Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 85 van 95
|
Dit topic is 292892 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kenny77 |
11-6-2010 21:40 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Zoals het nu is staan je spoelpoorten maar voor 1/5 open, dan heb je toch zeer weinig vulling?
afbeelding
Kenny zei net dat zijn zuiger op het BDP staat op deze foto, dat lijkt me niet een goede vulling?
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-6-2010 om 21:36 uur.
We kijken hier vanaf de onderkant van de cilinder. 
Als de zuiger in odp staat dan gaan de spoelpoorten dus wel degelijk helemaal open.
Vraag nog maar even eronder plakken, mocht hij nu over het hoofd worden gezien:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik was een beetje na aan het denken over mijn nsr cilinder.
Opzich zit er nog ruimte voor poorten, nu was ik aan het denken om onder de spoelpoorten extra spoelpoortjes te maken die vanuit het membraan huis komen.
(waarom , geen idee dat kom ik hier juist vragen. )
Ongeveer aux poorten idee, alleen dat recht de cilinder in.
Deze poorten zouden dan alleen open gaan als de zuiger in bdp zit.
Nu was ik aan het zoeken op internet en nu lijkt het wel te bestaan , maar meer zinnigs dan enkele plaatjes kan ik niet vinden.
Mijn idee:
zuiger dan in bdp:


hier moeten de kanalen beginnen:

en komen hier uit.

De poorten zijn nu alleen maar erin getekend met de stift, ik heb niet gelet op de vorm of grote, maar alleen ter illustratie.
Foto's die ik op internet vond:




Maar ik kan niks vinden of het zou helpen?
Of dat het juist slecht zou zijn.
Ze zijn namelijk wel maar voor een korte duur geopend.
Ze sluiten wel weer af als de zuiger omlaag gaat, dus lijkt me dat hier minder kans is dat het mengsel de verkeerde kant opgaat dan bijv. auxpoorten?
Kunnen jullie misschien jullie mening hierover geven?
Bijvoorbeeld, zou het zinvol zijn of juist niet, welke grote ze moeten hebben, eventuele hoek die ze moeten hebben, etc.
Alvast bedankt.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-6-2010 om 21:44 uur.
|
|
|
|
gprnick |
11-6-2010 21:40 |
 Posts: 3360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
[...]
odp op dode punt ?
bdp ??
onderste dode punt
bovenste dode punt
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
11-6-2010 21:41 |
 Posts: 5285 |
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar als je zuiger op het bdp punt staat op die tekening, en dat vierkante geval waar ''zuiger'' op staat je zuiger is, klopt er iets niet helemaal 
Je weet toch wel dat bdp bovenste dode punt betekent he?
|
|
|
|
BenjaminDG |
11-6-2010 21:46 |
 Posts: 4605 |
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Paul de Salmiakbal |
11-6-2010 21:48 |
 Posts: 5285 |
Als je dat dan zou opvullen met epoxy shizzle zou je ook meteen weer een lagere spoeltiming krijgen.
|
|
|
|
honda fryslan |
11-6-2010 21:50 |
 Posts: 1914 |
punt 1 wie tekent er nou zo? (Belg)?
punt 2 Mocht het zo zijn dat de spoelers niet compleet openen dan prop je de cilinder niet vol maar haal je eerder een stukje van je zuiger af of een gat er in lijkt mij? of je timing moet echt slecht zijn..
Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 11-6-2010 om 21:51 uur.
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
BenjaminDG |
11-6-2010 21:51 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Als je dat dan zou opvullen met epoxy shizzle zou je ook meteen weer een lagere spoeltiming krijgen.
Nu hebben de spoelpoorten eigenlijk weinig nut wanneer de zuiger op het bdp staat ze voor 4/5 bedekt worden.
Fryslan: ik denk niet dat hij nog in zijn zuiger kan dremelen zoals je kan zien op de foto's.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-6-2010 om 21:58 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Paul de Salmiakbal |
11-6-2010 21:53 |
 Posts: 5285 |
Volgens mij hebben de spoelpoorten ook geen reet te doen als de zuiger op het bdp punt staat?
|
|
|
|
BenjaminDG |
11-6-2010 22:02 |
 Posts: 4605 |
Ja laat maar ik zie dat ik mis was, dus vergeet maar alles wat ik hier heb neergeschreven
Ben sinds 6 uur wakker, beetje examenkoorts denk ik
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
11-6-2010 22:06 |
|
De Schout |
11-6-2010 22:06 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Nu heeft hij spoelpoorten die eigenlijk weinig nut hebben omdat de zuiger ze voor 4/5 bedekt wanneer hij op het bdp staat.
Fryslan: ik denk niet dat hij nog in zijn zuiger kan dremelen zoals je kan zien op de foto's.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-6-2010 om 21:54 uur.
jij wilt mengsel gaan circuleren, vanuit het carter, door de spoelkanalen, onder de zuiger en terug het carter in
@ kenny, ik weet dat er ook zulk soort poorten in m'n yz125 uit '82 zitten, dat zijn vrij hoge smalle poorten. meer het idee van een inlaat poort met 2 spijlen ipv eentje zoals je die nu hebt.
meer dan een vage ebay foto kan ik niet vinden..
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 11-6-2010 om 22:10 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
kenny77 |
11-6-2010 22:10 |
 Posts: 29286 |
Die cilinder heb ik inderdaad hier ook al eens gezien.
Zo een toch?
Zou dit nog mogelijk wat winst kunnen opleveren zoals ik het bedoel, of is het vergeefse moeite?
Edit: ow haha, had ik al de iets betere foto.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-6-2010 om 22:10 uur.
|
|
|
|
BenjaminDG |
11-6-2010 22:10 |
|
Niek de Wildt |
12-6-2010 1:28 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
We kijken hier vanaf de onderkant van de cilinder. 
Als de zuiger in odp staat dan gaan de spoelpoorten dus wel degelijk helemaal open.
Vraag nog maar even eronder plakken, mocht hij nu over het hoofd worden gezien:
[...]
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-6-2010 om 21:44 uur.
Graham Bell Performance tuning pagina 45 t/m 49
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
12-6-2010 11:07 |
 Posts: 14999 |
Kenny, die suzuki RM250 cilinder heeft zoiets als jij wil maken maar dan wat groter, het werkt wel, maar gezien jij toch een spijl in je inlaat hebt zou ik hem gewoon verbreden, en geen extra poortjes erbij maken.
Mits die spijl dik genoeg kan die inlaat wel flink de breedte in.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Dit topic is 292892 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 85 van 95
|
|