Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 771 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 70 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 1-7-2006 15:04 Print reply

Posts: 13700
tot 69% vd boring is reeel en je uitlaatpoort kan je ook niet zomaar omhoog helpen zie faq van poortmap
 
Kees de Jong 1-7-2006 15:05 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
Waarom is er een verband tussen de hoogtoerigheid en het verschil tussen het open staan van de spoelpoorten en de uitlaatpoort?


 
7 seconden, of 21 gram
chineesboer 1-7-2006 15:05 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
mensen hoe weet je tot hoever je kunt gaan? neit dat je zo direkt iets te ver gedaan hebt en als je een poortmap maakt hoe bereken je dan waar hoeveel eruit moet enzo?



Dat kun je zelf bepalen.. maar er is uiteraard een max.. uitlaatpoort max 67,5%vd boring houden bijv. tenzij je veel risico wilt lopen.

uitlaatpoorttiming onder de 200 houden bijv..

Oppervlaktes berekenen
 
Scozzisa 1-7-2006 15:07 Print reply

Posts: 2077
kun je een uitlaat en een inlaatpoort gewoon een beetje (wel netjes) uitvijlen en dan polijsten, zodat je hierdoor ten alle tijden betere perestaties krijgt?

heeft dit overigens ook nog nut bij een immi cilinder? hier zijn de inlaat en uitlaatpoorten namelijk al vrij groot
 
Kees de Jong 1-7-2006 15:19 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
kun je een uitlaat en een inlaatpoort gewoon een beetje (wel netjes) uitvijlen en dan polijsten, zodat je hierdoor ten alle tijden betere perestaties krijgt?


heeft dit overigens ook nog nut bij een immi cilinder? hier zijn de inlaat en uitlaatpoorten namelijk al vrij groot


Wat bedoel je met ten alle tijden?
Beter ga je eerst berekeningen maken en kijken waar je naar toe wilt.


Ja, juist een immi cilinder die vaak slecht is afgewerkt is te verbeteren.


Dit bericht is gewijzigd door k33s op 1-7-2006 om 15:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 1-7-2006 om 15:20 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
MT70-nolimit 1-7-2006 15:21 Print reply

Posts: 4323
Met een beetje veilen kun je wel wat verbeteren maar je weet niet wat je verandert/aanricht. Beter ga je eerst wat timingen berekenen want dom met de dremel in de cilnder gaan pielen kan tot gevolg hebben dat je em verpest
 
gaat lang goed
Scozzisa 1-7-2006 16:05 Print reply

Posts: 2077
dus juist bij de immitatiecilinders moet je bijv. de poortmappen enzo gaan berekenen en dan gaan vijlen voor resultaat...

ff een vraagje: kan iemand zeggen hoeveel een 60 cc immi dan beter gaat lopen?
 
Jarco 1-7-2006 17:58 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
dus juist bij de immitatiecilinders moet je bijv. de poortmappen enzo gaan berekenen en dan gaan vijlen voor resultaat...

ff een vraagje: kan iemand zeggen hoeveel een 60 cc immi dan beter gaat lopen?



Hangt ervan af hoever je em bijwerkt, kan je zo niet zeggen.
 
Scozzisa 1-7-2006 18:07 Print reply

Posts: 2077
stel nu dat ik een
uitlaatpoorttiming heb van 180 graden
spoelpoorttiming van 110 graden
blowdown van 35

hoe kan ik nu berekenen wat de beste uitlaatpoorttiming moet worden, dus waarom zou ik er bijvoorbeeld 190 van maken en geen 195 of 185?

wie kan hiervoor de berekening geven/dit uitleggen?

edit: nou weet iemand het al kan ik vanaaf nog beginnen met dremelen

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 1-7-2006 om 19:06 uur.
 
Scozzisa 1-7-2006 19:22 Print reply

Posts: 2077
i want to dremel
 
[RRT] Lost-P 1-7-2006 19:37 Print reply
Posts: 4578
Je kunt niet "Berekenen" wat de beste timing zou zijn, tenminste... het kan wel... als je de cilinder op de rest vd setup (en vooral de uitlaatwerking) afstemt...

Maar dat is sowieso nog iets te hoog gegrepen voor jou


Bereken eerst eens gewoon de timingen van je cilinder dan kunnen we beter uitleggen wat je kunt doen e.d.

Wij kunnen nu wel zeggen doe dit en dat, maar miss. kan dat wel helemaal niet met jouw cilinder...
 
Chille Tune shit dan
Scozzisa 1-7-2006 19:52 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
Je kunt niet "Berekenen" wat de beste timing zou zijn, tenminste... het kan wel... als je de cilinder op de rest vd setup (en vooral de uitlaatwerking) afstemt...

Maar dat is sowieso nog iets te hoog gegrepen voor jou


Bereken eerst eens gewoon de timingen van je cilinder dan kunnen we beter uitleggen wat je kunt doen e.d.

Wij kunnen nu wel zeggen doe dit en dat, maar miss. kan dat wel helemaal niet met jouw cilinder...



nou stel nou dat dit ze zijn

stel nu dat ik een
uitlaatpoorttiming heb van 180 graden
spoelpoorttiming van 110 graden
blowdown van 35

dan is m'n vraag waarom ik naar een uitlaatpoorttiming van 190 zou moeten ipv bijv. 185 of 195...

hoe kun je weten welke poorttiming dan optimaal is
 
MT70-nolimit 1-7-2006 19:53 Print reply

Posts: 4323
185 is mooi genoeg
 
gaat lang goed
chineesboer 1-7-2006 19:53 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
Je kunt niet "Berekenen" wat de beste timing zou zijn, tenminste... het kan wel... als je de cilinder op de rest vd setup (en vooral de uitlaatwerking) afstemt...

Maar dat is sowieso nog iets te hoog gegrepen voor jou


Bereken eerst eens gewoon de timingen van je cilinder dan kunnen we beter uitleggen wat je kunt doen e.d.

Wij kunnen nu wel zeggen doe dit en dat, maar miss. kan dat wel helemaal niet met jouw cilinder...



O wijze..

@ scozzia, als je je uitlaatpoorttiming hoger maakt, dan wordt je blowdown ook groter, dit kun je zien met dit programma http://home.deds.nl/...0stroke%20tuning.xls

Je spoelpoorttiming is vrij laag, die zou je naar 120 kunnen brengen bijv. In dat programma kun je bijv invoeren dat je spoelpoorten 2mm hoger zijn, dan kijk je welke timing je krijgt bij die verhoging en zo kun je een beetje kiezen.

Je kunt je uitlaatpoort wel naar 67,5% van de boring brengen. dus als je boring 100 mm zou zijn, kon je poort 67,5 mm breed zijn. Houdt er wel rekening mee dat je cilinder rond is (echte breedte van poort en poortmapbreedte.


edit: blowdown van 35 is vrij hoog, wil je niet op de 40 hebben..
je kunt ook nog spelen met je voetpakkingen om deckheight aan te passen(hoe meer, des te groter je deck

Dit bericht is gewijzigd door chineesboer op 1-7-2006 om 19:56 uur.
 
De Schout 1-7-2006 20:02 Print reply
Posts: 5327
k zou zelf voor een straat cilindertje zeker niet hoger gaan dan een blowdown van 35. eerder rond de 30/32.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 293009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 70 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved