Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 75 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 292952 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 4-1-2007 18:13 Print reply
Posts: 5327
ervanuitgaande dat je spoelpoorten helemaal open gaan en je drijfstang lengte gegokt op 94mm krijg ik er dit uit

spoelpoorttiming 123 graden
uitlaatpoorttiming 182 graden
inlaattiming 194 graden

inlaat timing is aan de hoge kant denk.
 
tune tweak fiddle bang bummer
zundapp sprinter 4-1-2007 21:12 Print reply
Posts: 128
Is er nog wat van te maken dan? Het loopt namelijk ook niet echt lekker.

Onderin is het helemaal dood, en bij een bepaald toerental schiet ie ineens vooruit. Als dat nou even door zou gaan okee, maar dat is niet zo en hij heeft dus een enorm smalle powerband. In de 4 en de 5 trekt ie het ook al niet meer.

 
De Schout 5-1-2007 0:09 Print reply
Posts: 5327
gaan je spoelpoorten helemaal open als je je cilinder monteerd.? anders zorgen dat dit wel zo is. en is je zuiger ingekort aan de inlaatkant? als dat zo is een niet bewerkte zuiger monteren.
wil er iemand trouwens ff m'n getallen narekenen en een mening er over geve
 
tune tweak fiddle bang bummer
LucF 5-1-2007 9:25 Print reply

Posts: 70
Als een langer zuier niet kan, dan kun je ook de cilinder met dmv een aluminium voetpakking ca 1mm ophogen, dan komt de timing uit op ca 188-130-188.
Nog niet geheel zoals het zou moeten maar wel een stuk beter.

Groeten,
luc
 
zundapp sprinter 5-1-2007 13:58 Print reply
Posts: 128
De zuiger is een originele onbewerkte, en er ligt al een alu plaatje onder van ongeveer 1mm.

Als ik de cilinder nou eens fatsoenlijk zou laten bewerken dan, dat het niet helemaal perfect kan ben ik nu ook wel achter. Maar iets meer kracht onderin zou fijn zijn. Nu loopt ie onderin helemaal niet fijn, en als je aan de 8k zit schiet ie ineens naar de 10k.
 
Toon 5-1-2007 14:01 Print reply

Posts: 1679
Als je bij een tsx ori snel setup(ge2 en 16mm) met proma de in en uitlaat zou (laten) bewerken, word hij dan altijd hoogtoeriger of kan je ook vermogen winnen zonder persee meer toeren te moeten beuken ?
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 5-1-2007 14:10 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
Als je bij een tsx ori snel setup(ge2 en 16mm) met proma de in en uitlaat zou (laten) bewerken, word hij dan altijd hoogtoeriger of kan je ook vermogen winnen zonder persee meer toeren te moeten beuken ?



kan ook beetje op koppel worden bewerkt
 
Toon 5-1-2007 14:13 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]



kan ook beetje op koppel worden bewerkt


Ben nu ook bezig met boeken over tuning te lezen, maar er staat niets in hoe je meer koppel kan creeren ? Is dat door de uitlaatpoort te verlagen(weet niet of dat kan) en te verbreden ?

Dit bericht is gewijzigd door toon op 5-1-2007 om 14:50 uur.
 
Gertjan 30-1-2007 12:03 Print reply

Posts: 1505

Poortmap van een originele AR80 cilinder.
Is het normaal dat ie zulke bizar lage timingen heeft?
Ik bedoel, een blowdown van 18,5 is best eeeh laag
Ik weet niet of iemand een poortmapje of de timingen van een ori MBX80 cilinder heeft...kan er vergeleken worden.
Volgens mij moet dit ding echt gruwelijk veel koppel hebben
 
Razor 30-1-2007 17:34 Print reply

Posts: 1554
Ik heb m'n cilinder nu van mijn blok af, en blok ligt uit elkaar.

Dus deckheight bepalen doormiddel van de zuiger verder te draaien gaat niet.

Maar de bruine afdruk in mijn cilinder, dat kan ik ook stellen als deckheight neem ik aan?

En hoe precies is dat? Want die is 3mm, is dat een redelijk normale waarde voor deckheight? (am6 hebo NG 50cc)
 
blowdown en een powerband te koop!
honda-mbx 30-1-2007 17:36 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
Ik heb m'n cilinder nu van mijn blok af, en blok ligt uit elkaar.

Dus deckheight bepalen doormiddel van de zuiger verder te draaien gaat niet.

Maar de bruine afdruk in mijn cilinder, dat kan ik ook stellen als deckheight neem ik aan?

En hoe precies is dat? Want die is 3mm, is dat een redelijk normale waarde voor deckheight? (am6 hebo NG 50cc)


nou kan wel aan de hand van de rand.
de zuigerveren komen tot aan deze rand.
dus nu kan je inprincipe de deckheigt wel uitrekenen lijkt mij
 
ik vlam je..
Razor 30-1-2007 17:42 Print reply

Posts: 1554
hoe bedoel je uitrekenen van je deckheight? Is toch kwestie van opmeten?
 
blowdown en een powerband te koop!
De Schout 30-1-2007 17:47 Print reply
Posts: 5327
die rand is niet gelijk aan je deckheight, tenzij je met een l-veer rijd. anders moet je de afstand 'bovenkant zuigerveer tot bovenkant zuiger' er nog afhalen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
honda-mbx 30-1-2007 17:48 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
die rand is niet gelijk aan je deckheight, tenzij je met een l-veer rijd. anders moet je de afstand 'bovenkant zuigerveer tot bovenkant zuiger' er nog afhalen.


klopt, ging er vanuit dat dat duidelijk was.
 
ik vlam je..
Razor 5-2-2007 15:13 Print reply

Posts: 1554
ok,

D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

T=R+L+C-E

R is de slag gedeeld door 2 in mm.
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm.





en deze poortmap.

Eerst dus T uitrekenen..

R = 39,2 / 2 = 19,6 mm
L = 85 mm
C = (deckheight). Stootrand in cilinder is 3mm. Afstand zuigerveer tot einde zuiger is 2,5mm. Dus Deckheigt = C = 0,5 mm
E = hmm we nemen wel even de uitlaatpoort nu, dus = 23,5mm

T=R+L+C-E

T= 19,6 + 85 + 0,5 - 23,5 = 81,6


D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

D=(180-cos^-1((81,6^2 + 19,6^2 - 85^2)/(2*19,6*81,6))) * 2 = - 6,53



edit: heb hem al.. het was 173,4 graden..

Dit bericht is gewijzigd door Razor op 5-2-2007 om 15:28 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!

Dit topic is 292952 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 75 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved