Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 767 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 84 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 292884 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tobias Verhoef 3-6-2010 17:29 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Als ik het nut van die gaatjes snap zit je goed volgens mij


Het nut van die gaatjes is dat er mengsel bij de cilinderwand kan komen en dat koelt het spijltje af
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
kenny77 11-6-2010 20:46 Print reply

Posts: 29286
Ik was een beetje na aan het denken over mijn nsr cilinder.

Opzich zit er nog ruimte voor poorten, nu was ik aan het denken om onder de spoelpoorten extra spoelpoortjes te maken die vanuit het membraan huis komen.
(waarom , geen idee dat kom ik hier juist vragen. )

Ongeveer aux poorten idee, alleen dat recht de cilinder in.

Deze poorten zouden dan alleen open gaan als de zuiger in bdp zit.
Nu was ik aan het zoeken op internet en nu lijkt het wel te bestaan , maar meer zinnigs dan enkele plaatjes kan ik niet vinden.

Mijn idee:

zuiger dan in bpd:





hier moeten de kanalen beginnen:



en komen hier uit.




De poorten zijn nu alleen maar erin getekend met de stift, ik heb niet gelet op de vorm of grote, maar alleen ter illustratie.

Foto's die ik op internet vond:










Maar ik kan niks vinden of het zou helpen?
Of dat het juist slecht zou zijn.

Ze zijn namelijk wel maar voor een korte duur geopend.
Ze sluiten wel weer af als de zuiger omlaag gaat, dus lijkt me dat hier minder kans is dat het mengsel de verkeerde kant opgaat dan bijv. auxpoorten?

Kunnen jullie misschien jullie mening hierover geven?

Bijvoorbeeld, zou het zinvol zijn of juist niet, welke grote ze moeten hebben, eventuele hoek die ze moeten hebben, etc.

Alvast bedankt.
 
BenjaminDG 11-6-2010 20:53 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77

Kunnen jullie misschien jullie mening hierover geven?

Bijvoorbeeld, zou het zinvol zijn of juist niet, welke grote ze moeten hebben, eventuele hoek die ze moeten hebben, etc.

Alvast bedankt.


Op die foto's zit je zuiger dan daadwerkelijk in zijn bovenste dode punt?

Want normaal gezien moeten de spoelpoorten mooi gelijk staan met de spoeldoorgang van je zuiger, op die foto staan ze haast niet open.



Het zal zeker de vulling bevorden van je cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-6-2010 om 20:54 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 11-6-2010 20:55 Print reply

Posts: 29286
ja zit bovenin, maar dat is niet mogelijk met de huidige cilinder en zuiger.
 
BenjaminDG 11-6-2010 21:00 Print reply

Posts: 4605
Dus moest je die poorten boren heb je eigenlijk maar de helft van het normaale aantal spoelpoorten, dan zou ik nog 2 normale poorten boren/ uit dremelen om 4 goede spoelpoorten te krijgen. Je orginele staan dan op het bdp ook nog een beetje open maar dat zal geen nadelig effect geven denk ik.

Ook zou ik nog een stuk wegdremelen van de je zuiger aan de inlaat kant omdat de poort maar voor helft open staan (maar dat was je waarschijnlijk al van plan)

Is dit eigenlijk de cilinder van je sprint nsr (lijkt me niet)?.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-6-2010 om 21:03 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 11-6-2010 21:05 Print reply

Posts: 29286
Waar zou jij die 2 poorten bij boren dan?
Volg je niet.

En kan je dat onderbouwen, ik ga namelijk niet zomaar in het wilde weg boren in die cilinder omdat iemand iets "denkt"

Ja is van mijn nsr.
 
BenjaminDG 11-6-2010 21:15 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Waar zou jij die 2 poorten bij boren dan?
Volg je niet.

En kan je dat onderbouwen, ik ga namelijk niet zomaar in het wilde weg boren in die cilinder omdat iemand iets "denkt"

Ja is van mijn nsr.




Je zou dan in je bestaande spoelpoorten iets moeten bedenken om ze van binnen op te vullen en dan terug mooi dremelen.

Epoxy hars kan tegen benzine maar ik weet niet of dat niet gaat afbrokkelen met die zuigerveer die er steeds langheen gaat.

wij hebben op school een matrijs gemaakt uit exposyhars en gevuld met alumnium poeder, ziet er net als aluminium uit.

Die combinatie is volgens mij genoeg slijtvast.




Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-6-2010 om 21:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-6-2010 om 21:19 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 11-6-2010 21:20 Print reply

Posts: 29286
Maar dit systeem gaat volgens mij toch alleen werken als je een zuiger hebt met gaten in de zijkant.
Malossi CDC systeem.
 
BenjaminDG 11-6-2010 21:22 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Maar dit systeem gaat volgens mij toch alleen werken als je een zuiger hebt met gaten in de zijkant.
Malossi CDC systeem.


Waarom, zoals ik met mijn paint kunsten heb gemaakt zijn het nu toch gewone spoelpoorten zoals bij andere cilinders?

Dan met een sterk hars je bestaande spoelpoorten opvullen en terug mooi afwerken.



Maar jij reed zo rond op de sprint met je spoelpoorten die een 1/5 open stonden?

Ik ben wel nieuwsgierig naar het vermogen als jouw spoelpoorten volledig openstaan



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-6-2010 om 21:28 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 11-6-2010 21:25 Print reply

Posts: 29286
Mhh niet om het een of ander, maar ik wacht even af wat andere hiervan vinden.

Edit: huh zoals jij het nu in dat plaatje plaats, dan zou er geen mengsel meer naar mij huidige spoelpoorten toe lopen, dan kom ik dus op een lagere spoeltiming uit, dan rijd de cilinder helemaal niet meer.

Of hebben we hier nauw een gigantische miscommunicatie?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-6-2010 om 21:32 uur.
 
Paul de Salmiakbal 11-6-2010 21:34 Print reply

Posts: 5285
Volgens mij denkt Benjamin dat de zuiger nu op het odp punt staat en niet het bdp.
En dat de spoelpoorten maar voor 1/5 openen als de zuiger op het odp punt staat, maar dat zou wel ernstig zijn
 
honda fryslan 11-6-2010 21:34 Print reply

Posts: 1914
ik snap idd ook niet wat hij wil

hoe wordt het mengsel nu aangezogen?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
BenjaminDG 11-6-2010 21:35 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Mhh niet om het een of ander, maar ik wacht even af wat andere hiervan vinden.

Edit: huh zoals jij het nu in dat plaatje plaats, dan zou er geen mengsel meer naar mij huidige spoelpoorten toe lopen, dan kom ik dus op een lagere spoeltiming uit, dan rijd de cilinder helemaal niet meer.

Of hebben we hier nauw een gigantische miscommunicatie?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-6-2010 om 21:32 uur.


Zoals het nu is staan je spoelpoorten maar voor 1/5 open, dan heb je toch zeer weinig vulling?



Kenny zei net dat zijn zuiger op het BDP staat op deze foto, dat lijkt me niet een goede vulling?

zuiger staat op het bdp in mijn paint tekening, ik had geen zin om alle mooie contouren van de zuiger te tekenen


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-6-2010 om 21:38 uur.
 
Vlaanderen vrij!
antonhonda 11-6-2010 21:37 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
ik snap idd ook niet wat hij wil

hoe wordt het mengsel nu aangezogen?


odp op dode punt ?
bdp ??
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
honda fryslan 11-6-2010 21:38 Print reply

Posts: 1914
aa kom op man..

beetje inzicht is wel vereist wil je hier iets over zeggen lijk mij..

nog een snelle edit kan ik ook..

als in jou tekening de zuiger daar op het BOVENSTE DODE PUNT staat doe je toch echt iets verkeerd hoor!

Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 11-6-2010 om 21:41 uur.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse

Dit topic is 292884 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 84 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved