Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
1-7-2006 15:04 |
 Posts: 13700 |
tot 69% vd boring is reeel en je uitlaatpoort kan je ook niet zomaar omhoog helpen zie faq van poortmap
|
|
|
|
Kees de Jong |
1-7-2006 15:05 |
 Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: k33s
Waarom is er een verband tussen de hoogtoerigheid en het verschil tussen het open staan van de spoelpoorten en de uitlaatpoort?
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
chineesboer |
1-7-2006 15:05 |
 Posts: 3676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
mensen hoe weet je tot hoever je kunt gaan? neit dat je zo direkt iets te ver gedaan hebt en als je een poortmap maakt hoe bereken je dan waar hoeveel eruit moet enzo?
Dat kun je zelf bepalen.. maar er is uiteraard een max.. uitlaatpoort max 67,5%vd boring houden bijv. tenzij je veel risico wilt lopen.
uitlaatpoorttiming onder de 200 houden bijv..
Oppervlaktes berekenen
|
|
|
|
Scozzisa |
1-7-2006 15:07 |
 Posts: 2077 |
kun je een uitlaat en een inlaatpoort gewoon een beetje (wel netjes) uitvijlen en dan polijsten, zodat je hierdoor ten alle tijden betere perestaties krijgt?
heeft dit overigens ook nog nut bij een immi cilinder? hier zijn de inlaat en uitlaatpoorten namelijk al vrij groot
|
|
|
|
Kees de Jong |
1-7-2006 15:19 |
 Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
kun je een uitlaat en een inlaatpoort gewoon een beetje (wel netjes) uitvijlen en dan polijsten, zodat je hierdoor ten alle tijden betere perestaties krijgt?
heeft dit overigens ook nog nut bij een immi cilinder? hier zijn de inlaat en uitlaatpoorten namelijk al vrij groot
Wat bedoel je met ten alle tijden?
Beter ga je eerst berekeningen maken en kijken waar je naar toe wilt.
Ja, juist een immi cilinder die vaak slecht is afgewerkt is te verbeteren.
Dit bericht is gewijzigd door k33s op 1-7-2006 om 15:19 uur.
Dit bericht is gewijzigd door k33s op 1-7-2006 om 15:20 uur.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
MT70-nolimit |
1-7-2006 15:21 |
 Posts: 4323 |
Met een beetje veilen kun je wel wat verbeteren maar je weet niet wat je verandert/aanricht. Beter ga je eerst wat timingen berekenen want dom met de dremel in de cilnder gaan pielen kan tot gevolg hebben dat je em verpest
|
|
gaat lang goed |
|
Scozzisa |
1-7-2006 16:05 |
 Posts: 2077 |
dus juist bij de immitatiecilinders moet je bijv. de poortmappen enzo gaan berekenen en dan gaan vijlen voor resultaat...
ff een vraagje: kan iemand zeggen hoeveel een 60 cc immi dan beter gaat lopen?
|
|
|
|
Jarco |
1-7-2006 17:58 |
 Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
dus juist bij de immitatiecilinders moet je bijv. de poortmappen enzo gaan berekenen en dan gaan vijlen voor resultaat...
ff een vraagje: kan iemand zeggen hoeveel een 60 cc immi dan beter gaat lopen?
Hangt ervan af hoever je em bijwerkt, kan je zo niet zeggen.
|
|
|
|
Scozzisa |
1-7-2006 18:07 |
 Posts: 2077 |
stel nu dat ik een
uitlaatpoorttiming heb van 180 graden
spoelpoorttiming van 110 graden
blowdown van 35
hoe kan ik nu berekenen wat de beste uitlaatpoorttiming moet worden, dus waarom zou ik er bijvoorbeeld 190 van maken en geen 195 of 185?
wie kan hiervoor de berekening geven/dit uitleggen?
edit: nou weet iemand het al kan ik vanaaf nog beginnen met dremelen
Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 1-7-2006 om 19:06 uur.
|
|
|
|
Scozzisa |
1-7-2006 19:22 |
|
[RRT] Lost-P |
1-7-2006 19:37 |
Posts: 4578 |
Je kunt niet "Berekenen" wat de beste timing zou zijn, tenminste... het kan wel... als je de cilinder op de rest vd setup (en vooral de uitlaatwerking) afstemt...
Maar dat is sowieso nog iets te hoog gegrepen voor jou
Bereken eerst eens gewoon de timingen van je cilinder dan kunnen we beter uitleggen wat je kunt doen e.d.
Wij kunnen nu wel zeggen doe dit en dat, maar miss. kan dat wel helemaal niet met jouw cilinder...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Scozzisa |
1-7-2006 19:52 |
 Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
Je kunt niet "Berekenen" wat de beste timing zou zijn, tenminste... het kan wel... als je de cilinder op de rest vd setup (en vooral de uitlaatwerking) afstemt...
Maar dat is sowieso nog iets te hoog gegrepen voor jou 
Bereken eerst eens gewoon de timingen van je cilinder dan kunnen we beter uitleggen wat je kunt doen e.d.
Wij kunnen nu wel zeggen doe dit en dat, maar miss. kan dat wel helemaal niet met jouw cilinder...
nou stel nou dat dit ze zijn
stel nu dat ik een
uitlaatpoorttiming heb van 180 graden
spoelpoorttiming van 110 graden
blowdown van 35
dan is m'n vraag waarom ik naar een uitlaatpoorttiming van 190 zou moeten ipv bijv. 185 of 195...
hoe kun je weten welke poorttiming dan optimaal is
|
|
|
|
MT70-nolimit |
1-7-2006 19:53 |
 Posts: 4323 |
185 is mooi genoeg
|
|
gaat lang goed |
|
chineesboer |
1-7-2006 19:53 |
 Posts: 3676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
Je kunt niet "Berekenen" wat de beste timing zou zijn, tenminste... het kan wel... als je de cilinder op de rest vd setup (en vooral de uitlaatwerking) afstemt...
Maar dat is sowieso nog iets te hoog gegrepen voor jou 
Bereken eerst eens gewoon de timingen van je cilinder dan kunnen we beter uitleggen wat je kunt doen e.d.
Wij kunnen nu wel zeggen doe dit en dat, maar miss. kan dat wel helemaal niet met jouw cilinder...
O wijze..
@ scozzia, als je je uitlaatpoorttiming hoger maakt, dan wordt je blowdown ook groter, dit kun je zien met dit programma http://home.deds.nl/...0stroke%20tuning.xls
Je spoelpoorttiming is vrij laag, die zou je naar 120 kunnen brengen bijv. In dat programma kun je bijv invoeren dat je spoelpoorten 2mm hoger zijn, dan kijk je welke timing je krijgt bij die verhoging en zo kun je een beetje kiezen.
Je kunt je uitlaatpoort wel naar 67,5% van de boring brengen. dus als je boring 100 mm zou zijn, kon je poort 67,5 mm breed zijn. Houdt er wel rekening mee dat je cilinder rond is (echte breedte van poort en poortmapbreedte.
edit: blowdown van 35 is vrij hoog, wil je niet op de 40 hebben..
je kunt ook nog spelen met je voetpakkingen om deckheight aan te passen(hoe meer, des te groter je deck
Dit bericht is gewijzigd door chineesboer op 1-7-2006 om 19:56 uur.
|
|
|
|
De Schout |
1-7-2006 20:02 |
Posts: 5327 |
k zou zelf voor een straat cilindertje zeker niet hoger gaan dan een blowdown van 35. eerder rond de 30/32.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|