Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 835 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 82 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 292759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 11-2-2010 15:20 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


als jij je topvermogen bij 12k wilt, zou ik zeker niet hoger gaan dan een uitlaatpoort timing van 190. je spoelpoort timing moet omhoog anders loopt het nog als een scheithuis.

ik zou de cilinder ophogen en de uitlaat poort met epoxy in hoogte naar beneden brengen. timingen van 127/190 aanhouden.

Hmmz en die epoxy kan gewoon de warmte aan etc.? is er een merk wat je me aanraad?

Of, nu ik toch iemand met wat meer ervaring heb,

hoe zou jij het topvermogen/ de powerband leggen bij een MT8 met 125cc
Met als doeleind wegrace dus enige betrouwbaarheid is iig wel fijn.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 11-2-2010 om 15:25 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BIET 11-2-2010 15:34 Print reply

Posts: 22355
Epoxy in de schacht... ik zou er niet aan beginnen, ik ben geen kenner van dat spul, maar de epoxy die ik heb weten te vinden kon net de hitte aan van een carter. Als er iets is wat beter bestand is ben ik er wel erg geïnteresseerd in.

Wat ook iets is om rekening mee te houden is dat 9,5 van de 10 uitlaten die je gaat proberen op dat blok maar 13/14k draaien, dus ookal rij je met een hoge timing, maakt nog niet echt uit.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Derbi-Olaf 11-2-2010 15:36 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Epoxy in de schacht... ik zou er niet aan beginnen, ik ben geen kenner van dat spul, maar de epoxy die ik heb weten te vinden kon net de hitte aan van een carter. Als er iets is wat beter bestand is ben ik er wel erg geïnteresseerd in.

Wat ook iets is om rekening mee te houden is dat 9,5 van de 10 uitlaten die je gaat proberen op dat blok maar 13/14k draaien, dus ookal rij je met een hoge timing, maakt nog niet echt uit.

uitlaatje word sowieso aangepast aan de cilinder, eerst een een CR125 pijpje om te beginnen
liep op mijn autisa byzonder mooi, en trok ongeveer tussen de 10 en de 14.5 ka keurig door

dat cilindertje stond betw 134/197 getimed, ovaal op 64% en een setje fluiters erbij.


Maar doordat het zoveel toeren draaide wouden de big-endjes niet lang mee zoek nu dus iets dat wat minder toeren maakt.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 11-2-2010 om 15:37 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BIET 11-2-2010 15:37 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

uitlaatje word sowieso aangepast aan de cilinder, eerst een een CR125 pijpje om te beginnen
liep op mijn autisa byzonder mooi, en trok ongeveer tussen de 10 en de 14.5 ka keurig door

Dus het topvermogen lag daar al in behoorlijk in de buurt van wat je nu wilt?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Derbi-Olaf 11-2-2010 15:38 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Dus het topvermogen lag daar al in behoorlijk in de buurt van wat je nu wilt?

nja, maakte te veel toeren, zie mijn vorige post
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BIET 11-2-2010 15:39 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nja, maakte te veel toeren, zie mijn vorige post

Dus je wilt een topvermogen rond de 12/13k, maar je wilt niet teveel toeren draaien?. Als je topvermogen op 13k ligt draai je zonder problemen 14k natuurlijk.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Derbi-Olaf 11-2-2010 15:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Dus je wilt een topvermogen rond de 12/13k, maar je wilt niet teveel toeren draaien?. Als je topvermogen op 13k ligt draai je zonder problemen 14k natuurlijk.

daarom wil ik het topvermogen dan ook op 12k, of iets minder, meer zeker niet.

Zelf zou ik een powerband van 10-13k wel mooi vinden, ik ben er sowieso van op de hoogte dat die dan ook nog wel een eindje doortrekt naar 14 k o.i.d.

Probleem met de autisa was dat ik 15.5 k maakte in de 3e versnelling belast, bij een snelheid van ong 1OO km/h (ding stond wel uberzwaar vertand)
En dat wil ik dus niet meer
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BIET 11-2-2010 15:54 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

daarom wil ik het topvermogen dan ook op 12k, of iets minder, meer zeker niet.

Zelf zou ik een powerband van 10-13k wel mooi vinden, ik ben er sowieso van op de hoogte dat die dan ook nog wel een eindje doortrekt naar 14 k o.i.d.

Probleem met de autisa was dat ik 15.5 k maakte in de 3e versnelling belast, bij een snelheid van ong 1OO km/h (ding stond wel uberzwaar vertand)
En dat wil ik dus niet meer

Mweh als je de timingen wat opschroeft gebeurt dat niet zomaar, heeft erg veel met de uitlaat te maken gehad waarschijnlijk.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Derbi-Olaf 11-2-2010 15:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Mweh als je de timingen wat opschroeft gebeurt dat niet zomaar, heeft erg veel met de uitlaat te maken gehad waarschijnlijk.

Máár, om even terug te komen op de athena, spoeltiming van rond de 127 graden lijkt me mooi.

Als ik dat dmv. ophogen berijk dan komt mijn uitlaatje op 198 te liggen. ervanuitgaande dat het een smal ovaal poortje is lijkt het me best te doen?

Ik ga het iig proberen denk ik

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 11-2-2010 om 15:56 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BIET 11-2-2010 15:58 Print reply

Posts: 22355
Met de juiste uitlaatkeuze gaat dat vast prima werken. Alleen ophogen kan je sowieso altijd proberen, zeker de moeite waard.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Derbi-Olaf 11-2-2010 16:10 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Met de juiste uitlaatkeuze gaat dat vast prima werken. Alleen ophogen kan je sowieso altijd proberen, zeker de moeite waard.

nja, ik kijk eerst wat het geeft met die CR125 pijp, mocht het dan nog teveel toeren draaien, dan pas ik de uitlaat wel wat aan
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Tobias Verhoef 11-2-2010 16:26 Print reply

Posts: 1832
Ik ben van plan een belgische ge2 cilinder te kopen voor mn honda MTX-sh lc.

Maar ik heb thuis nog een 50cc KRAD cilinder liggen, en ik dacht kan ik die niet beter tunen omdat die zo op mn 80cc blok past.

En nog een voordeel is dat de cilinder van aluminium nicaseal is.

Hier zijn foto's:







ook al hebben jullie meer info nodig zeg het.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
honda-mbx 11-2-2010 16:39 Print reply

Posts: 1688
als je deze cilinder tuned zit er zeker potentie in.
echter is het zo dat een honda 50blok sowieso weinig carter druk heeft voor een 50cc. wanneer je een 50cc op een 80cc blok zet is dit nog minder.
dit wil niet zeggen dat het niet kan, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar een setje 50cc carters en krukas, rest kun je zo overzetten. en dan een 50cc athena of ge2 kopen en tunen.
 
ik vlam je..
honda-mbx 11-2-2010 16:42 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Hmmz en die epoxy kan gewoon de warmte aan etc.? is er een merk wat je me aanraad?

Of, nu ik toch iemand met wat meer ervaring heb,

hoe zou jij het topvermogen/ de powerband leggen bij een MT8 met 125cc
Met als doeleind wegrace dus enige betrouwbaarheid is iig wel fijn.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 11-2-2010 om 15:25 uur.


omdat je met 125cc rijdt met lange slag zou ik inzetten op koppel.
uiteindelijk heb je meer aan koppel dan aan vermogen.
topvermogen op 11,5 ~ 12k is prima.
hij loopt altijd nog wel wat door.

ik rij nu ook met epoxy in mn uitlaat poort, blijft prima zitten meerdere testen al gedaan..
 
ik vlam je..
Tobias Verhoef 11-2-2010 16:44 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
als je deze cilinder tuned zit er zeker potentie in.
echter is het zo dat een honda 50blok sowieso weinig carter druk heeft voor een 50cc. wanneer je een 50cc op een 80cc blok zet is dit nog minder.
dit wil niet zeggen dat het niet kan, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar een setje 50cc carters en krukas, rest kun je zo overzetten. en dan een 50cc athena of ge2 kopen en tunen.



wrm zou de carterdruk minder zijn?

De krukas van een lc 50 en 80 blok zijn hetzelfde volgens mij.
Of hadden ze alleen dezelfde slag?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 292759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 82 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved