Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 764 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 78 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 292885 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cuene 8-6-2007 11:27 Print reply

Posts: 201
kan iemand mij vertellen wat het max koppel is bij ... rpm van een originele puch maxi en hoe ik precies het specifieke timing oppervlakte kan berekenen??
 
HONDA MTX-TREME 29-6-2007 12:13 Print reply

Posts: 1486
Hoe doet iedereen zijn spoelpoorten van zen cilinder uitfrezen?

Met een freesje met haaks opzetstukje, of een klein schijffreesje?
 
VerteX 29-6-2007 21:25 Print reply

Posts: 1265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
Hoe doet iedereen zijn spoelpoorten van zen cilinder uitfrezen?

Met een freesje met haaks opzetstukje, of een klein schijffreesje?


freesje is echt voor het grove werk.. ken je toepassen bij je carters maar voor je cil zou ik echt je dremel gebruiken met dikke slijpsteen. beetje geduld kom je het verst. en met beter resultaat
 
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering !
HONDA MTX-TREME 15-7-2007 18:24 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi senda man
[...]


freesje is echt voor het grove werk.. ken je toepassen bij je carters maar voor je cil zou ik echt je dremel gebruiken met dikke slijpsteen. beetje geduld kom je het verst. en met beter resultaat



Ja, maar ik had het over de spoelpoorten daar moet je een speciaal haaks opzetstukje voor hebben ofzo.
 
timberman 15-7-2007 23:15 Print reply
Posts: 32
Ik heb een vraagie, heb hier een 74cc DR am6 cilinder liggen en daar heb ik een poortmap van gemaakt. De uitlaatpoort is 36mm breed maar als ik de vuistregel van de uitlaatpoort tunen toe pas, niet meer dan 67% van de boring kom ik uit op 32mm (0,67x 49mm= 32.83). Dan zou de huidige poort al veels te breed zijn. Kan iemand mij dit uitleggen??
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 15-7-2007 23:17 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timberman
Ik heb een vraagie, heb hier een 74cc DR am6 cilinder liggen en daar heb ik een poortmap van gemaakt. De uitlaatpoort is 36mm breed maar als ik de vuistregel van de uitlaatpoort tunen toe pas, niet meer dan 67% van de boring kom ik uit op 32mm (0,67x 49mm= 32.83). Dan zou de huidige poort al veels te breed zijn. Kan iemand mij dit uitleggen??



Op poortmap breedte is die te wijd, op omgerekende niet
 
timberman 15-7-2007 23:25 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]



Op poortmap breedte is die te wijd, op omgerekende niet


Wat bedoel je daar precies mee? Hij mag toch gewoon niet zo breed zijn ivm het haken van de zuiger veren?
 
[RRT] Lost-P 27-7-2007 13:47 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timberman
[...]


Wat bedoel je daar precies mee? Hij mag toch gewoon niet zo breed zijn ivm het haken van de zuiger veren?



De breedte die je meet vanuit je poortmap (de poortmap breedte) is de ongecorrigeerde breedte. Het percentage moet je nemen van de gecorrigeerde/geprojecteerde breedte.

De formule staat volgens mij in de tuningsfaq, en anders wel ergens hier in het topic
 
Chille Tune shit dan
THOMASJEUHHH 27-7-2007 14:18 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timberman
Ik heb een vraagie, heb hier een 74cc DR am6 cilinder liggen en daar heb ik een poortmap van gemaakt. De uitlaatpoort is 36mm breed maar als ik de vuistregel van de uitlaatpoort tunen toe pas, niet meer dan 67% van de boring kom ik uit op 32mm (0,67x 49mm= 32.83). Dan zou de huidige poort al veels te breed zijn. Kan iemand mij dit uitleggen??


67% is gewoon een gekozen getal uit ervaring,
dus je kan altijd breder en soms niet,, licht aan het materaal zuiger/zuigerveren, dus als je een wokkie wokkie zuigertje hebt zou ik niet veerder gaan als 67%,, maar als je een gesmede bibalot zuiger hebt met zachte veren, dan kan je veel verder gaan natuurlijk, dus bij jou zou dat ook wel zo zijn.
 
bwoaahhppp,,..
tvmierlo 27-10-2007 22:30 Print reply
Posts: 277
http://img229.images...5907/dsc00154ty6.jpg

hier een poortmap van de belgische mt/mb cilinder (is jammer genoeg opgeboord tot 43mm)

de maten:

uitlaatpoort: 25,5 mm
inlaatpoorten: 34mm
spoelpoort: 37mm

ik hoop dat iemand er wat aan heeft
 
KaWaReZ 27-10-2007 22:35 Print reply

Posts: 20582
inscannen graag
niet foto van mobiel nemen

ziet er dan wat netter en duidelijker uit

net dinkie iig,... wat heeftie gepresteerd?

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 27-10-2007 om 22:36 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
tvmierlo 27-10-2007 22:45 Print reply
Posts: 277
ik ben bezig de driver van onze all in one opnieuw te installeren.
De cilinder zat in een doos met onderdelen die ik bij de koop van een mtx-ot uit belgie erbij kreeg. Dus ik weet niets van het rijgedrag zelf.

het is niet gelukt om de scanner aande praat te krijgen

Dit bericht is gewijzigd door tvmierlo op 28-10-2007 om 11:54 uur.
 
5MB5 27-10-2007 22:51 Print reply

Posts: 878
best tam:

uit 168 graden
spoel 112,7 graden
boost 86,64 graden

blowdown 27,65
 
vroembroem 24-1-2008 18:29 Print reply
Posts: 617
ik was niet tevreden met de prestaties van me brom, dus ik dacht dat ga ik eens netjes verbeteren. heb als eerste een poortmapje gemaakt.
ik ben helaas niet in staat om dit te posten. dus ik vertel het maar gewoon ff; tis een 110cc autisa voor honda mt8 met standaard ovale uitlaat poort en 4 spoelpoorten( 2 aan elke kant). dit ziet er allemaal nog netjes uit. na wat meten kwam ik op de volgende waardes, die ik ook direct in het programma van john huijben heb gestopt:


Slag: 50.8
Drijfstanglengte: 101.6
Deck height: 1.4

Afstand poort - toprand cilinder 28.3 uitlaatpoort
Afstand poort - toprand cilinder 39.8 spoelpoort
Timingen 187.73 uitlaatpoort 132.09 spoelpoort

Blowdown 27.82

ik hoop dat de waardes en de antwoorden kloppen. nu wil ik het natuurlijk tunen. de bedoeling is dat het spul niet al te extreem wordt, want het is immers een gietijzeren cilinder en dit wordt me eerste keer tunen.

ook heb ik de squish gemeten dit gaat zeker veranderen want ik kwam op de belachelijke waarde van 3,45mm uit!! ik heb dit gemeten mbv een stukje kauwgom wat ik heb gezet tussen de cilkop en zuiger (met een stukje tin lukte het niet omdat de tin veel te dun was).

nu zijn mijn vragen:

wat zou ik kunnen veranderen/bijvijlen om wat meer vermogen te krijgen?

zou ik de squish verkeerd hebben gemeten?

zo nee, wat moet ik doen om het naar een respectabele 0.9mm te krijgen?

als laatste zou een aprilia rs125 uitlaat hier lekker op lopen?

ohja, als je je het nog afvraagt, rest van de setup is: 28 vlak stage 6 mallosie 6 klepper en gewone ontsteking met betere cdi.


Dit bericht is gewijzigd door vroembroem op 24-1-2008 om 18:36 uur.
 
Sypie_Honda 24-1-2008 18:35 Print reply

Posts: 13830
timingen zijn redelijk mooi vind ik, zou ik niets aan doen.

slag van een MB8 is trouwens 49.5 als je het opmeet

of je de squish verkeerd gemeten hebt, kunnen we hier weg moeilijk zien maare je kun je cilinder of je kop afdraaien om hem weer naar een 0.7mm te krijgen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 292885 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 78 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved