ik heb toch eens effe die cilinder eraf gehaald om te kijken of hij vast was gelopen, de cilinder zelf is nog helemaal mooi glas alleen op de zuiger zitten precies op de plaatsen waar geen poorten in de cilinder zitten wat brede erg ondiepe schaafplekken, is dit erg?? loopt van ongeveer 3 mm vanaf de onderkant van de zuiger tot 2 mm onder de zuigerveren
je kunt daar wel gewoon mee rijden, misschien moet je je zuigerveer vervangen, en je kunt eventueel waar de schaafplekken zitten hele kleine ondiepe putjes boren (kleiner dan een mm breed, en een halve diep ofso) dit voor extra smering op die plekken....
Zekerweten schaafplekken ?
EN ook met een beetje een donkere kleur ?
Dan heb je te kort ingereden, en als je dan ineens meteen volgas gaat gasse na 100km loopt ie vast /warmloper jah!
Of je had er een iets te kleine sproeier in, dan is de kans op warmlopers ook een stuk groter.
sproeier is te groot en ik rijd met 1:30 a 1:40 mengsmering en ik kon die schaafplekken eigenlijk niet voelen en ze waren hetzelfde van kleur als de rest van de zuiger
Lelijke plekken op zuiger een beetje polijsten en het werkt wel weer goed. Ik heb het ook wel eens gehad op een zuiger, toen had ik ook een warmloper gehad (mijn kop lekte koelvloeistof en daardoor zat er niks meer in m'n radiateur)
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Hmmm. Het ziet er naar uit dat je niet goed hebt warm gereden. De zuiger zet sneller uit dan je cilinder. Als je niet goed warm rijd zet de zuiger te erg uit met alle gevolgen van dien...