Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - KX 250cc begrenzen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 535 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22059 - KX 250cc begrenzen?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2860 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

de_koen 14-9-2004 11:06 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

[...]


Dit heeft niets met de smering te maken !!

In Duitsland worden motoren ook zo begrensd.


als je zeg maar je inlaat tot 1/4 verkleint, krijgt hij 3/4 minder benzine, en 3/4 minder olie. Bij een 2takt komt koeling en smering van de zuiger nogal nauw.right

4takten kan je zo makkelijk begrenzen idd, maar bij een 2takt zou ik toch niet te klein gaan, omdat hij gewoon armer loopt dan, en warm loopt

of hoe denk jij er over ?

 
Honda 5-Bak te koop
FoX-racing 14-9-2004 11:20 Print reply

Posts: 1034
400? is te weinig voor een kawa uit 91

dat kan gewoon niet (of die gene is een heel erg dom iemand)

je kan hem kopen en dan als die goed loopt niet op gaan crossen anders gaat alles naar de klote

en dan proberen op te knappen (denk maar niet dat het motorblok nog goed is voor die 400?)
maar dat gaat je veel geld kosten en dan moet je er wel op durfen rijden en ik vin het ook niet zo fijn op 250 rijden

mijn advies koop een goedkope 125cc

hondaatje ofzo 125 vanaf het bouwjaar '90 of jonger. met een prijsje van zon 800 tot 1000 euro dan als je geluk heb heb je wel een goeie

(meestal niet die bakken worden mee geracht maarja)

 
\ XL500 | CR125 /
de_koen 14-9-2004 11:23 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FoX-racing

400? is te weinig voor een kawa uit 91
so ik heb ze ook al voor ongeveer die prijs gehad
dat kan gewoon niet (of die gene is een heel erg dom iemand) ding moest buiten, mensen verhuisden, andere had geld nodig voor auto

je kan hem kopen en dan als die goed loopt niet op gaan crossen anders gaat alles naar de klote
bullshit het is een crosser

en dan proberen op te knappen (denk maar niet dat het motorblok nog goed is voor die 400?)
mijn blokken zijn nooit stuk gelopen
maar dat gaat je veel geld kosten en dan moet je er wel op durfen rijden en ik vin het ook niet zo fijn op 250 rijden
125 rijd idd lichter, maar je mist een hoop koppel

mijn advies koop een goedkope 125cc

hondaatje ofzo 125 vanaf het bouwjaar '90 of jonger. met een prijsje van zon 800 tot 1000 euro dan als je geluk heb heb je wel een goeie

(meestal niet die bakken worden mee geracht maarja) als je kijkt wat je koopt moet je geen geluk hebben...


 
Honda 5-Bak te koop
Nasic 14-9-2004 14:02 Print reply
Posts: 890
2takt is zeker niet op gaschuif te begrenzen. ik hield met mijn rs250 ook nog 45pk over (van de 60), nadat de schuiven nog maar 3mm omhoog konden.

lager kon ook niet, want dan duurde de run te lang.


 
Ducati 900SS
Neonlampje 14-9-2004 14:06 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


als je zeg maar je inlaat tot 1/4 verkleint, krijgt hij 3/4 minder benzine, en 3/4 minder olie. Bij een 2takt komt koeling en smering van de zuiger nogal nauw.right

4takten kan je zo makkelijk begrenzen idd, maar bij een 2takt zou ik toch niet te klein gaan, omdat hij gewoon armer loopt dan, en warm loopt

of hoe denk jij er over ?

Opzich heb je wel gelijk, maar als hij 3/4 minder toeren maakt, dan boeit het toch niet?
 
de_koen 14-9-2004 14:36 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
Opzich heb je wel gelijk, maar als hij 3/4 minder toeren maakt, dan boeit het toch niet?


nee, idd, maar dat is niet het geval
 
Honda 5-Bak te koop
Rudy 14-9-2004 14:39 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


dat is nogal zeer aan de goedkope kant idd ja

als je van dat xretje op die 250 stapt, ga je eerste maanden alleen maar schrik hebben, geloof me maar, rij zelf met kx 250 '92...

plaatje in spruitstuk, icm met luchfilterbak voor 3/4 toemaken, zal al veel doen idd


Aan de andere kant went vermogen wel heel snel...., maar als je werkelijk nog nooit op een crosser gereden heb is een 250 vragen om problemen , zeker als je 15 ben (of je moet van gips houden ).
Als je een poosje 125 gereden heb en je kan fatsoenlijk met zo'n ding rijden is een 250 helemaal niet zo'n probleem , je heb zelf de gashandle in de hand natuurlijk .
Ik vind mijn huidige yz qua sturen eigelijk weinig anders rijden als die 125 die ik hiervoor had , daarvoor hoef je het dus niet te laten (gewichtverschil is maar een 8kg ofzo...)

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
de_koen 14-9-2004 14:40 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

[...]


Aan de andere kant went vermogen wel heel snel...., maar als je werkelijk nog nooit op een crosser gereden heb is een 250 vragen om problemen , zeker als je 15 ben (of je moet van gips houden ).
Als je een poosje 125 gereden heb en je kan fatsoenlijk met zo'n ding rijden is een 250 helemaal niet zo'n probleem , je heb zelf de gashandle in de hand natuurlijk .
Ik vind mijn huidige yz qua sturen eigelijk weinig anders rijden als die 125 die ik hiervoor had , daarvoor hoef je het dus niet te laten (gewichtverschil is maar een 8kg ofzo...)


ja maar jouw yz is 10jaar jonger
 
Honda 5-Bak te koop
Rudy 14-9-2004 14:43 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]

ja maar jouw yz is 10jaar jonger


Daar moet ik je idd gelijk in geven... , ik heb toen ik bij die motorzaak nog werke wel eens gereden op wat eind 80-begin 90 250jes maar vond dat toen de tijd helemaal niets (terwijl ik dus al een 1-1.5jaar 125 reed).
Ze stuurde verrot en trilde behoorlijk hard, maargoed dat is ook al een aardige poos geleden .

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
de_koen 14-9-2004 14:44 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

[...]


Daar moet ik je idd gelijk in geven... , ik heb toen ik bij die motorzaak nog werke wel eens gereden op wat eind 80-begin 90 250jes maar vond dat toen de tijd helemaal niets (terwijl ik dus al een 1-1.5jaar 125 reed).
Ze stuurde verrot en trilde behoorlijk hard, maargoed dat is ook al een aardige poos geleden .


ja opzich vind ik mijn kx250 ook wel zwaar sturen tov een 125 van dat jaar, maja, is toch meer bedoeld voor enduro, en dan heb je koppel nodig
 
Honda 5-Bak te koop
Jonmtx 14-9-2004 14:54 Print reply

Posts: 168
jullie zeggen allemaal dat begrenzen geen nut heeft, hoe word een motor dan 'geknepen' om onder de 25kW te komen?
 
Tsxdude AKU MicheL 14-9-2004 14:58 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

400? is te weinig voor een kawa uit 91
so ik heb ze ook al voor ongeveer die prijs gehad






Dan zijn ook belgen?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Rick 14-9-2004 14:59 Print reply

Posts: 3788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jonmtx

jullie zeggen allemaal dat begrenzen geen nut heeft, hoe word een motor dan 'geknepen' om onder de 25kW te komen?


dat zijn 4takten, geen 2takten
lees eerst et topic es door ;p
en geen crossmotoren iig

Dit bericht is ge-edit door Rick op 14-9-2004 15:00
 
Ride like your ass is on fire!!!
Ollie 14-9-2004 15:00 Print reply

Posts: 2468
Is volgens jullie niet echt handig denk ik om een 250 te gaan begrenzen, denk dat ik hem beter niet kan kopen dan of ik moet er een ander blok inbeunen. Heb al wel een aantal keer op een 125cctje gereden verder veel op me eigen 100cc en mijn 80tje.
Maar denk dat een 250 toch wat te hoog gegrepen gezien mijn ervaringen.....

Maja mss maar gewoon kopen en degene die 't blok van de 250 (plaatjes moet je wel ff vervangen) kopen wilt, of ruilen wilt zegt 't maar, wel min. 80cc dan eh
 
voederbiet 14-9-2004 15:04 Print reply

Posts: 10000
ik zou gewoon die 250 kope en ruile tegen een 125
 
BF is gewoon een kk site

Dit topic is 2860 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved