Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 793 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 81 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 292750 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 18-3-2009 12:39 Print reply

Posts: 60390
85mm.
had je zelf ook wel kunnen opzoeken, ik had m binnen een minuut
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Kevin_vV 18-3-2009 12:43 Print reply

Posts: 167
oke thx, heb je gelijk in, maar ik vertrouw niet alles en iedereen

die deckheigt word wel een probleem dan
 
Always sideways...
Royal Club 18-3-2009 12:43 Print reply

Posts: 60390
ja, is niet altijd zelfde :P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Kevin_vV 18-3-2009 14:49 Print reply

Posts: 167
waar zou ik vanuit gaan ongeveer, 0,5 mm ? Dus gewoon met normale pakkingen.
 
Always sideways...
Royal Club 18-3-2009 14:50 Print reply

Posts: 60390
je kan nergens vanuit gaan

meten= weten


voor hetzelfde geld valt je zuiger nog een stukje in je kop op bdp, en dan?

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 18-3-2009 om 14:52 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Kevin_vV 18-3-2009 15:09 Print reply

Posts: 167
jah daar heb je helemaal gelijk, maar wat ik al eerder heb gezegt, ik heb geen tzr/am6 blok. dus dat gaat een beetje moeilijk
 
Always sideways...
Royal Club 18-3-2009 15:22 Print reply

Posts: 60390
:P
sjah, als ik je kon helpen deed ik dat wel

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
honda wallaroo 18-3-2009 15:27 Print reply

Posts: 973
ff een vraag tussen door!

hoe kan ik een honda wallaroo het makkelijktst(snelst) tunen?/

alvast bedankt
 
Royal Club 18-3-2009 16:31 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
ff een vraag tussen door!

hoe kan ik een honda wallaroo het makkelijktst(snelst) tunen?/

alvast bedankt

snelle uitlaat.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mikeo26 25-3-2009 17:59 Print reply

Posts: 664
kan je een pata negra nog verder laten tunen? (mina am6)

uit doos pn vs pr II - wint de pn neem ik aan?
en als de Pr II maxtuned is zal die waarschijnlijk veel kans maken.. Maar als die pata negra nog te tunen is dan is die toch wel sneller dan de pr 2?

thnx
 
Nu bezig met mh ryz projectje:P
jokkervok 11-8-2009 17:43 Print reply

Posts: 59
ik heb een immicilinder 50cc van een mb
de uitlaattiming is 173

weet een van jullie misschien een goede timing is?
hij hoeft ook niet te veel toeren te draaien
 
Do'h
Tobias Verhoef 17-11-2009 15:27 Print reply

Posts: 1832
Ik ben van plan een belgische ge2 cilinder te kopen voor mn honda MTX-sh lc.

Maar ik heb thuis nog een 50cc KRAD cilinder liggen, en ik dacht kan ik die niet beter tunen omdat die zo op mn 80cc blok past.

En nog een voordeel is dat de cilinder van aluminium nicaseal is.

Hier zijn foto's:







ook al hebben jullie meer info nodig zeg het.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Derbi-Olaf 11-2-2010 14:22 Print reply

Posts: 14999
Wel, ik ben nu dus bezig met een nieuw MB8blokje.

Er komt een athena 125 cctje op.

Nu kan ik hem op verschillende hoogtes monteren (m.b.v. ophoogplaten.) dus de timingen kan ik nog wat mee spelen.

Ik ben op zoek naar een powerband van 10k tot 13 k ongeveer en een topvermogen bij ongeveer 12000 toeren.

Welke timingen uit het rijtje kan ik dan best nemen?

119/191
123.3/195
127.5/198

Ik weet dat sowieso een hoge blowdown heb, dat is helaas eigen aan de cilinder

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BIET 11-2-2010 14:37 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikeo26
kan je een pata negra nog verder laten tunen? (mina am6)

uit doos pn vs pr II - wint de pn neem ik aan?
en als de Pr II maxtuned is zal die waarschijnlijk veel kans maken.. Maar als die pata negra nog te tunen is dan is die toch wel sneller dan de pr 2?

thnx

Een Pata kan nog prima aangepast worden. Zeker icm met de carters is het de moeite waard. Max tuned bestaat niet. Wat normaal sneller is zou ik niet weten, dat hangt er ook erg vanaf wat er omheen hangt, hoe dat is afgesteld, etc. Denk niet dat het veel verschil maakt. Eventueel kan ik wel wat voor je betekenen op het gebied van tuning, zeker als het om Hebo's gaat, maar wat dat betreft moet je me maar inboxen .

@Tobias:
De KRAD is wel langzamer van zichzelf denk ik, maar uiteraard prima aan te passen. Aangezien ie op je 80 blok past is het inderdaad wel lekker makkelijk. Wat ik zelf niet weet, en wat wel handig is om te bekijken, is of de uitlaat flens ook overeen komt met wat je hebt liggen.

@Olav,
Wat experimenteren met de squis kan wonderen doen. Maar je weet zelf natuurlijk ook dat de uitlaat erg veel invloed heeft op het toerenbereik. Ik zou beginnen met de middelste suggestie, met de juiste uitlaat gaat dat wel werken, eventueel kan je hem altijd nog net wat extremer zetten. Andersom gaat natuurlijk moeilijk .

@Jokervolk:
Welke timing geschikt is hangt van meer factoren af. Je kan de tuningsfaq hier op BF lezen om wat meer te weten te komen over deze dingen. Ik weet verder niet hoe lief de cilinder je is, maar als je niet weet waar je mee bezig bent zou ik het uitbesteden of gewoon een snellere cilinder of ander onderdeel kopen .

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 11-2-2010 om 14:49 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
honda-mbx 11-2-2010 15:18 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Wel, ik ben nu dus bezig met een nieuw MB8blokje.

Er komt een athena 125 cctje op.

Nu kan ik hem op verschillende hoogtes monteren (m.b.v. ophoogplaten.) dus de timingen kan ik nog wat mee spelen.

Ik ben op zoek naar een powerband van 10k tot 13 k ongeveer en een topvermogen bij ongeveer 12000 toeren.

Welke timingen uit het rijtje kan ik dan best nemen?

119/191
123.3/195
127.5/198

Ik weet dat sowieso een hoge blowdown heb, dat is helaas eigen aan de cilinder



als jij je topvermogen bij 12k wilt, zou ik zeker niet hoger gaan dan een uitlaatpoort timing van 190. je spoelpoort timing moet omhoog anders loopt het nog als een scheithuis.

ik zou de cilinder ophogen en de uitlaat poort met epoxy in hoogte naar beneden brengen. timingen van 127/190 aanhouden.
 
ik vlam je..

Dit topic is 292750 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 81 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved