Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 666 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 77 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 292893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scozzisa 14-5-2007 20:05 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
ik kom uit op een blowdown van 32


dat zou idd veel beter kunnen met zown uitlaatpoortje ivt de spoelers
 
Kawasaa 14-5-2007 20:07 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
ik kom uit op een blowdown van 32


hhhmm... ke bedankt

Kan iemand iets zeggen over de eigenschappen van deze cilinder icm een afgevlakte kop, 18 mm mikuni en een ontgrenste pijp?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


dat zou idd veel beter kunnen met zown uitlaatpoortje ivt de spoelers


Er is ook nog een poort aangebracht die direct van de inlaat in de cilinder komt. En volgens mij zijn die spoelers ook wat vergroot zo te zien...

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 14-5-2007 om 20:09 uur.
 
geert-nsr 14-5-2007 20:13 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]


hhhmm... ke bedankt

Kan iemand iets zeggen over de eigenschappen van deze cilinder icm een afgevlakte kop, 18 mm mikuni en een ontgrenste pijp?

[...]


Er is ook nog een poort aangebracht die direct van de inlaat in de cilinder komt. En volgens mij zijn die spoelers ook wat vergroot zo te zien...

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 14-5-2007 om 20:09 uur.

hoge blowdown dus een piekerige powerband
die extra poort bij inlaat is een boostpoort.
ook dit geeft meer vermogen.
mischien kun je beter op zoek gaan naar een leuk expansie pijpje als je betere prestaties wilt.

Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 14-5-2007 om 20:15 uur.
 
Scozzisa 14-5-2007 20:14 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]


hhhmm... ke bedankt

Kan iemand iets zeggen over de eigenschappen van deze cilinder icm een afgevlakte kop, 18 mm mikuni en een ontgrenste pijp?

[...]


Er is ook nog een poort aangebracht die direct van de inlaat in de cilinder komt. En volgens mij zijn die spoelers ook wat vergroot zo te zien...

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 14-5-2007 om 20:09 uur.


nu (nog) niet zo heel hoogtoerig

beun zn blow maar verder omhoog, en merk het verschil

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 14-5-2007 om 20:15 uur.
 
Kawasaa 14-5-2007 20:18 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

hoge blowdown dus een piekerige powerband
die extra poort bij inlaat is een boostpoort.
ook dit geeft meer vermogen.
mischien kun je beter op zoek gaan naar een leuk expansie pijpje als je betere prestaties wilt.

Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 14-5-2007 om 20:15 uur.


Het nog wel een homoet liggen, zou dat leuker lopen? En aan wat voor een snelheid/vermogen moet ik dan denk? Veel koppel of juist niet?
 
geert-nsr 14-5-2007 20:19 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


nu (nog) niet zo heel hoogtoerig

beun zn blow maar verder omhoog, en merk het verschil

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 14-5-2007 om 20:15 uur.

blowdown zegt nix over de hoogtoerig heid van je cilinder . de timingen bepalen hoe hoogtoerig een cilinder is.
en blowdown van 32 is gewoon goed.
 
Scozzisa 14-5-2007 20:20 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]


Het nog wel een homoet liggen, zou dat leuker lopen? En aan wat voor een snelheid/vermogen moet ik dan denk? Veel koppel of juist niet?


bijna zeker van wel

het loopt sowieso harder en homoetjes zijn vaak ook koppeluitlaatjes

@ geert: niet helemaal waar. als je een hoge blowdown hebt ligt dit vaak aan een grote uitlaatpoort ivt je spoelers en inlaat. stel, je vergroot de uitlaatpoort in een normale cil (hij wordt hoogtoeriger), je blowdown zal ten alle tijden omhoog gaan.

het is echter geen sluitende garantie omdat je blowdown inderdaad met meerdere timingen en de andere variabelen te maken heeft.

bovendien kan die blow van 32 makkelijk naar 35 of als je het goed doet 40.. pak je toch paar mm mee

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 14-5-2007 om 20:25 uur.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 14-5-2007 20:21 Print reply

Posts: 13700
blowdown geeft timingen verhouding weer
 
Kawasaa 14-5-2007 20:23 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


bijna zeker van wel

het loopt sowieso harder en homoetjes zijn vaak ook koppeluitlaatjes


Ke leuk
Zo snel mogelijk dan maar een nieuw zuigertje halen en uitproberen

 
geert-nsr 14-5-2007 20:37 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


bijna zeker van wel

het loopt sowieso harder en homoetjes zijn vaak ook koppeluitlaatjes

@ geert: niet helemaal waar. als je een hoge blowdown hebt ligt dit vaak aan een grote uitlaatpoort ivt je spoelers en inlaat. stel, je vergroot de uitlaatpoort in een normale cil (hij wordt hoogtoeriger), je blowdown zal ten alle tijden omhoog gaan.

het is echter geen sluitende garantie omdat je blowdown inderdaad met meerdere timingen en de andere variabelen te maken heeft.

bovendien kan die blow van 32 makkelijk naar 35 of als je het goed doet 40.. pak je toch paar mm mee

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 14-5-2007 om 20:25 uur.

grapjas een blowdown van 40 is gewoon veeeeeeeel te hoog.

 
RM-sm 14-5-2007 20:49 Print reply

Posts: 3908
heeft iemand de portmap van een orginele derbi senda 50cc??


als je hem heb pm me dan ff

 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Sjeeskees 3-6-2007 22:14 Print reply

Posts: 365
hé, ik ben een ander blok voor m'n spintertje aan het bouwen en voordat ik dat doe wil ik wat meer informatie over de honda NSR cilinder

welke merken cilinders?
slag?
timingen?


bvd. gr. Richard
 
ovc-sprintteam #4
buldogo2 3-6-2007 22:32 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

grapjas een blowdown van 40 is gewoon veeeeeeeel te hoog.



Gaat niet alleen om de blow down, meer om der timinge van je poorte... blowdown is meer de verhouding tusse deze timingen

Als je spoelers klein zijn "lees laag getimed" en je uitlaatpoort hoog getimd..dus groot... dan kan i meer af voere dan in voere en zal je druk verlieze en werking van de uitlaatpoort waardoor de cilinder slechter gaat presteren... of iig niet meer beeter dan ideaale waarde... zoiets ist ongeveer


 
Born to ride
cuene 5-6-2007 18:17 Print reply

Posts: 201
ik heb nu een puch cilinder wil ik uitfrezen maar op mijn poortmap staat dat mijn uitlaatpoort 1 mm hoger is als de spoelpoorten kan normaal toch niet??

 
buldogo2 5-6-2007 18:21 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cuene
ik heb nu een puch cilinder wil ik uitfrezen maar op mijn poortmap staat dat mijn uitlaatpoort 1 mm hoger is als de spoelpoorten kan normaal toch niet??



alst orgineele cil. is zout kunne
 
Born to ride

Dit topic is 292893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 77 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved