Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 734 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 71 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Tom- 1-7-2006 20:03 Print reply

Posts: 4152
heb ff de timingen van m'n fs1 cilinder berekend:
uitlaatlpoort: 181 graden
spoelpoorten: 126 graden
Blowdown: ~27,5

Uitlaatpoort breedte is 26mm (24,5 echte breedte, boring is 43mm). Iemand nog tips? Ding is naar mijn mening redelijk laagtoerig en heeft niet echt een extreme powerband, trekt onderin ook goed. Als uitlaat heb ik een Homoet 4P en een 16mm carb (kan niet groter).
Ding rijd nu als ik wind mee heb bijna 90 km/h op fietsenteller. Onder normale omstandigheden zonder al te veel moeite altijd wel een km of 82

Dit bericht is gewijzigd door -Tom- op 1-7-2006 om 20:04 uur.
 
FTS Member
MT70-nolimit 1-7-2006 20:04 Print reply

Posts: 4323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
k zou zelf voor een straat cilindertje zeker niet hoger gaan dan een blowdown van 35. eerder rond de 30/32.

mee eens, 35 is niet verstandig
 
gaat lang goed
Scozzisa 1-7-2006 20:06 Print reply

Posts: 2077
en moet je altijd omgoog vijlen of in de breedte, als je al aan gaat passen??
 
MT70-nolimit 1-7-2006 20:08 Print reply

Posts: 4323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
en moet je altijd omgoog vijlen of in de breedte, als je al aan gaat passen??

omg blowdown naar boven. Gast verdiep je er eerst maar eens in voor dat je vanavond de dremel pakt.

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 1-7-2006 om 20:09 uur.
 
gaat lang goed
Scozzisa 1-7-2006 20:15 Print reply

Posts: 2077
nou kijk die waarden waren het voorbeeld van de faq... maar ik ga zo een poortmap van m'n timingen maken vandaar... dremelen kom niks meer van vanaaf

en boring zelf wordt toch gewoon doorsnee van de cilinder mee bedoelt..? (van binnekant tot binnenkant)

weet iemand de slag van een yamaha dtr trouwens?

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 1-7-2006 om 20:15 uur.
 
driver004 1-7-2006 20:27 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
nou kijk die waarden waren het voorbeeld van de faq... maar ik ga zo een poortmap van m'n timingen maken vandaar... dremelen kom niks meer van vanaaf

en boring zelf wordt toch gewoon doorsnee van de cilinder mee bedoelt..? (van binnekant tot binnenkant)

weet iemand de slag van een yamaha dtr trouwens?

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 1-7-2006 om 20:15 uur.


slag van dtr is 40
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
-Tom- 1-7-2006 20:31 Print reply

Posts: 4152
idd en standaardboring van 39.7 (zelfde als fs1)
 
FTS Member
BSTS 10-7-2006 22:38 Print reply

Posts: 4241
hallo,

ik heb voor de geintereseerden ff een airsal 45 mm poortmapje voor honda mt5.



ik heb men een kameraad de cilinder bewerkt, het resultaat post ik ook nog wel ff ik maak dan ff een poortmapje van hoe die nu is.

iemand ideen voor de ciliner of iemand poortmapje van hoe je hem getuned hebt.

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 10-7-2006 om 23:05 uur.
 
sprintjah
mblover 14-7-2006 0:26 Print reply

Posts: 5391
Hoe moet je nou eigenlijk je deckheigt goed meten?
gewoon een goede omschrijving, ik weet dat het de rand van de zuiger tot de bovenkant van de cilinder is als hij in het bdp staat, maar hoe meet je nou eigenlijk nauwkeurig hoeveel dat is?
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 14-7-2006 0:27 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Hoe moet je nou eigenlijk je deckheigt goed meten?
gewoon een goede omschrijving, ik weet dat het de rand van de zuiger tot de bovenkant van de cilinder is als hij in het bdp staat, maar hoe meet je nou eigenlijk nauwkeurig hoeveel dat is?



stukje van schuifmaat wat eronder uitkomt als je schuift
 
mblover 14-7-2006 0:28 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]



stukje van schuifmaat wat eronder uitkomt als je schuift


Maar gaat dat nauwkeurig genoeg?
schuifmaat gaat niet nauwkeuriger als 0,5mm, is gewoon niet preciezer af te lezen.
 
Leen 14-7-2006 0:37 Print reply

Posts: 26877
0.05mm bedoel je hopelijk?

en dat is meer als nauwkeurig genoeg hoor

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 14-7-2006 om 0:37 uur.
 
richard3 14-7-2006 0:41 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
0.05mm bedoel je hopelijk?

en dat is meer als nauwkeurig genoeg hoor

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 14-7-2006 om 0:37 uur.

zon digi ding gaat idd tot 0.05 maar zo'n analoog kut ding niet

 
op naar de grote brommers
buldogo2 14-7-2006 0:57 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]

zon digi ding gaat idd tot 0.05 maar zo'n analoog kut ding niet



dichitaal gaat tot de 0.01 en analoog gaat tot 0.05

En je kan het beter meten met alles op je blok monteeren, en dan een stukje tin tussen zuiger en kop, zuiger een keer rond laten gaan, en je zult zien dat je tin geplet is, meet de dikte daar van en je hebt je maat..
 
Born to ride
mblover 14-7-2006 3:33 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


dichitaal gaat tot de 0.01 en analoog gaat tot 0.05

En je kan het beter meten met alles op je blok monteeren, en dan een stukje tin tussen zuiger en kop, zuiger een keer rond laten gaan, en je zult zien dat je tin geplet is, meet de dikte daar van en je hebt je maat..


das de squish, maar ik wil de deck height weten
 

Dit topic is 293006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 71 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved