Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 661 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 85 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 292892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 11-6-2010 21:40 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Zoals het nu is staan je spoelpoorten maar voor 1/5 open, dan heb je toch zeer weinig vulling?

afbeelding

Kenny zei net dat zijn zuiger op het BDP staat op deze foto, dat lijkt me niet een goede vulling?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-6-2010 om 21:36 uur.


We kijken hier vanaf de onderkant van de cilinder.
Als de zuiger in odp staat dan gaan de spoelpoorten dus wel degelijk helemaal open.

Vraag nog maar even eronder plakken, mocht hij nu over het hoofd worden gezien:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik was een beetje na aan het denken over mijn nsr cilinder.

Opzich zit er nog ruimte voor poorten, nu was ik aan het denken om onder de spoelpoorten extra spoelpoortjes te maken die vanuit het membraan huis komen.
(waarom , geen idee dat kom ik hier juist vragen. )

Ongeveer aux poorten idee, alleen dat recht de cilinder in.

Deze poorten zouden dan alleen open gaan als de zuiger in bdp zit.
Nu was ik aan het zoeken op internet en nu lijkt het wel te bestaan , maar meer zinnigs dan enkele plaatjes kan ik niet vinden.

Mijn idee:

zuiger dan in bdp:




hier moeten de kanalen beginnen:


en komen hier uit.




De poorten zijn nu alleen maar erin getekend met de stift, ik heb niet gelet op de vorm of grote, maar alleen ter illustratie.

Foto's die ik op internet vond:










Maar ik kan niks vinden of het zou helpen?
Of dat het juist slecht zou zijn.

Ze zijn namelijk wel maar voor een korte duur geopend.
Ze sluiten wel weer af als de zuiger omlaag gaat, dus lijkt me dat hier minder kans is dat het mengsel de verkeerde kant opgaat dan bijv. auxpoorten?

Kunnen jullie misschien jullie mening hierover geven?

Bijvoorbeeld, zou het zinvol zijn of juist niet, welke grote ze moeten hebben, eventuele hoek die ze moeten hebben, etc.

Alvast bedankt.




Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-6-2010 om 21:44 uur.
 
gprnick 11-6-2010 21:40 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
[...]


odp op dode punt ?
bdp ??


onderste dode punt
bovenste dode punt
 
Paul de Salmiakbal 11-6-2010 21:41 Print reply

Posts: 5285
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar als je zuiger op het bdp punt staat op die tekening, en dat vierkante geval waar ''zuiger'' op staat je zuiger is, klopt er iets niet helemaal
Je weet toch wel dat bdp bovenste dode punt betekent he?
 
BenjaminDG 11-6-2010 21:46 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar als je zuiger op het bdp punt staat op die tekening, en dat vierkante geval waar ''zuiger'' op staat je zuiger is, klopt er iets niet helemaal
Je weet toch wel dat bdp bovenste dode punt betekent he?




Zuiger staat in bdp, de lijn boven het woordje zuiger is de ONDERKANT van de zuiger maar zoals ik al zei had ik geen zin om al de contouren van de zuiger na te tekenen.







Met een beetje moeite kunnen jullie toch zien dat mijn principe schets gebaseerd is op zijn foto.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-6-2010 om 21:50 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Paul de Salmiakbal 11-6-2010 21:48 Print reply

Posts: 5285
Als je dat dan zou opvullen met epoxy shizzle zou je ook meteen weer een lagere spoeltiming krijgen.
 
honda fryslan 11-6-2010 21:50 Print reply

Posts: 1914
punt 1 wie tekent er nou zo? (Belg)?
punt 2 Mocht het zo zijn dat de spoelers niet compleet openen dan prop je de cilinder niet vol maar haal je eerder een stukje van je zuiger af of een gat er in lijkt mij? of je timing moet echt slecht zijn..

Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 11-6-2010 om 21:51 uur.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
BenjaminDG 11-6-2010 21:51 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Als je dat dan zou opvullen met epoxy shizzle zou je ook meteen weer een lagere spoeltiming krijgen.


Nu hebben de spoelpoorten eigenlijk weinig nut wanneer de zuiger op het bdp staat ze voor 4/5 bedekt worden.

Fryslan: ik denk niet dat hij nog in zijn zuiger kan dremelen zoals je kan zien op de foto's.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-6-2010 om 21:58 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Paul de Salmiakbal 11-6-2010 21:53 Print reply

Posts: 5285
Volgens mij hebben de spoelpoorten ook geen reet te doen als de zuiger op het bdp punt staat?
 
BenjaminDG 11-6-2010 22:02 Print reply

Posts: 4605
Ja laat maar ik zie dat ik mis was, dus vergeet maar alles wat ik hier heb neergeschreven

Ben sinds 6 uur wakker, beetje examenkoorts denk ik
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 11-6-2010 22:06 Print reply

Posts: 29286
Gelukkig, ik dacht al dat ik helemaal gek aan het worden was.

Nu is het dus afwachten , op iemand die iets over mijn vraag weet.
 
De Schout 11-6-2010 22:06 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Nu heeft hij spoelpoorten die eigenlijk weinig nut hebben omdat de zuiger ze voor 4/5 bedekt wanneer hij op het bdp staat.

Fryslan: ik denk niet dat hij nog in zijn zuiger kan dremelen zoals je kan zien op de foto's.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-6-2010 om 21:54 uur.


jij wilt mengsel gaan circuleren, vanuit het carter, door de spoelkanalen, onder de zuiger en terug het carter in

@ kenny, ik weet dat er ook zulk soort poorten in m'n yz125 uit '82 zitten, dat zijn vrij hoge smalle poorten. meer het idee van een inlaat poort met 2 spijlen ipv eentje zoals je die nu hebt.

meer dan een vage ebay foto kan ik niet vinden..

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 11-6-2010 om 22:10 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 11-6-2010 22:10 Print reply

Posts: 29286
Die cilinder heb ik inderdaad hier ook al eens gezien.
Zo een toch?



Zou dit nog mogelijk wat winst kunnen opleveren zoals ik het bedoel, of is het vergeefse moeite?

Edit: ow haha, had ik al de iets betere foto.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-6-2010 om 22:10 uur.
 
BenjaminDG 11-6-2010 22:10 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


jij wilt mengsel gaan circuleren, vanuit het carter, door de spoelkanalen, onder de zuiger en terug het carter in

@ kenny, ik weet dat er ook zulk soort poorten in m'n yz125 uit '82 zitten, dat zijn vrij hoge smalle poorten. meer het idee van een inlaat poort met 2 spijlen ipv eentje zoals je die nu hebt.


Neen ik was mis, even een zwak moment zoals ze bij ons zeggen

 
Vlaanderen vrij!
Niek de Wildt 12-6-2010 1:28 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


We kijken hier vanaf de onderkant van de cilinder.
Als de zuiger in odp staat dan gaan de spoelpoorten dus wel degelijk helemaal open.

Vraag nog maar even eronder plakken, mocht hij nu over het hoofd worden gezien:

[...]




Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-6-2010 om 21:44 uur.


Graham Bell Performance tuning pagina 45 t/m 49
 
Derbi-Olaf 12-6-2010 11:07 Print reply

Posts: 14999
Kenny, die suzuki RM250 cilinder heeft zoiets als jij wil maken maar dan wat groter, het werkt wel, maar gezien jij toch een spijl in je inlaat hebt zou ik hem gewoon verbreden, en geen extra poortjes erbij maken.

Mits die spijl dik genoeg kan die inlaat wel flink de breedte in.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 292892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 85 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved