersoepel te laten schakelen door in het blok iets weg te laten(maar weet zelf niet wat) of wat al eerder is gezegd schakelwals vervangen voor een andere.
|
|
|
|
mtxr2rijder |
24-9-2004 12:02 |
 Posts: 133 |
vriend van mij had hetzelfde:het armpje dat tegen het schakelbloempje aandrukte zat verkeerdom, misschien dat ze dit in de fabriek van rieju verkeerd gedaan hebben?
|
|
|
|
honda_power |
24-9-2004 14:05 |
 Posts: 52 |
dat soort problemen krijg je met am6 knommel als je een nieuw model brommer aanschaft waarom dan rieju?  hal in godsnaam een derbi dat  en heb je geen problemen mee
Dit bericht is ge-edit door honda_power op 24-9-2004 14:05
|
|
Waaaaaaaaaawww i feel good! |
|
Bullet |
24-9-2004 14:24 |
 Posts: 12150 |
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|