BIET |
11-2-2010 16:52 |
 Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]
omdat je met 125cc rijdt met lange slag zou ik inzetten op koppel.
uiteindelijk heb je meer aan koppel dan aan vermogen.
topvermogen op 11,5 ~ 12k is prima.
hij loopt altijd nog wel wat door.
ik rij nu ook met epoxy in mn uitlaat poort, blijft prima zitten meerdere testen al gedaan..
Wat voor Epoxy dan, waar gehaald?
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
kenny77 |
11-2-2010 16:59 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
wrm zou de carterdruk minder zijn?
De krukas van een lc 50 en 80 blok zijn hetzelfde volgens mij.
Of hadden ze alleen dezelfde slag?
krukas holte van het 80 blok is groter, net als de krukas wangen.
en de spoelkanalen zijn groter van een 80 blok.
voorbeeldje
nsr50 carter, met afgetekend 80 spoelkanalen.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
11-2-2010 17:17 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
als je deze cilinder tuned zit er zeker potentie in.
echter is het zo dat een honda 50blok sowieso weinig carter druk heeft voor een 50cc. wanneer je een 50cc op een 80cc blok zet is dit nog minder.
dit wil niet zeggen dat het niet kan, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar een setje 50cc carters en krukas, rest kun je zo overzetten. en dan een 50cc athena of ge2 kopen en tunen.
Idd, dit zul je moeten compenseren met een erg lange spoeltiming
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
16-2-2010 15:30 |
 Posts: 1832 |
Super bedankt voor alle info
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Tobias Verhoef |
3-6-2010 15:13 |
 Posts: 1832 |
Ik heb pas van iemand gehoord dat je een heleboel vastlopers bij de uitlaat kant voorkomt door aan de uitlaat kant bij de zuiger van onderaf 2mm omhoog 3 gaatjes te boren van 1/1,5mm. Dat schijnt een betere koelende werking te geven waardoor hij minder snel bij de uitlaat vast loopt. Je moet natuurlijk de gaatjes niet te groot maken dat er mengsel vanuit het carter naar de uitlaat poort kan.
Die man heeft vroeger een ac 250 racer met 45 pk aan het achterwiel. En hij had veel ervaring met tuning dus het is niet iemand die stom raak zit te lullen
Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee of kan dit bevestigen?
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
3-6-2010 15:18 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ik heb pas van iemand gehoord dat je een heleboel vastlopers bij de uitlaat kant voorkomt door aan de uitlaat kant bij de zuiger van onderaf 2mm omhoog 3 gaatjes te boren van 1/1,5mm. Dat schijnt een betere koelende werking te geven waardoor hij minder snel bij de uitlaat vast loopt. Je moet natuurlijk de gaatjes niet te groot maken dat er mengsel vanuit het carter naar de uitlaat poort kan.
Die man heeft vroeger een ac 250 racer met 45 pk aan het achterwiel. En hij had veel ervaring met tuning dus het is niet iemand die stom raak zit te lullen
Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee of kan dit bevestigen?
zie je eigenlijk alleen bij vlinderpoorters, om het spijltje te koelen
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
3-6-2010 15:21 |
 Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
zie je eigenlijk alleen bij vlinderpoorters, om het spijltje te koelen
Maar heeft het ook nut voor andere soorten uitlaat poorten of is het niet nodig?
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
3-6-2010 15:25 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
Maar heeft het ook nut voor andere soorten uitlaat poorten of is het niet nodig?
t zou wel kunnen, maar je verliest er meer mee dan je wint ben ik bang
setups die ziek genoeg zijn dat ze dit nodig hebben hebben meestal al een vlinderpoort
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
3-6-2010 15:33 |
 Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
t zou wel kunnen, maar je verliest er meer mee dan je wint ben ik bang
setups die ziek genoeg zijn dat ze dit nodig hebben hebben meestal al een vlinderpoort
Waarom zou je er vermogen mee verliezen?
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Pixl |
3-6-2010 15:34 |
 Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
Waarom zou je er vermogen mee verliezen?
carterdruk/mengsel dat door de gaatjes de uitlaatpoort in gaat?
|
|
So fuckin' what!? |
|
Tobias Verhoef |
3-6-2010 15:36 |
 Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]
carterdruk/mengsel dat door de gaatjes de uitlaatpoort in gaat?
Nee dat kan niet omdat gaatjes onder de uitlaat poort blijven.
Misschien is het bij een vlinderpoorter anders?
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
3-6-2010 15:38 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
Nee dat kan niet omdat gaatjes onder de uitlaat poort blijven.
Misschien is het bij een vlinderpoorter anders?
waar ga je die gaatjes boren dan? helemaal onderaan je zuiger?
|
|
|
|
Pixl |
3-6-2010 15:39 |
 Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
Nee dat kan niet omdat gaatjes onder de uitlaat poort blijven.
Misschien is het bij een vlinderpoorter anders?
Als die gaatjes de uitlaatpoort (spijltje) niet eens bereiken lijkt het me al helemaal niet logisch die gaatjes te boren, ze hebben dan toch helemaal geen nut?
|
|
So fuckin' what!? |
|
Tobias Verhoef |
3-6-2010 17:15 |
 Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]
Als die gaatjes de uitlaatpoort (spijltje) niet eens bereiken lijkt het me al helemaal niet logisch die gaatjes te boren, ze hebben dan toch helemaal geen nut?
mmh daar heb je wel een punt.
Dus het werkt eigenlijk alleen bij een vlinderpoort en dan zit het gaatje in de zuiger precies bij het spijltje en bijv bij een cilinder met fluitpoorten zou dat gaatje tussen de grote uitlaatpoort zitten en de kleine fluitpoort.
Of zeg ik het nu fout
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Pixl |
3-6-2010 17:18 |
|