Scozzisa |
14-5-2007 20:05 |
 Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
ik kom uit op een blowdown van 32
dat zou idd veel beter kunnen met zown uitlaatpoortje ivt de spoelers
|
|
|
|
Kawasaa |
14-5-2007 20:07 |
 Posts: 778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
ik kom uit op een blowdown van 32
hhhmm... ke bedankt
Kan iemand iets zeggen over de eigenschappen van deze cilinder icm een afgevlakte kop, 18 mm mikuni en een ontgrenste pijp?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]
dat zou idd veel beter kunnen met zown uitlaatpoortje ivt de spoelers
Er is ook nog een poort aangebracht die direct van de inlaat in de cilinder komt. En volgens mij zijn die spoelers ook wat vergroot zo te zien...
Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 14-5-2007 om 20:09 uur.
|
|
|
|
geert-nsr |
14-5-2007 20:13 |
 Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]
hhhmm... ke bedankt
Kan iemand iets zeggen over de eigenschappen van deze cilinder icm een afgevlakte kop, 18 mm mikuni en een ontgrenste pijp?
[...]
Er is ook nog een poort aangebracht die direct van de inlaat in de cilinder komt. En volgens mij zijn die spoelers ook wat vergroot zo te zien...
Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 14-5-2007 om 20:09 uur.
hoge blowdown dus een piekerige powerband
die extra poort bij inlaat is een boostpoort.
ook dit geeft meer vermogen.
mischien kun je beter op zoek gaan naar een leuk expansie pijpje als je betere prestaties wilt.
Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 14-5-2007 om 20:15 uur.
|
|
|
|
Scozzisa |
14-5-2007 20:14 |
 Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]
hhhmm... ke bedankt
Kan iemand iets zeggen over de eigenschappen van deze cilinder icm een afgevlakte kop, 18 mm mikuni en een ontgrenste pijp?
[...]
Er is ook nog een poort aangebracht die direct van de inlaat in de cilinder komt. En volgens mij zijn die spoelers ook wat vergroot zo te zien...
Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 14-5-2007 om 20:09 uur.
nu (nog) niet zo heel hoogtoerig
beun zn blow maar verder omhoog, en merk het verschil
Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 14-5-2007 om 20:15 uur.
|
|
|
|
Kawasaa |
14-5-2007 20:18 |
 Posts: 778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]
hoge blowdown dus een piekerige powerband
die extra poort bij inlaat is een boostpoort.
ook dit geeft meer vermogen.
mischien kun je beter op zoek gaan naar een leuk expansie pijpje als je betere prestaties wilt.
Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 14-5-2007 om 20:15 uur.
Het nog wel een homoet liggen, zou dat leuker lopen? En aan wat voor een snelheid/vermogen moet ik dan denk? Veel koppel of juist niet?
|
|
|
|
geert-nsr |
14-5-2007 20:19 |
 Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]
nu (nog) niet zo heel hoogtoerig
beun zn blow maar verder omhoog, en merk het verschil
Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 14-5-2007 om 20:15 uur.
blowdown zegt nix over de hoogtoerig heid van je cilinder . de timingen bepalen hoe hoogtoerig een cilinder is.
en blowdown van 32 is gewoon goed.
|
|
|
|
Scozzisa |
14-5-2007 20:20 |
 Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]
Het nog wel een homoet liggen, zou dat leuker lopen? En aan wat voor een snelheid/vermogen moet ik dan denk? Veel koppel of juist niet?
bijna zeker van wel
het loopt sowieso harder en homoetjes zijn vaak ook koppeluitlaatjes
@ geert: niet helemaal waar. als je een hoge blowdown hebt ligt dit vaak aan een grote uitlaatpoort ivt je spoelers en inlaat. stel, je vergroot de uitlaatpoort in een normale cil (hij wordt hoogtoeriger), je blowdown zal ten alle tijden omhoog gaan.
het is echter geen sluitende garantie omdat je blowdown inderdaad met meerdere timingen en de andere variabelen te maken heeft.
bovendien kan die blow van 32 makkelijk naar 35 of als je het goed doet 40.. pak je toch paar mm mee
Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 14-5-2007 om 20:25 uur.
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
14-5-2007 20:21 |
 Posts: 13700 |
blowdown geeft timingen verhouding weer
|
|
|
|
Kawasaa |
14-5-2007 20:23 |
|
geert-nsr |
14-5-2007 20:37 |
|
RM-sm |
14-5-2007 20:49 |
 Posts: 3908 |
heeft iemand de portmap van een orginele derbi senda 50cc??
als je hem heb pm me dan ff
|
|
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared |
|
Sjeeskees |
3-6-2007 22:14 |
 Posts: 365 |
hé, ik ben een ander blok voor m'n spintertje aan het bouwen en voordat ik dat doe wil ik wat meer informatie over de honda NSR cilinder
welke merken cilinders?
slag?
timingen?
bvd. gr. Richard
|
|
ovc-sprintteam #4 |
|
buldogo2 |
3-6-2007 22:32 |
 Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]
grapjas een blowdown van 40 is gewoon veeeeeeeel te hoog.
Gaat niet alleen om de blow down, meer om der timinge van je poorte... blowdown is meer de verhouding tusse deze timingen
Als je spoelers klein zijn "lees laag getimed" en je uitlaatpoort hoog getimd..dus groot... dan kan i meer af voere dan in voere en zal je druk verlieze en werking van de uitlaatpoort waardoor de cilinder slechter gaat presteren... of iig niet meer beeter dan ideaale waarde... zoiets ist ongeveer
|
|
Born to ride |
|
cuene |
5-6-2007 18:17 |
 Posts: 201 |
ik heb nu een puch cilinder wil ik uitfrezen maar op mijn poortmap staat dat mijn uitlaatpoort 1 mm hoger is als de spoelpoorten kan normaal toch niet??
|
|
|
|
buldogo2 |
5-6-2007 18:21 |
 Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cuene
ik heb nu een puch cilinder wil ik uitfrezen maar op mijn poortmap staat dat mijn uitlaatpoort 1 mm hoger is als de spoelpoorten kan normaal toch niet??
alst orgineele cil. is zout kunne
|
|
Born to ride |
|