Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 253 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 93 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 92, 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 235705 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 14-4-2011 21:54 Print reply

Posts: 5713
hoe werkt een gradenschijf? ik kan er niet exact achter komen met de search?

ik heb net wel geprobeerd, ik zette de zuiger in bdp en dan zette ik op het blok een streepje waar de 0 stond van de gradenschijf

daarna terugdraaien totdat de uitlaatpoort open stond

is dit goed? want als ik dan mijn uitlaatpoort hoger zou maken heb ik nog hetzelfde aantal graden op deze manier

en mijn spoelers en boostpoort kan niet want die gaan (nou nog) niet open
 
faster than a bullet!
JB1 14-4-2011 22:03 Print reply

Posts: 14881
Dink op 0 zetten als je poort net opengaat
Dan doordraaien tot je poort weer dichtgaat
En dan kijken op hoeveel graden hij staat.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Paul de Salmiakbal 14-4-2011 22:04 Print reply

Posts: 5285
Das toch niet zo moeilijk?
Je zet je zuiger in BDP, dan zet je je gradenschijf op het vliegwiel en dan doe je een streepje op het carter waar de 0 graden staat. Daarna draaien aan het vliegwiel totdat de uitlaatpoort open gaat en dan kijken hoeveel graden er nu bij dat streepje aangeeft. Dat aantal keer 2 en 360-dat getal is je uitlaattiming.
 
Marcooow 14-4-2011 22:07 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Das toch niet zo moeilijk?
Je zet je zuiger in BDP, dan zet je je gradenschijf op het vliegwiel en dan doe je een streepje op het carter waar de 0 graden staat. Daarna draaien aan het vliegwiel totdat de uitlaatpoort open gaat en dan kijken hoeveel graden er nu bij dat streepje aangeeft. Dat aantal keer 2 en 360-dat getal is je uitlaattiming.


ik wou het zeker weten want hierboven word dus al wat anders vertelt

of kom het op hetzelfde neer?
 
faster than a bullet!
Paul de Salmiakbal 14-4-2011 22:14 Print reply

Posts: 5285
Ja.
De manier van JB is eig iets directer, mja ik neem graag omwegen

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 14-4-2011 om 22:16 uur.
 
JB1 14-4-2011 22:21 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Ja.
De manier van JB is eig iets directer, mja ik neem graag omwegen

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 14-4-2011 om 22:16 uur.


Jouwe is qua draaien misschien wat preciezer --> minder kans op schuiven etc.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marcooow 16-4-2011 12:15 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Das toch niet zo moeilijk?
Je zet je zuiger in BDP, dan zet je je gradenschijf op het vliegwiel en dan doe je een streepje op het carter waar de 0 graden staat. Daarna draaien aan het vliegwiel totdat de uitlaatpoort open gaat en dan kijken hoeveel graden er nu bij dat streepje aangeeft. Dat aantal keer 2 en 360-dat getal is je uitlaattiming.


ik heb geprobeerd wat je zei,

zuiger in bdp, streepje op het carter waar de 0 stond, dan draaien tot de uitlaatpoort helemaal open is, dan kom ik op odp

dus 180 graden (net iets minder maar laten we zeggen 180 ) zou ik dit keer 2 doen krijg ik 360,

dus mijn uitlaattiming is 0

wat doe ik verkeerd
 
faster than a bullet!
De Schout 16-4-2011 12:18 Print reply
Posts: 5326
draaien tot wanneer die open gaat, niet helemaal open is...

of draaien tot hij net opent, schijf op 0, doordraaien tot hij net sluit en je weet t ook.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Marcooow 16-4-2011 12:35 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
draaien tot wanneer die open gaat, niet helemaal open is...

of draaien tot hij net opent, schijf op 0, doordraaien tot hij net sluit en je weet t ook.


hartstikke bedankt ik ga zo even proberen
 
faster than a bullet!
kenny77 22-4-2011 0:17 Print reply

Posts: 29286
Morgen proberen fluitpoortjes in mijn yamaha cilindertje te beunen.
Maar het is erg krapjes tot de tapeindes, het zou net gaan, maar stel het gaat mis en ik krijg een gat naar de tapeindes toe.
(zijn voor de rest wel doorlopend dicht, dus met de pakking zou het wel gasdicht worden)

Het erg is dat?
Ik weet dat oude rotax cilinder de auxpoorten door de tapeindes hebben lopen, maarja vers koud mengsel is wat anders dan hete uitlaatgassen...
 
De Schout 22-4-2011 0:20 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Morgen proberen fluitpoortjes in mijn yamaha cilindertje te beunen.
Maar het is erg krapjes tot de tapeindes, het zou net gaan, maar stel het gaat mis en ik krijg een gat naar de tapeindes toe.
(zijn voor de rest wel doorlopend dicht, dus met de pakking zou het wel gasdicht worden)

Het erg is dat?
Ik weet dat oude rotax cilinder de auxpoorten door de tapeindes hebben lopen, maarja vers koud mengsel is wat anders dan hete uitlaatgassen...



als je het gasdicht krijgt zou ik er niet al te bang voor zijn. en anders gat van het tapeind iets opboren en een buisje er in slaan.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Pushpin 22-4-2011 0:20 Print reply
Posts: 841
ik heb niet echt verstand van tunen ofzo, maar zo als dat als je dat bij 1 kant hebt, zou dat niet het ritme zegmaar verstoren?

Denk aan rondvliegend mengsel
 
kenny77 22-4-2011 0:22 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]als je het gasdicht krijgt zou ik er niet al te bang voor zijn. en anders gat van het tapeind iets opboren en een buisje er in slaan.


Dat met het busje is inderdaad ook nog een mogelijkheid, dan ga ik het gewoon eens proberen, thnx.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-4-2011 om 0:33 uur.
 
Marcooow 22-4-2011 9:57 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pushpin
ik heb niet echt verstand van tunen ofzo, maar zo als dat als je dat bij 1 kant hebt, zou dat niet het ritme zegmaar verstoren?

Denk aan rondvliegend mengsel


1 kant?

fluitpoorten worden aan allebij de kanten van de uitlaatpoort gemaakt, dus er zitten er 2
 
faster than a bullet!
brommenator 22-4-2011 10:05 Print reply
Posts: 71
Hallo,

Ik ben bezig met tunen van een derbi hunter cilinder, maar moet alleen de slag van de krukas weten en de lengte van de drijfstang. Weet iemand dit? Gr
 

Dit topic is 235705 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 93 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 92, 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved